Οι πιστωτές της Ελλάδας παρακολουθούν πολύ στενά τις εξελίξεις για τη συγκεκριμένη ιδιωτικοποίηση
Στα νέα προβλήματα που έχουν προκύψει στο ζήτημα του Ελληνικού και την ανακοίνωση της Lamda Development, αναφέρεται εκτενές δημοσίευμα του Reuters.
Σε αυτό υποστηρίζεται ότι νέοι περιορισμοί από τους αρχαιολόγους προκαλούν νέα καθυστέρηση στη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση που επιχειρεί η Ελλάδα.
«Η ελληνική εταιρεία Lamda, στηριζόμενη και σε κεφάλαια από την Κίνα και χώρες του Περσικού Κόλπου, κατέθεσε πρόταση ύψους οκτώ δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2017 προκειμένου να μετατρέψει τα 620 εκτάρια της εγκαταλελειμμένης έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού σε ένα από τα πλέον πολυτελή resort», αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.
Μάλιστα τονίζει ότι η έκταση του Ελληνικού είναι τρεις φορές αυτής του Πριγκιπάτο του Μονακό.
Κατόπιν στο δημοσίευμα αναφέρεται η ιστορία της πολύπαθης επένδυσης αλλά και η σημαντική πτώση, σχεδόν 7%, που κατέγραψε την Παρασκευή 10/11 η μετοχή της Lamda στο ελληνικό χρηματιστήριο.
«Το νέο πρόβλημα προκλήθηκε μετά την απόφαση του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού να χαρακτηρίσει ως αρχαιολογικό χώρο μέρη του πρώην αεροδρομίου και να θέσει νέους περιορισμούς για τη χρήση τους.
Η απόφαση του υπουργείου σημαίνει ότι περίπου 30 εκτάρια από τη συνολική έκταση είναι αρχαιολογικής σημασίας και δεν μπορούν να αναπτυχθούν», προστίθεται στο δημοσίευμα.
Επιπρόσθετα το Reuters αναφέρει ότι το εν λόγω project και η πρόοδος που υπάρχει σε αυτό παρακολουθείται πολύ στενά από τους πιστωτές της Ελλάδας, καθώς θεωρείται ως ένα τεστ στο κατά πόσο η κυβέρνηση της χώρας είναι πρόθυμη να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις.
«Κυβερνητικός αξιωματούχος υποστήριξε ότι η χώρα παραμένει πιστή στις υποχρεώσεις της βάσει της συμφωνίας με το Ελληνικό και κάλεσε τη Lamda να πράξει το ίδιο και να δείξει καλή πίστη.
Ο αξιωματούχος προσέθεσε ότι η απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού ήταν μέρος της διαδικασίας αδειοδότησης και θα πρέπει να εξετασθεί πριν υπάρξει υπογραφή του Προέδρου της Δημοκρατίας για τελική έγκριση του project», καταλήγει το δημοσίευμα.
www.bankingnews.gr
Σε αυτό υποστηρίζεται ότι νέοι περιορισμοί από τους αρχαιολόγους προκαλούν νέα καθυστέρηση στη μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση που επιχειρεί η Ελλάδα.
«Η ελληνική εταιρεία Lamda, στηριζόμενη και σε κεφάλαια από την Κίνα και χώρες του Περσικού Κόλπου, κατέθεσε πρόταση ύψους οκτώ δισ. ευρώ τον Ιούλιο του 2017 προκειμένου να μετατρέψει τα 620 εκτάρια της εγκαταλελειμμένης έκτασης του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού σε ένα από τα πλέον πολυτελή resort», αναφέρει χαρακτηριστικά το δημοσίευμα.
Μάλιστα τονίζει ότι η έκταση του Ελληνικού είναι τρεις φορές αυτής του Πριγκιπάτο του Μονακό.
Κατόπιν στο δημοσίευμα αναφέρεται η ιστορία της πολύπαθης επένδυσης αλλά και η σημαντική πτώση, σχεδόν 7%, που κατέγραψε την Παρασκευή 10/11 η μετοχή της Lamda στο ελληνικό χρηματιστήριο.
«Το νέο πρόβλημα προκλήθηκε μετά την απόφαση του ελληνικού υπουργείου Πολιτισμού να χαρακτηρίσει ως αρχαιολογικό χώρο μέρη του πρώην αεροδρομίου και να θέσει νέους περιορισμούς για τη χρήση τους.
Η απόφαση του υπουργείου σημαίνει ότι περίπου 30 εκτάρια από τη συνολική έκταση είναι αρχαιολογικής σημασίας και δεν μπορούν να αναπτυχθούν», προστίθεται στο δημοσίευμα.
Επιπρόσθετα το Reuters αναφέρει ότι το εν λόγω project και η πρόοδος που υπάρχει σε αυτό παρακολουθείται πολύ στενά από τους πιστωτές της Ελλάδας, καθώς θεωρείται ως ένα τεστ στο κατά πόσο η κυβέρνηση της χώρας είναι πρόθυμη να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της αναφορικά με τις ιδιωτικοποιήσεις.
«Κυβερνητικός αξιωματούχος υποστήριξε ότι η χώρα παραμένει πιστή στις υποχρεώσεις της βάσει της συμφωνίας με το Ελληνικό και κάλεσε τη Lamda να πράξει το ίδιο και να δείξει καλή πίστη.
Ο αξιωματούχος προσέθεσε ότι η απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού ήταν μέρος της διαδικασίας αδειοδότησης και θα πρέπει να εξετασθεί πριν υπάρξει υπογραφή του Προέδρου της Δημοκρατίας για τελική έγκριση του project», καταλήγει το δημοσίευμα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών