Τα προβλήματα δεν αντικατοπτρίζουν συστηματικές αδυναμίες στην ιαπωνική κατασκευή
Μια σειρά από σκάνδαλα παραποίησης δεδομένων από ιαπωνικούς κατασκευαστές, δεν έχει καταστρέψει την εικόνα της Ιαπωνίας, αν και υπήρξε μία ισχυρή υπενθύμιση ότι δεν πρέπει να θυσιάζεται η ποιότητα όταν μειώνεται το κόστος ή η πίεση παράδοσης, όπως ανέφερε ανώτατος οικονομικός αξιωματούχος την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου 2017.
Από τον Οκτώβριο, η Ιαπωνία έχει αποκαλύψει παραβιάσεις δεδομένων και αποτυχίες συμμόρφωσης στις εταιρείες Kobe Steel, Mitsubishi Materials, Toray Industries, Nissan και Subaru.
Τα σκάνδαλα έχουν επηρεάσει τις μετοχές αυτών των εταιρειών και έρχονται σε μια εποχή που οι ιαπωνικοί κατασκευαστές, γνωστοί για προϊόντα υψηλής ποιότητας, αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Ασία.
Τα προβλήματα όμως δεν αντικατοπτρίζουν συστηματικές αδυναμίες στην ιαπωνική κατασκευή, δήλωσε ο Akihiro Tada, γενικός διευθυντής του γραφείου μεταποιητικών βιομηχανιών στο Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.
Αντίθετα, ήταν ξεχωριστά προβλήματα σε μεμονωμένες εταιρείες.
Και ενώ τα προβλήματα ήταν σαφώς «ατυχείς», είπε σε συνέντευξή του στο Reuters, "αν το αντιμετωπίσουμε αντικειμενικά, αυτό συνέβη μόνο σε μερικές εταιρείες".
"Αυτό έχει επηρεάσει τη φήμη μεμονωμένων εταιρειών, αλλά δεν νομίζω ότι η συνολική εικόνα των ιαπώνων κατασκευαστών έχει πληγεί", είπε.
Ενώ οι τιμές των μετοχών αυτών των εταιρειών έχουν μειωθεί, "δεν είναι πως το σύνολο της ιαπωνικής χρηματιστηριακής αγοράς έχει μειωθεί", υποστήριξε.
"Δεν έχω δει καμία είδηση πως πολλές παραγγελίες από ιαπωνικούς κατασκευαστές έχουν ακυρωθεί".
Η Kobe Steel, η Mitsubishi Materials και η Toray - όλοι ι προμηθευτές παγκοσμίων κατασκευαστών - έχουν παραδεχτεί την παραποίηση δεδομένων για τα προϊόντα.
Η Nissan και η Subaru έχουν παραδεχτεί ακατάλληλες διαδικασίες τελικού ελέγχου για οχήματα στην εγχώρια αγορά.
Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες χρησιμοποίησαν τρίτους ερευνητές για να συντάξουν εκθέσεις, σχετικά με την έκταση και τις αιτίες της παραποίησης, καθώς και μέτρα για τη βελτίωση της διοίκησης.
Έχουν κατηγορηθεί για το κέρδος, τους χαλαρούς ποιοτικούς ελέγχους και τις ελλείψεις στελεχών, αν και η ασφάλεια των προϊόντων δεν παραβιάστηκε ποτέ.
Ο Tada επεσήμανε επίσης τις πιέσεις κόστους και παράδοσης ως πιθανούς παράγοντες. "Η ποιότητα δεν μπορεί να θυσιάσει την παράδοση και το κόστος.
Αυτή είναι η κορυφαία προτεραιότητα μεταξύ αυτών των τριών στοιχείων, έτσι αυτό ήταν ένα καλό μάθημα για όλη την εταιρική Ιαπωνία."
Αυτές οι εταιρείες "έχουν συνειδητοποιήσει σε μεγάλο βαθμό ότι αυτά τα προβλήματα θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητά τους", ανέφερε.
Την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων για την πρόληψη της παραποίησης, συμπεριλαμβανομένης μιας πρότασης για την επιβολή προστίμων για την παραβίαση του νόμου για τα βιομηχανικά πρότυπα και την ενθάρρυνση των κατασκευαστών να χρησιμοποιούν τεχνολογία πληροφοριών για να εξασφαλίσουν τον ποιοτικό έλεγχο.
"Η κερδοφόρα εμπιστοσύνη διαρκεί πολύ, αλλά μπορεί να χαθεί σε μια στιγμή", δήλωσε ο Tada.
"Αυτό είναι ένα μεγάλο μάθημα", κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Από τον Οκτώβριο, η Ιαπωνία έχει αποκαλύψει παραβιάσεις δεδομένων και αποτυχίες συμμόρφωσης στις εταιρείες Kobe Steel, Mitsubishi Materials, Toray Industries, Nissan και Subaru.
Τα σκάνδαλα έχουν επηρεάσει τις μετοχές αυτών των εταιρειών και έρχονται σε μια εποχή που οι ιαπωνικοί κατασκευαστές, γνωστοί για προϊόντα υψηλής ποιότητας, αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από την Ασία.
Τα προβλήματα όμως δεν αντικατοπτρίζουν συστηματικές αδυναμίες στην ιαπωνική κατασκευή, δήλωσε ο Akihiro Tada, γενικός διευθυντής του γραφείου μεταποιητικών βιομηχανιών στο Υπουργείο Οικονομίας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.
Αντίθετα, ήταν ξεχωριστά προβλήματα σε μεμονωμένες εταιρείες.
Και ενώ τα προβλήματα ήταν σαφώς «ατυχείς», είπε σε συνέντευξή του στο Reuters, "αν το αντιμετωπίσουμε αντικειμενικά, αυτό συνέβη μόνο σε μερικές εταιρείες".
"Αυτό έχει επηρεάσει τη φήμη μεμονωμένων εταιρειών, αλλά δεν νομίζω ότι η συνολική εικόνα των ιαπώνων κατασκευαστών έχει πληγεί", είπε.
Ενώ οι τιμές των μετοχών αυτών των εταιρειών έχουν μειωθεί, "δεν είναι πως το σύνολο της ιαπωνικής χρηματιστηριακής αγοράς έχει μειωθεί", υποστήριξε.
"Δεν έχω δει καμία είδηση πως πολλές παραγγελίες από ιαπωνικούς κατασκευαστές έχουν ακυρωθεί".
Η Kobe Steel, η Mitsubishi Materials και η Toray - όλοι ι προμηθευτές παγκοσμίων κατασκευαστών - έχουν παραδεχτεί την παραποίηση δεδομένων για τα προϊόντα.
Η Nissan και η Subaru έχουν παραδεχτεί ακατάλληλες διαδικασίες τελικού ελέγχου για οχήματα στην εγχώρια αγορά.
Οι περισσότερες από αυτές τις εταιρείες χρησιμοποίησαν τρίτους ερευνητές για να συντάξουν εκθέσεις, σχετικά με την έκταση και τις αιτίες της παραποίησης, καθώς και μέτρα για τη βελτίωση της διοίκησης.
Έχουν κατηγορηθεί για το κέρδος, τους χαλαρούς ποιοτικούς ελέγχους και τις ελλείψεις στελεχών, αν και η ασφάλεια των προϊόντων δεν παραβιάστηκε ποτέ.
Ο Tada επεσήμανε επίσης τις πιέσεις κόστους και παράδοσης ως πιθανούς παράγοντες. "Η ποιότητα δεν μπορεί να θυσιάσει την παράδοση και το κόστος.
Αυτή είναι η κορυφαία προτεραιότητα μεταξύ αυτών των τριών στοιχείων, έτσι αυτό ήταν ένα καλό μάθημα για όλη την εταιρική Ιαπωνία."
Αυτές οι εταιρείες "έχουν συνειδητοποιήσει σε μεγάλο βαθμό ότι αυτά τα προβλήματα θα επηρεάσουν την ανταγωνιστικότητά τους", ανέφερε.
Την περασμένη εβδομάδα, το υπουργείο ανακοίνωσε μια σειρά μέτρων για την πρόληψη της παραποίησης, συμπεριλαμβανομένης μιας πρότασης για την επιβολή προστίμων για την παραβίαση του νόμου για τα βιομηχανικά πρότυπα και την ενθάρρυνση των κατασκευαστών να χρησιμοποιούν τεχνολογία πληροφοριών για να εξασφαλίσουν τον ποιοτικό έλεγχο.
"Η κερδοφόρα εμπιστοσύνη διαρκεί πολύ, αλλά μπορεί να χαθεί σε μια στιγμή", δήλωσε ο Tada.
"Αυτό είναι ένα μεγάλο μάθημα", κατέληξε.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών