Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κομισιόν: Σχέδιο νόμου για κοινό φορολογικό συντελεστή στις τεχνολογικές εταιρείες

Κομισιόν: Σχέδιο νόμου για κοινό φορολογικό συντελεστή στις τεχνολογικές εταιρείες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να φορολογήσει περισσότερο τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέλει να φορολογήσει περισσότερο τις μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, βάσει το πού βρίσκονται οι χρήστες τους και που βρίσκεται η έδρα τους με κοινό συντελεστή από 1 έως και 5%, σύμφωνα με σχέδιο εγγράφου της Επιτροπής.
Η πρόταση, αποσκοπεί στην αύξηση του φόρου εταιρειών όπως η Amazon, η Google και το Facebook, οι οποίες κατηγορούνται από τα μεγάλα κράτη της ΕΕ, ότι πληρώνουν πολύ λιγότερα, μεταφέροντας τα κέρδη τους σε χώρες της με χαμηλό συντελεστή φόρου όπως το Λουξεμβούργο και η Ιρλανδία.
Το σχέδιο μοιάζει με τη γαλλική πρόταση για έναν φόρο εξίσωσης που υποστηρίχθηκε από αρκετά κράτη της ΕΕ.
Ωστόσο, είναι πιθανό να υπάρχει αντίδραση από τις μικρές χώρες που φοβούνται ότι θα γίνουν λιγότερο ελκυστικές για τις πολυεθνικές επιχειρήσεις.
Σύμφωνα με το έγγραφο, ο φόρος θα πρέπει να εφαρμόζεται σε εταιρείες με έσοδα άνω των 750 εκατομμυρίων ευρώ παγκοσμίως και με ψηφιακά έσοδα στην ΕΕ τουλάχιστον 10 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Η πρόταση υπόκειται σε αλλαγές πριν από τη δημοσίευσή της, η οποία αναμένεται το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου 2018.
Ορισμένα από τα βασικά στοιχεία σχετικά με τα ποσοστά και τα όρια βρίσκονται σε συζητήσεις, δείχνοντας ότι εξακολουθούν να υπάρχουν εργασίες για τον ορισμό των τελικών αριθμών.
Οι επιχειρήσεις που πωλούν στοχευμένες διαφημίσεις, όπως η Google, ή παρέχουν διαφημιστικό χώρο στο διαδίκτυο, όπως το Facebook, το Twitter ή το Instagram, θα υπόκεινται σε αυτόν το φόρο.
Ο γίγαντας του λιανικού εμπορίου όπως η Amazon, η Airbnb και η Uber εμπίπτουν επίσης στο πεδίο εφαρμογής του σχεδίου πρότασης, ανέφερε η Επιτροπή.
Τα online μέσα, οι υπηρεσίες βίντεο, όπως το Netflix, τα τυχερά παιχνίδια στο διαδίκτυο, τα cloud computing ή οι υπηρεσίες πληροφορικής θα απαλλάσσονται από τον φόρο.
Η εισφορά θα αυξηθεί στις χώρες της ΕΕ όπου βρίσκονται οι χρήστες, αντί στις έδρες των εταιρειών, μειώνοντας έτσι την διαρροή των κερδών σε χώρες με χαμηλότερο φόρο.
"Αυτό θα συνεπαγόταν πρόσθετες απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων, έτσι ώστε οι φορολογικές αρχές των κρατών μελών να μπορούν να υπολογίσουν το ποσό των φόρων που οφείλονται στη δικαιοδοσία τους", αναφέρει έγγραφο της Επιτροπής.
Στην περίπτωση διαδικτυακών διαφημίσεων, ο φόρος πρέπει να επιβάλλεται "όπου εμφανίζεται η διαφήμιση" και "όπου βρίσκονται οι χρήστες που έχουν παραδώσει τα δεδομένα που πωλούνται".
Για τις ηλεκτρονικές αγορές, ο φόρος θα εισπραχθεί σε χώρες όπου βρίσκεται ο χρήστης που πληρώνει για να έχει πρόσβαση στην πλατφόρμα (ή για να ολοκληρώσει της αυναλλαγή εντός της πλατφόρμας) ", αναφέρει το έγγραφο.
Η εισφορά θα υπολογίζεται βάσει των "συνολικών ακαθάριστων εσόδων" μιας επιχείρησης και θα πρέπει να έχει ενιαίο επιτόκιο στην ΕΕ "μεταξύ1-5%".
Θα είναι δυνατό να αφαιρεθεί αυτός ο φόρος ως κόστος από τους εθνικούς εταιρικούς φόρους.
Ο φόρος θα είναι ένα προσωρινό μέτρο που θα εφαρμόζεται μόνο μέχρις ότου εγκριθεί μια πιο ολοκληρωμένη λύση για πιο δίκαιη ψηφιακή φορολογία.
Η πρόταση, μόλις οριστικοποιηθεί, θα χρειαστεί την έγκριση όλων των κρατών μελών της ΕΕ

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης