Οι μηχανικοί της GM εργάζονται σε άλλους σχεδιασμούς και τεχνολογικές εξελίξεις
Την υπόσχεση πως η General Motors θα κερδίζει χρήματα από την πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέχρι το 2021, έχει δώσει η Γενική Διευθύντρια της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ντιτρόιτ, Mary Barra, στους επενδυτές της εταιρείας.
Αυτό που δεν εξήγησε λεπτομερώς η Barra είναι πως η GM σκοπεύει να κάνει αυτό που μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κανένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων.
Η απάντηση είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τον συνδυασμό τεχνολογίας ιδιόκτητων μπαταριών, χαμηλού κόστους, ευέλικτου σχεδιασμού οχημάτων και παραγωγής μεγάλου όγκου κυρίως στην Κίνα.
Εάν η GM μπορεί να επιτύχει το φιλόδοξο στόχο κερδοφορίας της Barra, τότε θα έχει δύο διαφορετικές επιχειρήσεις έως τα μέσα της δεκαετίας του 2020: την παραδοσιακή στη Βόρεια Αμερική για φορτηγά, SUV και αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με πετρέλαιο και μία διεθνή ηλεκτρικών αυτοκινήτων επικεντρωμένη στην Κίνα.
Η υπόσχεση της Barra να αποκομίσει κέρδος η GM είναι μια τολμηρή αξίωση σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει υποστηριχθεί περισσότερο από την κυβερνητική πολιτική, παρά από τη ζήτηση των καταναλωτών και όπου η Tesla η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, επενδύει πάνω από 1 δισ. δολάρια σε μετρητά κάθε τρίμηνο, εξασφαλίζοντας χρήματα από την πώληση οχημάτων υψηλής ποιότητας.
Η Barra και η GM έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης και εργάστηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους για να πείσουν τους επενδυτές, ότι η GM μπορεί να ανταγωνιστεί την Tesla αξιοποιώντας την επιτυχία του τελευταίου ηλεκτρικού οχήματος της Chevrolet Bolt EV και μειώνοντας το κόστος.
Ένα βασικό στοιχείο του σχεδίου, σύμφωνα με δύο άτομα εξοικειωμένα με τη στρατηγική της εταιρείας, είναι η μείωση της ποσότητας κοβαλτίου στο νέο σύστημα μπαταριών EMC 1.0 της GM.
Η τιμή του κοβαλτίου - το πιο ακριβό συστατικό των σημερινών κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου - έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια, αναμένοντας την αύξηση της ζήτησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι τιμές του κοβαλτίου έφτασαν σε ρεκόρ στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Ο νέος σχεδιασμός μπαταρίας της GM, αυξάνει την ποσότητα νικελίου, η οποία επιτρέπει στις μπαταρίες να αποθηκεύουν και να παράγουν περισσότερη ενέργεια.
Οι μηχανικοί της GM εργάζονται επίσης σε άλλους σχεδιασμούς και τεχνολογικές εξελίξεις, σύμφωνα με τα στελέχη και τα εταιρικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, συμπεριλαμβανομένης της αποδοτικότερης συσκευασίας των μπαταριών στα οχήματα και των βελτιωμένων συστημάτων διαχείρισης της ροής ενέργειας και της ψύξης των κυψελών της μπαταρίας.
Χωρίς να παράσχει λεπτομέρειες, η GM δήλωσε ότι αναμένει ότι αυτές οι αλλαγές θα μειώσουν το κόστος των μπαταριών κατά περισσότερο από 30%, από 145 δολάριαανά κιλοβατώρα σε λιγότερο από 100 μέχρι το 2021.
Το πλήρες κόστος ενός πακέτου μπαταριών GM, όπως αυτό που χρησιμοποιείται σήμερα στο Bolt EV, είναι 10.000 με 12.000 δολάρια, ή σχεδόν το ένα τρίτο της τιμής των 36.000 δολαρίων του αυτοκινήτου.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό μέρος των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων.
Όπως και άλλοι κατασκευαστές, η GM δεν περιορίζεται μόνο στη μείωση των δικών της δαπανών και στη βελτίωση της απόδοσης των οχημάτων, αλλά και στην αυξημένη ζήτηση που προκαλείται από τις υψηλότερες ποσοστώσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, που έχουν στόχο να συμβάλλουν στη μείωση της ρύπανσης και της εξάρτησης της χώρας από το πετρέλαιο.
Εκτός από τη βελτίωση της σχεδίασης και των επιδόσεων των μπαταριών και των οχημάτων, η GM συνεργάζεται με την κινεζική εταιρία SAIC για τη μείωση του κόστους συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πηγές, η GM και η SAIC σχεδιάζουν ειδικά εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τα οποία είναι πολύ μικρότερα, λιγότερο σύνθετα και πιο αποδοτικά από τα συμβατικά εργοστάσια αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Αυτό που δεν εξήγησε λεπτομερώς η Barra είναι πως η GM σκοπεύει να κάνει αυτό που μέχρι στιγμής δεν έχει κάνει κανένας μεγάλος κατασκευαστής αυτοκινήτων.
Η απάντηση είναι ένα μεγάλο στοίχημα για τον συνδυασμό τεχνολογίας ιδιόκτητων μπαταριών, χαμηλού κόστους, ευέλικτου σχεδιασμού οχημάτων και παραγωγής μεγάλου όγκου κυρίως στην Κίνα.
Εάν η GM μπορεί να επιτύχει το φιλόδοξο στόχο κερδοφορίας της Barra, τότε θα έχει δύο διαφορετικές επιχειρήσεις έως τα μέσα της δεκαετίας του 2020: την παραδοσιακή στη Βόρεια Αμερική για φορτηγά, SUV και αυτοκίνητα που τροφοδοτούνται με πετρέλαιο και μία διεθνή ηλεκτρικών αυτοκινήτων επικεντρωμένη στην Κίνα.
Η υπόσχεση της Barra να αποκομίσει κέρδος η GM είναι μια τολμηρή αξίωση σε ένα τμήμα της αγοράς που έχει υποστηριχθεί περισσότερο από την κυβερνητική πολιτική, παρά από τη ζήτηση των καταναλωτών και όπου η Tesla η μεγαλύτερη κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, επενδύει πάνω από 1 δισ. δολάρια σε μετρητά κάθε τρίμηνο, εξασφαλίζοντας χρήματα από την πώληση οχημάτων υψηλής ποιότητας.
Η Barra και η GM έχουν επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης και εργάστηκαν κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους για να πείσουν τους επενδυτές, ότι η GM μπορεί να ανταγωνιστεί την Tesla αξιοποιώντας την επιτυχία του τελευταίου ηλεκτρικού οχήματος της Chevrolet Bolt EV και μειώνοντας το κόστος.
Ένα βασικό στοιχείο του σχεδίου, σύμφωνα με δύο άτομα εξοικειωμένα με τη στρατηγική της εταιρείας, είναι η μείωση της ποσότητας κοβαλτίου στο νέο σύστημα μπαταριών EMC 1.0 της GM.
Η τιμή του κοβαλτίου - το πιο ακριβό συστατικό των σημερινών κυψελών μπαταριών ιόντων λιθίου - έχει αυξηθεί τα τελευταία δύο χρόνια, αναμένοντας την αύξηση της ζήτησης από τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Οι τιμές του κοβαλτίου έφτασαν σε ρεκόρ στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Ο νέος σχεδιασμός μπαταρίας της GM, αυξάνει την ποσότητα νικελίου, η οποία επιτρέπει στις μπαταρίες να αποθηκεύουν και να παράγουν περισσότερη ενέργεια.
Οι μηχανικοί της GM εργάζονται επίσης σε άλλους σχεδιασμούς και τεχνολογικές εξελίξεις, σύμφωνα με τα στελέχη και τα εταιρικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας, συμπεριλαμβανομένης της αποδοτικότερης συσκευασίας των μπαταριών στα οχήματα και των βελτιωμένων συστημάτων διαχείρισης της ροής ενέργειας και της ψύξης των κυψελών της μπαταρίας.
Χωρίς να παράσχει λεπτομέρειες, η GM δήλωσε ότι αναμένει ότι αυτές οι αλλαγές θα μειώσουν το κόστος των μπαταριών κατά περισσότερο από 30%, από 145 δολάριαανά κιλοβατώρα σε λιγότερο από 100 μέχρι το 2021.
Το πλήρες κόστος ενός πακέτου μπαταριών GM, όπως αυτό που χρησιμοποιείται σήμερα στο Bolt EV, είναι 10.000 με 12.000 δολάρια, ή σχεδόν το ένα τρίτο της τιμής των 36.000 δολαρίων του αυτοκινήτου.
Τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν μόνο ένα μικρό μέρος των παγκόσμιων πωλήσεων αυτοκινήτων.
Όπως και άλλοι κατασκευαστές, η GM δεν περιορίζεται μόνο στη μείωση των δικών της δαπανών και στη βελτίωση της απόδοσης των οχημάτων, αλλά και στην αυξημένη ζήτηση που προκαλείται από τις υψηλότερες ποσοστώσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, που έχουν στόχο να συμβάλλουν στη μείωση της ρύπανσης και της εξάρτησης της χώρας από το πετρέλαιο.
Εκτός από τη βελτίωση της σχεδίασης και των επιδόσεων των μπαταριών και των οχημάτων, η GM συνεργάζεται με την κινεζική εταιρία SAIC για τη μείωση του κόστους συναρμολόγησης ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με πηγές, η GM και η SAIC σχεδιάζουν ειδικά εργοστάσια ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα, τα οποία είναι πολύ μικρότερα, λιγότερο σύνθετα και πιο αποδοτικά από τα συμβατικά εργοστάσια αυτοκινήτων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών