H Volkswagen θέλει να πετύχει καλύτερες τιμές από τους παραγωγούς κοβαλτίου θέλοντας να μειώσει το κόστος των μπαταριών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Οι συναντήσεις την περασμένη εβδομάδα μεταξύ μεγάλων παραγωγών κοβαλτίου, για να προμηθεύσουν τη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως τη Volkswagen, με το υλικό που χρησιμοποιείται για να κατασκευαστούν οι μπαταρίες για τα ηλεκτρικά οχήματα, έληξε χωρίς συμφωνία, σύμφωνα με πηγές της βιομηχανίας κοβαλτίου.
Τον Σεπτέμβριο του 2017, το Reuters ανέφερε αποκλειστικά ότι η VW κινήθηκε για να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες προμήθειες κοβαλτίου, για τα φιλόδοξα σχέδια της όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου.
Νωρίτερα το Νοέμβριο του 2017, η Volkswagen ενέκρινε ένα πρόγραμμα δαπανών ύψους 34 δισ. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022, για να επιταχύνει τις προσπάθειές της να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
"Ζήσαμε διαφορετικές επιλογές από τη βιομηχανία πρώτων υλών στο πλαίσιο μιας προσφοράς.
Έχουμε ήδη εποικοδομητικές συνομιλίες με τους γνωστούς προμηθευτές και θα συνεχίσουμε αυτές τις συζητήσεις", δήλωσε ένας εκπρόσωπος της VW.
"Εκτός από τις προμήθειες και το κόστος, άλλα θέματα συζήτησης περιλαμβάνουν τη μελλοντική επέκταση της ικανότητας, τη βιωσιμότητα και τη διαφάνεια".
Οι συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη Τετάρτη και Πέμπτη στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας έδρα της VW, είχαν ως στόχο να εξαλείψουν τις συμφωνίες προμήθειας κοβαλτίου με τη Glencore, τον Huayou Cobalt της Κίνας, την Traxys, τον αμερικανική Freeport-McMoran και την Eurasian Resources Group.
"Ψάχνουν τιμές κάτω από την αγορά, έχουν πολλά να μάθουν για το κοβάλτιο", ανέφερε μία πηγή.
"Δεν φτάσαμε στις λεπτομέρειες για το πόση ποσότητα θα χρειαζόταν."
Η τιμή του κοβαλτίου έχει φτάσει περίπου τα 30 δολάρια ανά λίβρα, από κάτω από τα 10 δολάρια το Δεκέμβριο του 2015.
Οι τιμές σημείωσαν άνοδο το 2016, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο άρχισαν να προωθούν τα ηλεκτρικά οχήματα ως μέσο μείωσης της ρύπανσης, από τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες ντίζελ και βενζινοκινητήρες.
Πηγές από τη βιομηχανία, δεν είχαν εικόνα για το αν η VW σχεδίαζε να αγοράσει το κοβάλτιο άμεσα ή έμμεσα για τους κατασκευαστές χημικών και μπαταριών.
"Μπορούν να εμπλακούν και άλλοι προμηθευτές, αλλά δεν ήταν εκεί την περασμένη εβδομάδα", ανέφερε μια δεύτερη πηγή.
"Θέλουν μια σταθερή τιμή, αυτό δεν είναι δυνατό.
Ήθελαν να κλείσουν όλες τις συμφωνίες προμήθειας μέχρι το τέλος του έτους, αλλά δεν πρόκειται να συμβεί. "
Οι παραγωγοί και η VW αναμένεται να ξαναρχίσουν συνομιλίες το 2018, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, αν και ορισμένες από τις συζητήσεις είχαν επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα.
Σύμφωνα με την S & P Global Market Intelligence, η παραγωγή κοβαλτίου προβλέπεται να ανέλθει σε 219.000 τόνους το 2022 από 122.000 τόνους το 2016, με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης να προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Σε επίπεδο εταιρειών, στην αγορά κυριαρχεί η Glencore, η οποία παρήγαγε πάνω από 28.000 τόνους το 2016.
Η ζήτηση για μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα και στις κινητές συσκευές, αναμένεται να αυξηθεί στο 46% από το 2021, από 40% περίπου το 2017.
www.bankingnews.gr
Τον Σεπτέμβριο του 2017, το Reuters ανέφερε αποκλειστικά ότι η VW κινήθηκε για να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμες προμήθειες κοβαλτίου, για τα φιλόδοξα σχέδια της όσον αφορά τα ηλεκτρικά οχήματα του ομίλου.
Νωρίτερα το Νοέμβριο του 2017, η Volkswagen ενέκρινε ένα πρόγραμμα δαπανών ύψους 34 δισ. ευρώ μέχρι τα τέλη του 2022, για να επιταχύνει τις προσπάθειές της να γίνει παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
"Ζήσαμε διαφορετικές επιλογές από τη βιομηχανία πρώτων υλών στο πλαίσιο μιας προσφοράς.
Έχουμε ήδη εποικοδομητικές συνομιλίες με τους γνωστούς προμηθευτές και θα συνεχίσουμε αυτές τις συζητήσεις", δήλωσε ένας εκπρόσωπος της VW.
"Εκτός από τις προμήθειες και το κόστος, άλλα θέματα συζήτησης περιλαμβάνουν τη μελλοντική επέκταση της ικανότητας, τη βιωσιμότητα και τη διαφάνεια".
Οι συνομιλίες που πραγματοποιήθηκαν την προηγούμενη Τετάρτη και Πέμπτη στο Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας έδρα της VW, είχαν ως στόχο να εξαλείψουν τις συμφωνίες προμήθειας κοβαλτίου με τη Glencore, τον Huayou Cobalt της Κίνας, την Traxys, τον αμερικανική Freeport-McMoran και την Eurasian Resources Group.
"Ψάχνουν τιμές κάτω από την αγορά, έχουν πολλά να μάθουν για το κοβάλτιο", ανέφερε μία πηγή.
"Δεν φτάσαμε στις λεπτομέρειες για το πόση ποσότητα θα χρειαζόταν."
Η τιμή του κοβαλτίου έχει φτάσει περίπου τα 30 δολάρια ανά λίβρα, από κάτω από τα 10 δολάρια το Δεκέμβριο του 2015.
Οι τιμές σημείωσαν άνοδο το 2016, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο άρχισαν να προωθούν τα ηλεκτρικά οχήματα ως μέσο μείωσης της ρύπανσης, από τα αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με κινητήρες ντίζελ και βενζινοκινητήρες.
Πηγές από τη βιομηχανία, δεν είχαν εικόνα για το αν η VW σχεδίαζε να αγοράσει το κοβάλτιο άμεσα ή έμμεσα για τους κατασκευαστές χημικών και μπαταριών.
"Μπορούν να εμπλακούν και άλλοι προμηθευτές, αλλά δεν ήταν εκεί την περασμένη εβδομάδα", ανέφερε μια δεύτερη πηγή.
"Θέλουν μια σταθερή τιμή, αυτό δεν είναι δυνατό.
Ήθελαν να κλείσουν όλες τις συμφωνίες προμήθειας μέχρι το τέλος του έτους, αλλά δεν πρόκειται να συμβεί. "
Οι παραγωγοί και η VW αναμένεται να ξαναρχίσουν συνομιλίες το 2018, ανέφεραν οι ίδιες πηγές, αν και ορισμένες από τις συζητήσεις είχαν επικεντρωθεί στη βιωσιμότητα.
Σύμφωνα με την S & P Global Market Intelligence, η παραγωγή κοβαλτίου προβλέπεται να ανέλθει σε 219.000 τόνους το 2022 από 122.000 τόνους το 2016, με το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης να προέρχεται από τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Σε επίπεδο εταιρειών, στην αγορά κυριαρχεί η Glencore, η οποία παρήγαγε πάνω από 28.000 τόνους το 2016.
Η ζήτηση για μπαταρίες που χρησιμοποιούνται στα ηλεκτρικά οχήματα και στις κινητές συσκευές, αναμένεται να αυξηθεί στο 46% από το 2021, από 40% περίπου το 2017.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών