Ο νέος φόρος για το διαδίκτυο θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις που αγοράζουν "άυλα ψηφιακά προϊόντα"
Η επιτροπή προϋπολογισμού της κατώτερης ιταλικής κυβέρνησης ενέκρινε την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2917, ένα μέτρο που υποχρεώνει τις εταιρείες να καταβάλλουν εισφορά 3% σε ορισμένες συναλλαγές μέσω του διαδικτύου, σε μία κίνηση που αποσκοπεί στην παράκαμψη των φορολογικών κανόνων της ΕΕ που ωφελούν τις επιχειρήσεις υψηλής τεχνολογίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι κατανοεί τις ανησυχίες σχετικά με τους ισχύοντες κανονισμούς, αλλά παρότρυνε τα κράτη-μέλη να περιμένουν τις Βρυξέλλες να βρουν λύση σε ολόκληρη την ΕΕ για το πρόβλημα και όχι να προχωρήσουν σε ξεχωριστή νομοθεσία.
Η Ιταλία διαμαρτυρήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα ότι εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Google έχουν αποφύγει τους φόρους, υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν «φυσική παρουσία» στη χώρα, παρόλο που δημιουργούν τεράστια έσοδα εκεί.
Για να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο, ο νέος φόρος για το διαδίκτυο θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις που αγοράζουν "άυλα ψηφιακά προϊόντα" όπως διαφημίσεις και σύνδεσμοι που υποστηρίζονται από ιστοσελίδες.
Το εμπόριο ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα επηρεάζεται.
Το υπουργείο Οικονομικών δήλωσε ότι θα προσδιορίσει επακριβώς ποιες υπηρεσίες θα φορολογηθούν μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους.
Η εισφορά πωλήσεων θα εισαχθεί το 2019 και προβλέπεται να φθάσει τα 190 εκατομμύρια ευρώ (ετησίως.
Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν μόνο εάν κάνουν περισσότερες από 3.000 ψηφιακές συναλλαγές σε ένα χρόνο.
Το μέτρο περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του προϋπολογισμού του 2018, το οποίο πρέπει να εγκριθεί πριν από το τέλος του έτους.
Η Γερουσία πρότεινε αρχικά ένα τιμολόγιο 6%, αλλά αυτό μειώθηκε στο μισό.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, οι εταιρικοί φόροι καταβάλλονται όταν οι επιχειρήσεις έχουν φυσική παρουσία, πράγμα που επιτρέπει στις μεγάλες πολυεθνικές να πραγματοποιήσουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους σε χώρες χαμηλού φόρου στις οποίες έχουν εγκαταστήσει έδρα.
Η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία πιέζουν να αλλάξουν τη φορολογική νομοθεσία της ΕΕ, αλλά αντιμετωπίζουν αντίσταση από μικρότερες χώρες όπως το Λουξεμβούργο και η Μάλτα, οι οποίες φοβούνται ότι η μεταρρύθμιση θα μπορούσε να βλάψει τις οικονομίες τους.
Η Γαλλία πρότεινε επίσης τη δική της εθνική ψηφιακή εισφορά, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε τις χώρες να μην προχωρήσουν.
"Τα κράτη μέλη είναι απογοητευμένα από τα έσοδα που χάνουν.
Ωστόσο, ένα συνονθύλευμα εθνικών μέτρων θα μπορούσε να δημιουργήσει κενά, νομικές συγκρούσεις και στρεβλώσεις στην Ενιαία Αγορά", δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Επιτροπής στις Βρυξέλλες.
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επί του παρόντος όλες τις πιθανές επιλογές πολιτικής για να προτείνει την επόμενη άνοιξη νέους κανόνες για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας".
www.bankingnews.gr
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δήλωσε ότι κατανοεί τις ανησυχίες σχετικά με τους ισχύοντες κανονισμούς, αλλά παρότρυνε τα κράτη-μέλη να περιμένουν τις Βρυξέλλες να βρουν λύση σε ολόκληρη την ΕΕ για το πρόβλημα και όχι να προχωρήσουν σε ξεχωριστή νομοθεσία.
Η Ιταλία διαμαρτυρήθηκε για μεγάλο χρονικό διάστημα ότι εταιρείες όπως η Amazon, η Apple και η Google έχουν αποφύγει τους φόρους, υποστηρίζοντας ότι δεν έχουν «φυσική παρουσία» στη χώρα, παρόλο που δημιουργούν τεράστια έσοδα εκεί.
Για να ξεπεράσουν αυτό το εμπόδιο, ο νέος φόρος για το διαδίκτυο θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις που αγοράζουν "άυλα ψηφιακά προϊόντα" όπως διαφημίσεις και σύνδεσμοι που υποστηρίζονται από ιστοσελίδες.
Το εμπόριο ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα επηρεάζεται.
Το υπουργείο Οικονομικών δήλωσε ότι θα προσδιορίσει επακριβώς ποιες υπηρεσίες θα φορολογηθούν μέχρι τον Απρίλιο του επόμενου έτους.
Η εισφορά πωλήσεων θα εισαχθεί το 2019 και προβλέπεται να φθάσει τα 190 εκατομμύρια ευρώ (ετησίως.
Οι εταιρείες θα πρέπει να πληρώσουν μόνο εάν κάνουν περισσότερες από 3.000 ψηφιακές συναλλαγές σε ένα χρόνο.
Το μέτρο περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του προϋπολογισμού του 2018, το οποίο πρέπει να εγκριθεί πριν από το τέλος του έτους.
Η Γερουσία πρότεινε αρχικά ένα τιμολόγιο 6%, αλλά αυτό μειώθηκε στο μισό.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, οι εταιρικοί φόροι καταβάλλονται όταν οι επιχειρήσεις έχουν φυσική παρουσία, πράγμα που επιτρέπει στις μεγάλες πολυεθνικές να πραγματοποιήσουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους σε χώρες χαμηλού φόρου στις οποίες έχουν εγκαταστήσει έδρα.
Η Ιταλία, η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία πιέζουν να αλλάξουν τη φορολογική νομοθεσία της ΕΕ, αλλά αντιμετωπίζουν αντίσταση από μικρότερες χώρες όπως το Λουξεμβούργο και η Μάλτα, οι οποίες φοβούνται ότι η μεταρρύθμιση θα μπορούσε να βλάψει τις οικονομίες τους.
Η Γαλλία πρότεινε επίσης τη δική της εθνική ψηφιακή εισφορά, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε τις χώρες να μην προχωρήσουν.
"Τα κράτη μέλη είναι απογοητευμένα από τα έσοδα που χάνουν.
Ωστόσο, ένα συνονθύλευμα εθνικών μέτρων θα μπορούσε να δημιουργήσει κενά, νομικές συγκρούσεις και στρεβλώσεις στην Ενιαία Αγορά", δήλωσε ένας εκπρόσωπος της Επιτροπής στις Βρυξέλλες.
"Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει επί του παρόντος όλες τις πιθανές επιλογές πολιτικής για να προτείνει την επόμενη άνοιξη νέους κανόνες για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας".
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών