Το σχέδιο για το φυσικό αέριο του Κουβέιτ είναι μια γρήγορη λύση και ένας εύκολος τρόπος να αποκομίσουμε έσοδα από φυσικούς πόρους
Στην κατασκευή αγωγού υγροποιημένου φυσικού αερίου που θα συνδέεται με το Κουβέιτ, προχωράει το Ιράκ έχοντας τη βοήθεια από την ιαπωνική Toyo Engineering, καθώς η Βαγδάτη σκοπεύει να μειώσει τις καύσεις και να αποπληρώσει τις αποζημιώσεις που οφείλονται από την εισβολή το 1990, στο γειτονικό κρατίδιο.
Το έργο, οι λεπτομέρειες του οποίου δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως, θα επιτρέψει στο Κουβέιτ να διαφοροποιήσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου, μετά από την πολιτική κρίση μεταξύ των κρατών του Κόλπου και του μεγαλύτερου προμηθευτή Κατάρ.
Επίσης θα ασκήσει πίεση στη Shell, η οποία στόχευε να είναι ο κυρίαρχος φορέας αερίου στο Ιράκ, πριν οι σχέσεις με τη Βαγδάτη χαλάσουν, μετά την έξοδο της Shell από τα μεγάλα έργα πετρελαίου.
"Το Ιράκ πρέπει να μειώσει επειγόντως την καύση φυσικού αερίου, καθώς ακολουθεί όλους τους στόχους που έχει υποσχεθεί στην Παγκόσμια Τράπεζα", δήλωσε μια ανώτερη πηγή της βιομηχανίας που εργάζεται για το έργο.
"Το σχέδιο για το φυσικό αέριο του Κουβέιτ είναι μια γρήγορη λύση και ένας εύκολος τρόπος να αποκομίσουμε έσοδα από φυσικούς πόρους".
Η Toyo προτείνει την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου και την έναρξη παραδόσεων μετά το 2019, ανέφεραν πηγές της βιομηχανίας.
Ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της Toyo, δήλωσε στο Reuters ότι οι συνομιλίες για τον αγωγό και ένα πετροχημικό εργοστάσιο βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά δεν έχει ακόμη ληφθεί μια τελική απόφαση επένδυσης.
Το Κουβέιτ εμφανίζεται πολύ πρόθυμο για το έργο και έχει προσφέρει εγγύηση μέχρι και 80% του κόστους, σύμφωνα με πληροφορίες, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμα το συνολικό κόστος.
Ο υπουργός πετρελαίου Issam Al-Marzouq δήλωσε τον περασμένο μήνα, ότι οι συνομιλίες μεταξύ του Κουβέιτ και του Ιράκ, επικεντρώθηκαν σε πρόταση για χρήση φυσικού αερίου, ώστε να καταβληθούν οι αποζημιώσεις ύψους 4,6 δισ. δολαρίων.
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου πετρελαίου του Ιράκ, Asim Jihad, δήλωσε ότι οι συνομιλίες επικεντρώνονται στις τιμές και επιβεβαίωσε ότι οι προμήθειες θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή των αποζημιώσεων.
www.bankingnews.gr
Το έργο, οι λεπτομέρειες του οποίου δεν έχουν αναφερθεί προηγουμένως, θα επιτρέψει στο Κουβέιτ να διαφοροποιήσει τις εισαγωγές φυσικού αερίου, μετά από την πολιτική κρίση μεταξύ των κρατών του Κόλπου και του μεγαλύτερου προμηθευτή Κατάρ.
Επίσης θα ασκήσει πίεση στη Shell, η οποία στόχευε να είναι ο κυρίαρχος φορέας αερίου στο Ιράκ, πριν οι σχέσεις με τη Βαγδάτη χαλάσουν, μετά την έξοδο της Shell από τα μεγάλα έργα πετρελαίου.
"Το Ιράκ πρέπει να μειώσει επειγόντως την καύση φυσικού αερίου, καθώς ακολουθεί όλους τους στόχους που έχει υποσχεθεί στην Παγκόσμια Τράπεζα", δήλωσε μια ανώτερη πηγή της βιομηχανίας που εργάζεται για το έργο.
"Το σχέδιο για το φυσικό αέριο του Κουβέιτ είναι μια γρήγορη λύση και ένας εύκολος τρόπος να αποκομίσουμε έσοδα από φυσικούς πόρους".
Η Toyo προτείνει την κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου και την έναρξη παραδόσεων μετά το 2019, ανέφεραν πηγές της βιομηχανίας.
Ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής της Toyo, δήλωσε στο Reuters ότι οι συνομιλίες για τον αγωγό και ένα πετροχημικό εργοστάσιο βρίσκονται σε εξέλιξη, αλλά δεν έχει ακόμη ληφθεί μια τελική απόφαση επένδυσης.
Το Κουβέιτ εμφανίζεται πολύ πρόθυμο για το έργο και έχει προσφέρει εγγύηση μέχρι και 80% του κόστους, σύμφωνα με πληροφορίες, χωρίς να έχει ανακοινωθεί ακόμα το συνολικό κόστος.
Ο υπουργός πετρελαίου Issam Al-Marzouq δήλωσε τον περασμένο μήνα, ότι οι συνομιλίες μεταξύ του Κουβέιτ και του Ιράκ, επικεντρώθηκαν σε πρόταση για χρήση φυσικού αερίου, ώστε να καταβληθούν οι αποζημιώσεις ύψους 4,6 δισ. δολαρίων.
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου πετρελαίου του Ιράκ, Asim Jihad, δήλωσε ότι οι συνομιλίες επικεντρώνονται στις τιμές και επιβεβαίωσε ότι οι προμήθειες θα χρησιμοποιηθούν για την αποπληρωμή των αποζημιώσεων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών