Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η επιτήρηση της ΕΕ εμπόδιο στις συνομιλίες για τους νέους κανόνες ελέγχων των αυτοκινήτων

Η επιτήρηση της ΕΕ εμπόδιο στις συνομιλίες για τους νέους κανόνες ελέγχων των αυτοκινήτων
Η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ πρότεινε κανόνες που της επιτρέπουν περισσότερες εξουσίες, μετά το σκάνδαλο Dieselgate το 2015
Η μεγαλύτερη εποπτεία των Βρυξελλών σε σχέση με τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές αυτοκινήτων, αποτελεί εμπόδιο στις συνομιλίες προκειμένου να συμφωνηθούν νέοι κανόνες της ΕΕ μετά το σκάνδαλο της Volkswagen, ενώ η Γερμανία και η Ιταλία αντιτίθενται, σύμφωνα με έγγραφα και πηγές της ΕΕ.
Η εκτελεστική εξουσία της ΕΕ πρότεινε κανόνες που της επιτρέπουν περισσότερες εξουσίες, μετά το σκάνδαλο Dieselgate το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen παραδέχτηκε ότι παραποίησε τις δοκιμές εκπομπών πετρελαίου στις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με πηγές της ΕΕ, τα τρία νομοθετικά σώματα - το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, οι κυβερνήσεις των κρατών μελών της ΕΕ και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή - βρίσκονται κοντά στην επίτευξη συμβιβασμού, σχετικά με το σχέδιο νόμου όταν συναντηθούν την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017, αλλά παραμένουν διχασμένα για την εποπτεία της αγοράς στις Βρυξέλλες.
"Χρειαζόμαστε περισσότερη ποιότητα και ανεξαρτησία στο σύστημα, περισσότερους ελέγχους των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν ήδη και ευρωπαϊκή εποπτεία", δήλωσε στο Reuters η Επίτροπος Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης Elzbieta Bienkowska.
"Είμαι αισιόδοξη ότι μία συμφωνία είναι πλέον τελικά εφικτή".
Έγγραφα της ΕΕ δείχνουν ότι οι νομοθέτες της ΕΕ, επιθυμούν να είναι η Επιτροπή σε θέση να διενεργεί τακτικούς ελέγχους των εθνικών αρχών έγκρισης αυτοκινήτων. Ορισμένα κράτη μέλη, συμπεριλαμβανομένης της Γαλλίας, υποστηρίζουν δύο ημέρες επιθεωρήσεων κάθε πέντε χρόνια.
Ωστόσο, η Γερμανία αντιτίθεται στις επιθεωρήσεις της Επιτροπής, υποστηρίζοντας ότι "κάθε είδους έλεγχος σημαίνει πρόσθετη γραφειοκρατία χωρίς να είναι επωφελής", σύμφωνα με έγγραφο από τις 30 Νοεμβρίου.
Η Ιταλία και επτά άλλα έθνη ζητούν συνθήκες που θα αποδυνάμωναν την εξουσία εποπτείας της Επιτροπής.
"Θέλουμε την Επιτροπή στις υποθέσεις των εθνικών αρχών έγκρισης;" δήλωσε ένας διπλωμάτης.
"Μετά το Dieselgate, είναι δύσκολο να πούμε όχι."
Ένα άλλο σημείο διαμάχης είναι ο αριθμός των δοκιμών εκπομπών οχημάτων που μία χώρα είναι υποχρεωμένη να πραγματοποιήσει - αφού οι έλεγχοι αυτοί στις ΗΠΑ συνέβαλαν στην αποκάλυψη του σκανδάλου της VW.
Ένα σχέδιο προτείνει τα κράτη μέλη να διενεργούν ελέγχους σε τουλάχιστον ένα στα 40.000 νέα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί και το 20% αυτών των ελέγχων πρέπει να περιλαμβάνει δοκιμές εκπομπών.
Ο αριθμός είναι μικρότερος από ό, τι ζήτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.
Σημαίνει επίσης πολύ λιγότερους ελέγχους από ότι στις ΗΠΑ.
"Οι τακτικοί έλεγχοι των εθνικών αρχών είναι καθοριστικής σημασίας για την αλλαγή του πολιτισμού", δήλωσε η Julia Poliscanova, εμπειρογνώμονας με την ομάδα εκστρατειών μεταφορών και περιβάλλοντος που εδρεύει στις Βρυξέλλες.
"Πολλά κράτη μέλη συνεχίζουν να ενεργούν σαν να μην συνέβη το Dieselgate".
Οι διαπραγματευτές της ΕΕ εγκατέλειψαν από νωρίς το σχέδιο της Επιτροπής, να σπάσουν τις φιλικές σχέσεις μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών και των εργαστηρίων που προσλαμβάνουν για να δοκιμάσουν τα οχήματα, εισάγοντας ένα σύστημα με το οποίο οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν θα συνεργάζονται απευθείας με τα εργαστήρια για τέτοιες δοκιμές.
Ωστόσο, πολλές άλλες αλλαγές που αποσκοπούν στην αποφυγή επανάληψης του σκανδάλου, όπως η δυνατότητα ανάκλησης οχημάτων σε ολόκληρη την ΕΕ, θα τεθούν σε ισχύ.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης