Εν αμφιβόλω τίθεται η κατασκευή του αγωγού μεταφοράς LNG, Power of Siberia 2
Ο αγωγός της Gazprom με την ονομασία Power of Siberia έχει σχεδόν κατασκευαστεί.
Στόχος είναι έως το τέλος του 2019 να μπορεί να μεταφέρει φυσικό αέριο στην Κίνα.
Ταυτόχρονα υπάρχει ένας ακόμη αγωγός η κατασκευή του οποίου βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση μεταξύ Gazprom και Κίνας, κατά κύριο λόγο.
Όμως η αύξηση της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), οδηγεί κάποιες κυβερνήσεις – όπως αυτές Τουρκμενιστάν και Ουζμπεκιστάν- να «προσπεράσουν» την Κίνα και να πουλήσουν σε άλλες χώρες και κυρίως κράτη της Δυτικής Ευρώπης.
Άλλωστε και η ίδια η Gazprom έχει ανακοινώσει ότι οι πωλήσεις φυσικού αερίου προς την Ευρώπη αυξήθηκαν 8% το 2017 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και εκτιμά ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυσή τους φέτος.
Ακόμη και η Βρετανία… ζητά ρωσικό LNG, το οποίο όμως, αγοράζει μέσο του Yamal LNG.
Θα πρέπει, όμως, να σημειωθεί ότι η Κίνα παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές LNG παγκοσμίως, ενώ πρόσφατα υπήρξε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της China National Petroleum (CNPC) και της Cheniere Energy, προκειμένου να λάβει προμήθεια 1,2 εκατ. τόνους LNG ετησίως.
Αυτή ακριβώς η ανάγκη της Κίνας ήταν που οδήγησε Μόσχα και Πεκίνο να συμφωνήσουν για την κατασκευή του αγωγού Power of Siberia.
Ταυτόχρονα, όμως, οι αλλαγές στην αγορά και κυρίως η αύξηση της τιμής του LNG καθιστά μάλλον δύσκολο, τουλάχιστον προς το παρόν, να υπάρξει επιτάχυνση των διαπραγματεύσεων για την κατασκευή του Power of Siberia 2.
Είναι ένας αγωγός που χρειάζεται η Κίνα αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί να πληρώσει υπερβολικά γι’ αυτόν.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι εάν τελικώς η Gazprom αποφασίσει να τον κατασκευάσει θα φροντίσει να συνδέσει την τιμή του φυσικού αερίου με αυτήν του πετρελαίου, κάτι το οποίο μπορεί να πράξει πιο εύκολα καθώς έχει ξεκινήσει διαπραγμάτευση προθεσμιακών συμβολαίων πετρελαίου και στο Χρηματιστήριο Shanghai.
Η σύνδεση του φυσικού αερίου θα γίνει με το άνωθεν συμβόλαιο και όχι με αυτά του αμερικανικού αργού (WTI) ή του Brent.
Ταυτόχρονα, όμως, τόσο λόγο της πορείας του ρωσικού νομίσματος έναντι του δολαρίου, με το οποίο είναι συνδεδεμένο, κάτι που ισχύει για τα νομίσματα Σ. Αραβίας και Κατάρ, όσο και εξαιτίας της αύξησης της τιμής του LNG υψηλότερα του αναμενόμενου, η κατασκευή του Power of Siberia 2.
Βάσει των εκτιμήσεων της Poten and Partners τον Νοέμβριο 2017, οι κινεζικές εισαγωγές LNG είχαν αυξηθεί σε ετήσια βάση κατά 42%, έστω και εάν η τιμή του LNG παρέμεινε υψηλότερα από τα εννέα δολάρια ανά mmbtu.
Ως εκ τούτου, τονίζουν ορισμένοι αναλυτές, πιθανώς να περάσουν αρκετοί μήνες πριν «ακούσουμε» κάτι για την κατασκευή του Power of Siberia 2.
www.bankingnews.gr
Στόχος είναι έως το τέλος του 2019 να μπορεί να μεταφέρει φυσικό αέριο στην Κίνα.
Ταυτόχρονα υπάρχει ένας ακόμη αγωγός η κατασκευή του οποίου βρίσκονται υπό διαπραγμάτευση μεταξύ Gazprom και Κίνας, κατά κύριο λόγο.
Όμως η αύξηση της ζήτησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), οδηγεί κάποιες κυβερνήσεις – όπως αυτές Τουρκμενιστάν και Ουζμπεκιστάν- να «προσπεράσουν» την Κίνα και να πουλήσουν σε άλλες χώρες και κυρίως κράτη της Δυτικής Ευρώπης.
Άλλωστε και η ίδια η Gazprom έχει ανακοινώσει ότι οι πωλήσεις φυσικού αερίου προς την Ευρώπη αυξήθηκαν 8% το 2017 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος και εκτιμά ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυσή τους φέτος.
Ακόμη και η Βρετανία… ζητά ρωσικό LNG, το οποίο όμως, αγοράζει μέσο του Yamal LNG.
Θα πρέπει, όμως, να σημειωθεί ότι η Κίνα παραμένει ένας από τους μεγαλύτερους καταναλωτές LNG παγκοσμίως, ενώ πρόσφατα υπήρξε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ της China National Petroleum (CNPC) και της Cheniere Energy, προκειμένου να λάβει προμήθεια 1,2 εκατ. τόνους LNG ετησίως.
Αυτή ακριβώς η ανάγκη της Κίνας ήταν που οδήγησε Μόσχα και Πεκίνο να συμφωνήσουν για την κατασκευή του αγωγού Power of Siberia.
Ταυτόχρονα, όμως, οι αλλαγές στην αγορά και κυρίως η αύξηση της τιμής του LNG καθιστά μάλλον δύσκολο, τουλάχιστον προς το παρόν, να υπάρξει επιτάχυνση των διαπραγματεύσεων για την κατασκευή του Power of Siberia 2.
Είναι ένας αγωγός που χρειάζεται η Κίνα αλλά σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί να πληρώσει υπερβολικά γι’ αυτόν.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι εάν τελικώς η Gazprom αποφασίσει να τον κατασκευάσει θα φροντίσει να συνδέσει την τιμή του φυσικού αερίου με αυτήν του πετρελαίου, κάτι το οποίο μπορεί να πράξει πιο εύκολα καθώς έχει ξεκινήσει διαπραγμάτευση προθεσμιακών συμβολαίων πετρελαίου και στο Χρηματιστήριο Shanghai.
Η σύνδεση του φυσικού αερίου θα γίνει με το άνωθεν συμβόλαιο και όχι με αυτά του αμερικανικού αργού (WTI) ή του Brent.
Ταυτόχρονα, όμως, τόσο λόγο της πορείας του ρωσικού νομίσματος έναντι του δολαρίου, με το οποίο είναι συνδεδεμένο, κάτι που ισχύει για τα νομίσματα Σ. Αραβίας και Κατάρ, όσο και εξαιτίας της αύξησης της τιμής του LNG υψηλότερα του αναμενόμενου, η κατασκευή του Power of Siberia 2.
Βάσει των εκτιμήσεων της Poten and Partners τον Νοέμβριο 2017, οι κινεζικές εισαγωγές LNG είχαν αυξηθεί σε ετήσια βάση κατά 42%, έστω και εάν η τιμή του LNG παρέμεινε υψηλότερα από τα εννέα δολάρια ανά mmbtu.
Ως εκ τούτου, τονίζουν ορισμένοι αναλυτές, πιθανώς να περάσουν αρκετοί μήνες πριν «ακούσουμε» κάτι για την κατασκευή του Power of Siberia 2.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών