«Oι αρχές αναγνωρίζουν ότι η κινηματογραφική βιομηχανία θα μπορούσε να προσφέρει στη χώρα ένα λαμπρότερο μέλλον»
Ο ενθουσιασμός ήταν μεγάλος στους κατοίκους της Αμοργού όταν έφθασαν οι Γάλλοι κινηματογραφιστές για να γυρίσουν τη θρυλική ταινία «Απέραντο Γαλάζιο» πριν από τρεις δεκαετίες.
Έτσι ξεκινάει σημερινό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian που αναφέρεται στις προσπάθειες που καταβάλλονται για τουριστική εκμετάλλευση της Ελλάδας μέσω του Χόλιγουντ που θεωρεί τη χώρα μας ιδανικό προορισμό για κινηματογραφικά γυρίσματα.
«Ήταν ένα γεγονός – καταλύτης που βοήθησε να διαφημιστεί η Αμοργός και να μπει στον παγκόσμιο χάρτη», λέει στη βρετανική εφημερίδα Guardian ο εκτελεστικός παραγωγός της ταινίας Νίκος Γιαννόπουλος.
Η ταινία του Luc Besson ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία που είχε ως συνέπεια την εκτόξευση του αριθμού των τουριστών.
Ωστόσο χρειάστηκε να περάσει περισσότερο από μια δεκαετία πριν γίνουν ξανά γυρίσματα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα νησιά Κεφαλονιά και Σκόπελο το 2001 και 2008 για το «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» και το «Mamma Mia» αντίστοιχα, αναφέρει η εφημερίδα.
Οι μεταγενέστερες εκκλήσεις των δημιουργών ταινιών για την εκμετάλλευση των μοναδικών φυσικών χαρακτηριστικών της χώρας -το ξεχωριστό της φως, το τοπίο και τη θάλασσα- έπεφταν πάντα στο κενό. Απογοητευμένο από τη δυσκίνητη γραφειοκρατία και την έλλειψη οικονομικών κινήτρων, το Χόλιγουντ στράφηκε αλλού, σημειώνει ο Guardian.
Αλλά τώρα, «καθώς η Ελλάδα παρουσιάζει προσωρινά σημάδια οικονομικής ανάκαμψης μετά από οκτώ χρόνια οικονομικής κρίσης, οι αρχές αναγνωρίζουν ότι η κινηματογραφική βιομηχανία θα μπορούσε να προσφέρει στη χώρα ένα λαμπρότερο μέλλον».
Η Ελλάδα, μολονότι αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική κρίση, ενέκρινε πρόσφατα νομοθεσία για τη διάθεση 450 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για τον οπτικοακουστικό τομέα για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, επισκέφθηκε τα μεγαλύτερα στούντιο κινηματογράφου έξω από το Χόλιγουντ στο Σικάγο τον περασμένο μήνα και δήλωσε ότι τα χρήματα θα διατεθούν για την παροχή 25% σε επιστροφές μετρητών για τις δαπάνες ξένων παραγωγών στην Ελλάδα.
«Πρόκειται για ένα εθνικό ζήτημα και δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό», δήλωσε ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος συνόδευσε τον κ. Τσίπρα στο Σικάγο και επέβλεψε την εκπόνηση της σχετικής νομοθεσίας.
«Πρόκειται για μια παγκόσμια βιομηχανία είτε είναι ταινίες μεγάλου μήκους, τηλεοπτικά παιχνίδια, ντοκιμαντέρ ή κινούμενα σχέδια, και η οποία αυξάνεται συνεχώς».
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι δεν έχουμε εκμεταλλευτεί τον φυσικό μας πλούτο, στην Ελλάδα γεννήθηκε η «αφήγηση», έπρεπε να έχουμε κάνει περισσότερα σ’ αυτόν τον τομέα, δήλωσε ο κ. Κρέτσος.
Έτσι ξεκινάει σημερινό δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας Guardian που αναφέρεται στις προσπάθειες που καταβάλλονται για τουριστική εκμετάλλευση της Ελλάδας μέσω του Χόλιγουντ που θεωρεί τη χώρα μας ιδανικό προορισμό για κινηματογραφικά γυρίσματα.
«Ήταν ένα γεγονός – καταλύτης που βοήθησε να διαφημιστεί η Αμοργός και να μπει στον παγκόσμιο χάρτη», λέει στη βρετανική εφημερίδα Guardian ο εκτελεστικός παραγωγός της ταινίας Νίκος Γιαννόπουλος.
Η ταινία του Luc Besson ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία που είχε ως συνέπεια την εκτόξευση του αριθμού των τουριστών.
Ωστόσο χρειάστηκε να περάσει περισσότερο από μια δεκαετία πριν γίνουν ξανά γυρίσματα στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα νησιά Κεφαλονιά και Σκόπελο το 2001 και 2008 για το «Μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι» και το «Mamma Mia» αντίστοιχα, αναφέρει η εφημερίδα.
Οι μεταγενέστερες εκκλήσεις των δημιουργών ταινιών για την εκμετάλλευση των μοναδικών φυσικών χαρακτηριστικών της χώρας -το ξεχωριστό της φως, το τοπίο και τη θάλασσα- έπεφταν πάντα στο κενό. Απογοητευμένο από τη δυσκίνητη γραφειοκρατία και την έλλειψη οικονομικών κινήτρων, το Χόλιγουντ στράφηκε αλλού, σημειώνει ο Guardian.
Αλλά τώρα, «καθώς η Ελλάδα παρουσιάζει προσωρινά σημάδια οικονομικής ανάκαμψης μετά από οκτώ χρόνια οικονομικής κρίσης, οι αρχές αναγνωρίζουν ότι η κινηματογραφική βιομηχανία θα μπορούσε να προσφέρει στη χώρα ένα λαμπρότερο μέλλον».
Η Ελλάδα, μολονότι αντιμετωπίζει μεγάλη οικονομική κρίση, ενέκρινε πρόσφατα νομοθεσία για τη διάθεση 450 εκατ. ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό για τον οπτικοακουστικό τομέα για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, επισκέφθηκε τα μεγαλύτερα στούντιο κινηματογράφου έξω από το Χόλιγουντ στο Σικάγο τον περασμένο μήνα και δήλωσε ότι τα χρήματα θα διατεθούν για την παροχή 25% σε επιστροφές μετρητών για τις δαπάνες ξένων παραγωγών στην Ελλάδα.
«Πρόκειται για ένα εθνικό ζήτημα και δεν υπάρχει χρόνος για εφησυχασμό», δήλωσε ο γγ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος, ο οποίος συνόδευσε τον κ. Τσίπρα στο Σικάγο και επέβλεψε την εκπόνηση της σχετικής νομοθεσίας.
«Πρόκειται για μια παγκόσμια βιομηχανία είτε είναι ταινίες μεγάλου μήκους, τηλεοπτικά παιχνίδια, ντοκιμαντέρ ή κινούμενα σχέδια, και η οποία αυξάνεται συνεχώς».
Είναι λυπηρό το γεγονός ότι δεν έχουμε εκμεταλλευτεί τον φυσικό μας πλούτο, στην Ελλάδα γεννήθηκε η «αφήγηση», έπρεπε να έχουμε κάνει περισσότερα σ’ αυτόν τον τομέα, δήλωσε ο κ. Κρέτσος.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών