Στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν το μισό εκατομμύριο πέρυσι, οι εταιρείες ανακύκλωσης έχουν να κάνουν με ένα τεράστιο όγκο ανακυκλούμενων μπαταριών
Οι εταιρείες ανακύκλωσης επεξεργάζονται διαδικασίες για την εξαγωγή μετάλλων από παλιές μπαταρίες πιο φτηνά και αποτελεσματικά, ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν την αναμενόμενη υστέρηση σε υλικά όπως το κοβάλτιο και το λίθιο, όταν ξεκινήσουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι εταιρείες ανακύκλωσης αντιμετωπίζουν έλλειψη ανακυκλούμενων μπαταριών για να κάνουν την τεχνολογία τους αποδοτική από πλευράς κόστους, αλλά αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της βιομηχανίας είναι βέβαιοι ότι η προσφορά και τα κέρδη θα έρθουν.
"Η αξία του ανθρακικού λιθίου και του φυσικού ή συνθετικού γραφίτη έχει διπλασιαστεί ή τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία ή τέσσερα χρόνια, καθιστώντας τα, τα πιο πολύτιμα υλικά εκτός από το κοβάλτιο στην μπαταρία αυτοκινήτων", δήλωσε ο Albrecht Melber, διοικητικός διευθυντής της γερμανικής εταιρείας ανακύκλωσης Accurec .
"Υπάρχουν μεγάλες αξίες που μπορούν να ανακυκλωθούν στο μέλλον".
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να περάσουν τα 14 εκατομμύρια ετησίως έως το 2025, από το 1 εκατομμύριο σήμερα, τροφοδοτώντας έτσι την αύξηση της κατανάλωσης υλικών μπαταρίας.
Έρευνες προβλέπου ότι η βιομηχανία θα χρειαστεί επιπλέον 30.000 τόνους κοβαλτίου και 81.000 τόνους λιθίου ετησίως για να καλύψει τη ζήτηση έως το 2021.
Η ομάδα έρευνας CRU για τα βασικά προϊόντα αναμένει 11.600 τόνους κοβαλτίου από την ανακύκλωση το 2021, από 7.110 το χρόνο τώρα και 24.900 τόνους έως το 2026, αντιπροσωπεύοντας το 9,7% και το 17,9% της συνολικής προσφοράς στην αγορά αντίστοιχα.
Στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν το μισό εκατομμύριο πέρυσι, οι εταιρείες ανακύκλωσης έχουν να κάνουν με ένα τεράστιο όγκο ανακυκλούμενων μπαταριών.
"Μια μπαταρία λιθίου κοβαλτίου των 1.000 λιβρών περιέχει περίπου υλικό αξίας 6.000 δολαρίων στην κορυφή της αλυσίδας αξίας και περίπου 1.700 δολάρια για μια μπαταρία νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου", δήλωσε ο Larry Reaugh, διευθύνων σύμβουλος καναδικής εταιρείας.
"Εάν αυτό ισοδυναμεί με εξόρυξη θα έχετε μια πολύ υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη", είπε.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται από μπαταρίες λιθίου NMC που χρησιμοποιούν μια κάθοδο, που αποτελείται από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και μια άνοδο γραφίτη.
Η εξόρυξη κοβαλτίου για την κάλυψη της ζήτησης, αποτελεί ιδιαίτερη ανησυχία καθώς οι περισσότερες προμήθειες στον κόσμο προέρχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου οι περιοχές εξόρυξης είναι επιρρεπείς σε συγκρούσεις.
Η τιμή του κοβαλτίου έχει υπερδιπλασιαστεί μέχρι στιγμής φέτος.
Οι προμήθειες λιθίου, που εξορύσσονται κυρίως στη Χιλή, υπόκεινται σε πολύ λιγότερη πίεση προς το παρόν και η νέα παραγωγή πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στην Αργεντινή και την Αυστραλία.
Αλλά η προσφορά λιθίου σε μορφή έτοιμη για μπαταρίες, θα αγωνιστεί για να συμβαδίσει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έχει ωθήσει τις τιμές πάνω από 30% σε ρεκόρ 12.000 δολάρια το χρόνο αυτό το 2017.
Εκτός από την έλλειψη παλιών μπαταριών για ανακύκλωση, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις εξάγοντας το λίθιο σε μια επαναχρησιμοποιήσιμη μορφή.
Οι περισσότερες εταιρείες θερμαίνουν παλιές μπαταρίες σε υψηλές θερμοκρασίες για να ανακτήσουν τα μέταλλα, μια διαδικασία γνωστή ως πυρομεταλλουργία.
Αλλά αυτό γενικά παράγει μόνο κοβάλτιο, και μερικές φορές νικέλιο, ενώ το λίθιο είναι πιο δύσκολο και δαπανηρό να εξαχθεί.
Το κόστος της ανακύκλωσης ποικίλλει ευρέως, αλλά για να είναι οικονομικό, η CRU εκτιμά ότι θα πρέπει να μετατραπεί ξανά σε ανθρακικό λίθιο με μέγιστο κόστος 7.000 δολάριαανά τόνο.
Προς το παρόν, το λίθιο συνήθως καταλήγει σε σκουπίδια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως οικοδομικό υλικό ή απορρίπτονται.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι το κλειδί για την ανάκτηση περισσότερων αποβλήτων μετάλλων από τις μπαταρίες και ορισμένες εταιρείες λένε ότι έχουν αναπτύξει τρόπους για να εξάγουν λίθιο όταν υπάρχει μια σταθερή προσφορά χρησιμοποιημένων μπαταριών για ανακύκλωση.
Η εταιρεία Umicore χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πυρομεταλλουργίας και μιας χημικής διαδικασίας γνωστής ως υδρομεταλλουργία για την ανάκτηση λιθίου και σπάνιων μετάλλων από τη σκουριά, καθώς και την εξαγωγή κοβαλτίου, νικελίου και χαλκού.
"Μια μπαταρία είναι μια πολύπλοκη μήτρα υλικού", λέει η Umicore.
"Ωστόσο, η διαδικασία μας επιτρέπει (να διαχωρίσουμε και να συγκεντρώσουμε το λίθιο σε ένα βήμα της διαδικασίας, και να παράγουμε κράματα με κοβάλτιο, νικέλιο και χαλκό."
Η Umicore λειτουργεί μια πιλοτική μονάδα με χωρητικότητα 7.000 τόνων που μπορεί να επεξεργαστεί περίπου 35.000 μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως.
Αναλυτές αναφέρουν ότι η βελγική εταιρεία, μία καθιερωμένη εταιρεία ανακύκλωσης υλικών, είναι μακράν ο πιο εξελιγμένος επεξεργαστής μπαταριών ιόντων λιθίου στην Ευρώπη.
www.bankingnews.gr
Οι εταιρείες ανακύκλωσης αντιμετωπίζουν έλλειψη ανακυκλούμενων μπαταριών για να κάνουν την τεχνολογία τους αποδοτική από πλευράς κόστους, αλλά αυτοί που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της βιομηχανίας είναι βέβαιοι ότι η προσφορά και τα κέρδη θα έρθουν.
"Η αξία του ανθρακικού λιθίου και του φυσικού ή συνθετικού γραφίτη έχει διπλασιαστεί ή τριπλασιαστεί τα τελευταία τρία ή τέσσερα χρόνια, καθιστώντας τα, τα πιο πολύτιμα υλικά εκτός από το κοβάλτιο στην μπαταρία αυτοκινήτων", δήλωσε ο Albrecht Melber, διοικητικός διευθυντής της γερμανικής εταιρείας ανακύκλωσης Accurec .
"Υπάρχουν μεγάλες αξίες που μπορούν να ανακυκλωθούν στο μέλλον".
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αναμένεται να περάσουν τα 14 εκατομμύρια ετησίως έως το 2025, από το 1 εκατομμύριο σήμερα, τροφοδοτώντας έτσι την αύξηση της κατανάλωσης υλικών μπαταρίας.
Έρευνες προβλέπου ότι η βιομηχανία θα χρειαστεί επιπλέον 30.000 τόνους κοβαλτίου και 81.000 τόνους λιθίου ετησίως για να καλύψει τη ζήτηση έως το 2021.
Η ομάδα έρευνας CRU για τα βασικά προϊόντα αναμένει 11.600 τόνους κοβαλτίου από την ανακύκλωση το 2021, από 7.110 το χρόνο τώρα και 24.900 τόνους έως το 2026, αντιπροσωπεύοντας το 9,7% και το 17,9% της συνολικής προσφοράς στην αγορά αντίστοιχα.
Στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν το μισό εκατομμύριο πέρυσι, οι εταιρείες ανακύκλωσης έχουν να κάνουν με ένα τεράστιο όγκο ανακυκλούμενων μπαταριών.
"Μια μπαταρία λιθίου κοβαλτίου των 1.000 λιβρών περιέχει περίπου υλικό αξίας 6.000 δολαρίων στην κορυφή της αλυσίδας αξίας και περίπου 1.700 δολάρια για μια μπαταρία νικελίου-κοβαλτίου-αλουμινίου", δήλωσε ο Larry Reaugh, διευθύνων σύμβουλος καναδικής εταιρείας.
"Εάν αυτό ισοδυναμεί με εξόρυξη θα έχετε μια πολύ υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη", είπε.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τροφοδοτούνται από μπαταρίες λιθίου NMC που χρησιμοποιούν μια κάθοδο, που αποτελείται από νικέλιο, μαγγάνιο και κοβάλτιο και μια άνοδο γραφίτη.
Η εξόρυξη κοβαλτίου για την κάλυψη της ζήτησης, αποτελεί ιδιαίτερη ανησυχία καθώς οι περισσότερες προμήθειες στον κόσμο προέρχονται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό, όπου οι περιοχές εξόρυξης είναι επιρρεπείς σε συγκρούσεις.
Η τιμή του κοβαλτίου έχει υπερδιπλασιαστεί μέχρι στιγμής φέτος.
Οι προμήθειες λιθίου, που εξορύσσονται κυρίως στη Χιλή, υπόκεινται σε πολύ λιγότερη πίεση προς το παρόν και η νέα παραγωγή πρόκειται να τεθεί σε ισχύ στην Αργεντινή και την Αυστραλία.
Αλλά η προσφορά λιθίου σε μορφή έτοιμη για μπαταρίες, θα αγωνιστεί για να συμβαδίσει με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που έχει ωθήσει τις τιμές πάνω από 30% σε ρεκόρ 12.000 δολάρια το χρόνο αυτό το 2017.
Εκτός από την έλλειψη παλιών μπαταριών για ανακύκλωση, οι εταιρείες αντιμετωπίζουν επίσης προκλήσεις εξάγοντας το λίθιο σε μια επαναχρησιμοποιήσιμη μορφή.
Οι περισσότερες εταιρείες θερμαίνουν παλιές μπαταρίες σε υψηλές θερμοκρασίες για να ανακτήσουν τα μέταλλα, μια διαδικασία γνωστή ως πυρομεταλλουργία.
Αλλά αυτό γενικά παράγει μόνο κοβάλτιο, και μερικές φορές νικέλιο, ενώ το λίθιο είναι πιο δύσκολο και δαπανηρό να εξαχθεί.
Το κόστος της ανακύκλωσης ποικίλλει ευρέως, αλλά για να είναι οικονομικό, η CRU εκτιμά ότι θα πρέπει να μετατραπεί ξανά σε ανθρακικό λίθιο με μέγιστο κόστος 7.000 δολάριαανά τόνο.
Προς το παρόν, το λίθιο συνήθως καταλήγει σε σκουπίδια, τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως οικοδομικό υλικό ή απορρίπτονται.
Οι τεχνολογικές εξελίξεις είναι το κλειδί για την ανάκτηση περισσότερων αποβλήτων μετάλλων από τις μπαταρίες και ορισμένες εταιρείες λένε ότι έχουν αναπτύξει τρόπους για να εξάγουν λίθιο όταν υπάρχει μια σταθερή προσφορά χρησιμοποιημένων μπαταριών για ανακύκλωση.
Η εταιρεία Umicore χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πυρομεταλλουργίας και μιας χημικής διαδικασίας γνωστής ως υδρομεταλλουργία για την ανάκτηση λιθίου και σπάνιων μετάλλων από τη σκουριά, καθώς και την εξαγωγή κοβαλτίου, νικελίου και χαλκού.
"Μια μπαταρία είναι μια πολύπλοκη μήτρα υλικού", λέει η Umicore.
"Ωστόσο, η διαδικασία μας επιτρέπει (να διαχωρίσουμε και να συγκεντρώσουμε το λίθιο σε ένα βήμα της διαδικασίας, και να παράγουμε κράματα με κοβάλτιο, νικέλιο και χαλκό."
Η Umicore λειτουργεί μια πιλοτική μονάδα με χωρητικότητα 7.000 τόνων που μπορεί να επεξεργαστεί περίπου 35.000 μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως.
Αναλυτές αναφέρουν ότι η βελγική εταιρεία, μία καθιερωμένη εταιρεία ανακύκλωσης υλικών, είναι μακράν ο πιο εξελιγμένος επεξεργαστής μπαταριών ιόντων λιθίου στην Ευρώπη.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών