Η Νορβηγία απαλλάσσει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από σχεδόν όλους τους φόρους
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν πάνω από το 50% των στη Νορβηγία το 2017, γεγονός που υποβοηθήθηκε από γενναιόδωρες επιδοτήσεις που επέκτειναν το προβάδισμα της χώρας στη μετάβαση από κινητήρες ορυκτών καυσίμων, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη 3 Ιανουαρίου 2018.
Τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά οχήματα, τα οποία διαθέτουν μπαταρία και κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης, αντιπροσώπευαν το 52% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2017 στη Νορβηγία έναντι 40% το 2016, δήλωσε η ανεξάρτητη ομοσπονδία Νορβηγών Οδηγών (OFV).
"Καμία άλλη χώρα δεν έπιασε τέτοιο ποσοστό", δήλωσε ο επικεφαλής της OFV, Oeyvind Solberg Thorsen.
"Για πρώτη φορά έχουμε μερίδιο αγοράς αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων κάτω από το 50%".
Η Νορβηγία απαλλάσσει τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από σχεδόν όλους τους φόρους και χορηγεί προνόμια που μπορεί να αξίζουν χιλιάδες δολάρια ετησίως, όσον αφορά την δωρεάν ή επιδοτούμενη στάθμευση, την επαναφόρτιση και τη χρήση των διοδίων.
Παράγει επίσης σχεδόν όλη την ηλεκτρική ενέργεια από υδροηλεκτρική ενέργεια, οπότε η μετάβαση συμβάλλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της αλλαγής του κλίματος.
Πέρυσι, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) δήλωσε ότι η Νορβηγία ήταν πολύ πιο μπροστά από άλλες χώρες, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Κίνα, η Γαλλία και η Βρετανία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με το κριτήριο του ΙΕΑ, το οποίο αποκλείει τα υβριδικά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία αυξήθηκαν στο 39% το 2017 από 29% το 2016, όταν οι Κάτω Χώρες ήταν στη δεύτερη θέση με 6,4%.
Σε πολλές χώρες, οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων με μπαταρία, οι περιορισμένες μετακινήσεις μεταξύ επαναφόρτισης και οι μεγάλοι χρόνοι χρέωσης, αποθαρρύνουν τους αγοραστές.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι τα μειονεκτήματα μειώνονται με την πάροδο του χρόνου για τα νέα μοντέλα.
"Θεωρούμε τη Νορβηγία ως πρότυπο για το πώς μπορεί να προωθηθεί η ηλεκτρική μετακίνηση μέσω έξυπνων κινήτρων", δήλωσε εκπρόσωπος στο κεντρικό κτίριο της BMW στο Μόναχο.
"Η κατάσταση θα ήταν πιθανώς διαφορετική εάν τα κίνητρα αυτά δεν είχαν εφαρμοστεί".
Άλλα "καλά παραδείγματα" πολιτικών για την τόνωση της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιλαμβάνουν τη Βρετανία, την Καλιφόρνια και τις Κάτω Χώρες, ανέφερε.
www.bannkingnews.gr
Τα καθαρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα υβριδικά οχήματα, τα οποία διαθέτουν μπαταρία και κινητήρα ντίζελ ή βενζίνης, αντιπροσώπευαν το 52% όλων των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων το 2017 στη Νορβηγία έναντι 40% το 2016, δήλωσε η ανεξάρτητη ομοσπονδία Νορβηγών Οδηγών (OFV).
"Καμία άλλη χώρα δεν έπιασε τέτοιο ποσοστό", δήλωσε ο επικεφαλής της OFV, Oeyvind Solberg Thorsen.
"Για πρώτη φορά έχουμε μερίδιο αγοράς αυτοκινήτων ορυκτών καυσίμων κάτω από το 50%".
Η Νορβηγία απαλλάσσει τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από σχεδόν όλους τους φόρους και χορηγεί προνόμια που μπορεί να αξίζουν χιλιάδες δολάρια ετησίως, όσον αφορά την δωρεάν ή επιδοτούμενη στάθμευση, την επαναφόρτιση και τη χρήση των διοδίων.
Παράγει επίσης σχεδόν όλη την ηλεκτρική ενέργεια από υδροηλεκτρική ενέργεια, οπότε η μετάβαση συμβάλλει στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και της αλλαγής του κλίματος.
Πέρυσι, ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA) δήλωσε ότι η Νορβηγία ήταν πολύ πιο μπροστά από άλλες χώρες, όπως η Ολλανδία, η Σουηδία, η Κίνα, η Γαλλία και η Βρετανία στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με το κριτήριο του ΙΕΑ, το οποίο αποκλείει τα υβριδικά αυτοκίνητα, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Νορβηγία αυξήθηκαν στο 39% το 2017 από 29% το 2016, όταν οι Κάτω Χώρες ήταν στη δεύτερη θέση με 6,4%.
Σε πολλές χώρες, οι υψηλές τιμές των αυτοκινήτων με μπαταρία, οι περιορισμένες μετακινήσεις μεταξύ επαναφόρτισης και οι μεγάλοι χρόνοι χρέωσης, αποθαρρύνουν τους αγοραστές.
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λένε ότι τα μειονεκτήματα μειώνονται με την πάροδο του χρόνου για τα νέα μοντέλα.
"Θεωρούμε τη Νορβηγία ως πρότυπο για το πώς μπορεί να προωθηθεί η ηλεκτρική μετακίνηση μέσω έξυπνων κινήτρων", δήλωσε εκπρόσωπος στο κεντρικό κτίριο της BMW στο Μόναχο.
"Η κατάσταση θα ήταν πιθανώς διαφορετική εάν τα κίνητρα αυτά δεν είχαν εφαρμοστεί".
Άλλα "καλά παραδείγματα" πολιτικών για την τόνωση της ζήτησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων περιλαμβάνουν τη Βρετανία, την Καλιφόρνια και τις Κάτω Χώρες, ανέφερε.
www.bannkingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών