Το εμπόριο για τη Βρετανία θα υποστεί πολλές τριβές μετά το Brexit
Η Σουηδία δεν συμφωνεί με τις αξιώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου να απολαμβάνει "εμπόριο χωρίς τριβές" μετά το Brexit, καθώς η Ann Linde, η οποία είναι αντιπρόσωπος της σκανδιναβικής χώρας από το Μάιο του 2016 στην ΕΕ, δήλωσε στο Sky News ότι "δεν είναι δυνατόν να γίνει κάτι τέτοιο, αν δεν είστε μέλος της τελωνειακής ένωσης και της ενιαίας αγοράς".
Τις τελευταίες εβδομάδες και μήνες συναντήθηκε με τον Γραμματέα του Brexit David Davies και τον Εργατικό Keir Starmer.
Και οι δύο ενδιαφερόταν για το πώς λειτουργούν τα σύνορα μήκους 1.000 μιλίων, μεταξύ της Σουηδίας και γειτονικής εκτός ΕΕ Νορβηγίας.
Ο κ. Davis πρότεινε τα σύνορα με της Νορβηγίας με τη Σουηδία - και ως εκ τούτου με την ΕΕ - θα μπορούσε να μιμηθεί και η Βρετανία μετά το Brexit.
Η κ. Linde παραδέχθηκε ότι αντιπροσωπεύει την καλύτερη επιλογή για χώρα εκτός ΕΕ.
Ωστόσο, είπε στο Sky News ότι θα έπληττε τους Βρετανούς και τις επιχειρήσεις που έχουν συνηθίσει να μην βιώνουν γραφειοκρατία, σχετικά με τα ταξίδια και το εμπόριο με την ηπειρωτική Ευρώπη.
Η κ. Linde δήλωσε:
"Έχουμε κάνει έρευνα με 2.000 σουηδικές εταιρείες, για να πούμε σε ποια χώρα είναι πιο δύσκολο να έχουμε εξαγωγικές σχέσεις και το νούμερο ένα ήταν η Νορβηγία και μετά ήρθε η Κίνα".
Επέκρινε επίσης την προσέγγιση των βρετανών υπουργών.
"Δεν μπορείτε να είστε «μισοί» στην τελωνειακή ένωση", δήλωσε η κ. Linde.
"Είτε είστε ή δεν είστε.
"Λένε ότι θέλουν μια διευθέτηση κατά παραγγελία, αλλά δεν είναι δυνατόν, νομίζω ότι ελπίζουν για μια λύση που καμία άλλη χώρα δεν μπόρεσε να διαπραγματευτεί ποτέ".
Παρά τις ελπίδες του Ηνωμένου Βασιλείου να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να δημιουργήσει ένα αόρατο, αν όχι χωρίς τριβές, σύνορο για την επίλυση του ζητήματος της Βόρειας Ιρλανδίας, η ίδια η χώρα ισχυρίζεται ότι δεν αποτελεί επιλογή.
Η ευρωβουλευτής της Ιρλανδίας, Helen McEntee, δήλωσε στο Sky News:
"Όταν μιλάμε για επιστροφή στα σύνορα για εμάς, ξεκαθαρίσαμε από την αρχή ότι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαμε να το επιτύχουμε αυτό, είναι το Ηνωμένο Βασίλειο και η Βόρεια Ιρλανδία να παραμείνουν μέρος της τελωνειακής ένωσης και της ενιαίας αγοράς ".
www.bankingnews.gr
Τις τελευταίες εβδομάδες και μήνες συναντήθηκε με τον Γραμματέα του Brexit David Davies και τον Εργατικό Keir Starmer.
Και οι δύο ενδιαφερόταν για το πώς λειτουργούν τα σύνορα μήκους 1.000 μιλίων, μεταξύ της Σουηδίας και γειτονικής εκτός ΕΕ Νορβηγίας.
Ο κ. Davis πρότεινε τα σύνορα με της Νορβηγίας με τη Σουηδία - και ως εκ τούτου με την ΕΕ - θα μπορούσε να μιμηθεί και η Βρετανία μετά το Brexit.
Η κ. Linde παραδέχθηκε ότι αντιπροσωπεύει την καλύτερη επιλογή για χώρα εκτός ΕΕ.
Ωστόσο, είπε στο Sky News ότι θα έπληττε τους Βρετανούς και τις επιχειρήσεις που έχουν συνηθίσει να μην βιώνουν γραφειοκρατία, σχετικά με τα ταξίδια και το εμπόριο με την ηπειρωτική Ευρώπη.
Η κ. Linde δήλωσε:
"Έχουμε κάνει έρευνα με 2.000 σουηδικές εταιρείες, για να πούμε σε ποια χώρα είναι πιο δύσκολο να έχουμε εξαγωγικές σχέσεις και το νούμερο ένα ήταν η Νορβηγία και μετά ήρθε η Κίνα".
Επέκρινε επίσης την προσέγγιση των βρετανών υπουργών.
"Δεν μπορείτε να είστε «μισοί» στην τελωνειακή ένωση", δήλωσε η κ. Linde.
"Είτε είστε ή δεν είστε.
"Λένε ότι θέλουν μια διευθέτηση κατά παραγγελία, αλλά δεν είναι δυνατόν, νομίζω ότι ελπίζουν για μια λύση που καμία άλλη χώρα δεν μπόρεσε να διαπραγματευτεί ποτέ".
Παρά τις ελπίδες του Ηνωμένου Βασιλείου να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να δημιουργήσει ένα αόρατο, αν όχι χωρίς τριβές, σύνορο για την επίλυση του ζητήματος της Βόρειας Ιρλανδίας, η ίδια η χώρα ισχυρίζεται ότι δεν αποτελεί επιλογή.
Η ευρωβουλευτής της Ιρλανδίας, Helen McEntee, δήλωσε στο Sky News:
"Όταν μιλάμε για επιστροφή στα σύνορα για εμάς, ξεκαθαρίσαμε από την αρχή ότι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορούσαμε να το επιτύχουμε αυτό, είναι το Ηνωμένο Βασίλειο και η Βόρεια Ιρλανδία να παραμείνουν μέρος της τελωνειακής ένωσης και της ενιαίας αγοράς ".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών