Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κομισιόν: Επέβαλε πρόστιμα 34 εκατ. ευρώ σε 5 εταιρείες εξοπλισμού ασφαλείας αυτοκινήτων

Κομισιόν: Επέβαλε πρόστιμα 34 εκατ. ευρώ σε 5 εταιρείες εξοπλισμού ασφαλείας αυτοκινήτων
Η  σύμπραξη μπορεί να είχε σημαντική επίδραση στους ευρωπαίους πελάτες, δεδομένου ότι περίπου ένα στα έντεκα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη παράγεται από ιαπωνική εταιρεία
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόστιμα ύψους 34 εκατ. ευρώ για την παραβίαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, στη Tokai Rika, στη Takata, στη Autoliv, στη Toyoda Gosei και στη Marutaka.
Οι εταιρείες συμμετείχαν σε ένα ή περισσότερα από τα τέσσερα καρτέλ για την προμήθεια ζώνων ασφαλείας αυτοκινήτου, αερόσακους και τιμονιών σε ιαπωνικούς κατασκευαστές αυτοκινήτων στον Ευρωπαϊκό Οικονομικό Χώρο (ΕΟΧ).
Και οι πέντε προμηθευτές αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους στα καρτέλ και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση.
Στην Takata δεν επιβλήθηκε πρόστιμο για τρία από τα καρτέλ, δεδομένου ότι αποκάλυψε την ύπαρξή τους στην Επιτροπή.
Στην Tokai Rika δεν επιβλήθηκε πρόστιμο για ένα από τα καρτέλ, δεδομένου ότι αποκάλυψε την ύπαρξή του στην Επιτροπή.
Η Επίτροπος Margrethe Vestager, υπεύθυνη για την πολιτική ανταγωνισμού, δήλωσε: "Οι ζώνες ασφαλείας και οι αερόσακοι προστατεύουν καθημερινά τις ζωές και είναι απαραίτητες, σε όλα τα αυτοκίνητα της ΕΕ.
Οι πέντε προμηθευτές που τους επιβλήθηκαν πρόστιμα σήμερα, προσπάθησαν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, από την πώληση αυτών των προϊόντων.
Κάτι τέτοιο μπορεί να έχει αυξήσει το κόστος αυτών των ανταλλακτικών αυτοκινήτων για ορισμένους κατασκευαστές που πουλούν αυτοκίνητα στην Ευρώπη, ενδεχομένως επηρεάζοντας τους καταναλωτές.
Δεν δεχόμαστε καρτέλ που επηρεάζουν τους ευρωπαίους καταναλωτές, ακόμη και αν η σύμπραξη οργανώνεται εκτός Ευρώπης".
Οι πέντε προμηθευτές εξαρτημάτων αυτοκινήτων που αναφέρονται στην απόφαση αυτή, συντόνισαν τις τιμές ή τις αγορές και αντάλλαξαν ευαίσθητες πληροφορίες για την προμήθεια ζωνών ασφαλείας, αερόσακων και τιμονιών, στις Toyota, Suzuki και Honda στον ΕΟΧ.
Ο συντονισμός για τη σύσταση και τη διεξαγωγή της σύμπραξης, πραγματοποιήθηκε εκτός του ΕΟΧ, κυρίως στην Ιαπωνία, μέσω συναντήσεων στις εγκαταστάσεις των προμηθευτών, αλλά και σε εστιατόρια και ξενοδοχεία, καθώς και μέσω ανταλλαγών ηλεκτρονικών μηνυμάτων.
Η συμπαιγνία μεταξύ των προμηθευτών εξοπλισμού ασφαλείας αυτοκινήτων γενικά, εντατικοποιήθηκε όταν ξεκίνησαν συγκεκριμένες αιτήσεις για προσφορές από τους ενδιαφερόμενους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Η σύμπραξη μπορεί να είχε σημαντική επίδραση στους ευρωπαίους πελάτες, δεδομένου ότι περίπου ένα στα έντεκα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη παράγεται από ιαπωνική εταιρεία.
Επιπλέον, όλες οι ιαπωνικές εταιρείες αυτοκινήτων που επλήγησαν από τη σύμπραξη έχουν μονάδες παραγωγής, στον ΕΟΧ.
Τα συστήματα ασφαλείας των επιβατικών αυτοκινήτων, καλύπτουν προϊόντα όπως οι ζώνες ασφαλείας, οι αερόσακοι και τα τιμόνια που παρέχονται στους κατασκευαστές αυτοκινήτων.
Τα συστήματα αυτά παρέχουν προστασία από τραυματισμούς σε περίπτωση σύγκρουσης για άτομα μέσα και έξω από το όχημα.
Η σημερινή απόφαση αποτελεί μέρος μιας σειράς σημαντικών ερευνών σχετικά με την ύπαρξη καρτέλ στον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων.
Η Επιτροπή έχει ήδη επιβάλει πρόστιμα στους προμηθευτές ρουλεμάν αυτοκινήτων, συρμάτινων καλωδίων, αφρό που χρησιμοποιείται (μεταξύ άλλων) σε καθίσματα αυτοκινήτων, συστήματα κλιματισμού και ψύξης κινητήρων και συστήματα φωτισμού.
Η σημερινή απόφαση φέρνει το συνολικό ποσό των προστίμων της Επιτροπής για καρτέλ στον τομέα αυτό σε 1,6 δισ. ευρώ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης