Σχέδια για την απαγόρευση των κινητήρων ντίζελ μέχρι το 2024 θα εφαρμόσει ο δήμος Ρώμης
Η Ρώμη, μία από τις πιο πολυσύχναστες πόλεις της Ευρώπης, η οποία έχει χιλιάδες αρχαία υπαίθρια μνημεία που απειλούνται από τη ρύπανση, σχεδιάζει να απαγορεύσει από το κέντρο τα αυτοκίνητα με κινητήρες ντίζελ μέχρι το 2024, όπως δήλωσε η δήμαρχος της.
Η Virginia Raggi ανακοίνωσε την απόφαση από τη σελίδα της στο Facebook, γράφοντας:
«Αν θέλουμε να παρέμβουμε σοβαρά, πρέπει να έχουμε το θάρρος να εφαρμόσουμε ισχυρά μέτρα».
Τα σχόλιά της ακολούθησαν τη δικαστική απόφαση στη Γερμανία ότι οι πόλεις έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα ντίζελ από τους δρόμους τους.
Περίπου τα δύο τρίτα των 1,8 εκατομμυρίων νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ιταλία το 2017 ήταν με κινητήρες ντίζελ, σύμφωνα με στοιχεία.
Η Ρώμη δεν έχει μεγάλες βιομηχανίες, έτσι σχεδόν όλη η ατμοσφαιρική ρύπανση στην ιταλική πρωτεύουσα προκαλείται από τα αυτοκίνητα.
Η πόλη προσπαθεί τακτικά να απαγορεύει τα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα οχήματα από τους δρόμους τις ημέρες που η ρύπανση φθάνει σε κρίσιμα επίπεδα.
Προσπαθεί επίσης να μειώσει τη ρύπανση, επιτρέποντας μόνο τα αυτοκίνητα των οποίων οι πινακίδες κυκλοφορίας τελειώνουν είτε σε μονούς είτε σε ζυγούς αριθμούς για να κυκλοφορούν σε διαφορετικές ημέρες.
Ωστόσο, και οι δύο κανονισμοί παραβιάζονται ευρέως και σπάνια επιβάλλονται από την αστυνομία.
Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο μέτρο των μονών ζυγών, πολλές οικογένειες αγοράζουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με διαφορετική πινακίδα κυκλοφορίας.
Εκτός από ζητήματα υγείας, η ρύπανση από τους κινητήρες καύσης προκαλεί σοβαρή ζημιά στα πολλά αρχαία μνημεία της Ρώμης.
Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2017 από υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού, 3.600 πέτρινα μνημεία και 60 χάλκινα γλυπτά κινδυνεύουν από σοβαρή αλλοίωση λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Πριν από τις εορταστικές εκδηλώσεις που ξεκίνησαν τη νέα χιλιετία το 2000, η πρόσοψη της του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό καθαρίστηκε, ως μέρος ενός έργου που διήρκεσε αρκετά χρόνια.
Αλλά ξανά σημάδια που σχετίζονται με τη ρύπανση έκαναν ξανά την εμφάνισή τους.
Πριν από την απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου την Τρίτη, οι αξιωματούχοι του Μιλάνου, στη βόρεια Ιταλία, είχαν ήδη ανακοινώσει σχέδια για την απαγόρευση των κινητήρων ντίζελ μέχρι το 2030.
www.bankingnews.gr
Η Virginia Raggi ανακοίνωσε την απόφαση από τη σελίδα της στο Facebook, γράφοντας:
«Αν θέλουμε να παρέμβουμε σοβαρά, πρέπει να έχουμε το θάρρος να εφαρμόσουμε ισχυρά μέτρα».
Τα σχόλιά της ακολούθησαν τη δικαστική απόφαση στη Γερμανία ότι οι πόλεις έχουν το δικαίωμα να απαγορεύσουν τα πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα ντίζελ από τους δρόμους τους.
Περίπου τα δύο τρίτα των 1,8 εκατομμυρίων νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ιταλία το 2017 ήταν με κινητήρες ντίζελ, σύμφωνα με στοιχεία.
Η Ρώμη δεν έχει μεγάλες βιομηχανίες, έτσι σχεδόν όλη η ατμοσφαιρική ρύπανση στην ιταλική πρωτεύουσα προκαλείται από τα αυτοκίνητα.
Η πόλη προσπαθεί τακτικά να απαγορεύει τα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα οχήματα από τους δρόμους τις ημέρες που η ρύπανση φθάνει σε κρίσιμα επίπεδα.
Προσπαθεί επίσης να μειώσει τη ρύπανση, επιτρέποντας μόνο τα αυτοκίνητα των οποίων οι πινακίδες κυκλοφορίας τελειώνουν είτε σε μονούς είτε σε ζυγούς αριθμούς για να κυκλοφορούν σε διαφορετικές ημέρες.
Ωστόσο, και οι δύο κανονισμοί παραβιάζονται ευρέως και σπάνια επιβάλλονται από την αστυνομία.
Προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο μέτρο των μονών ζυγών, πολλές οικογένειες αγοράζουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με διαφορετική πινακίδα κυκλοφορίας.
Εκτός από ζητήματα υγείας, η ρύπανση από τους κινητήρες καύσης προκαλεί σοβαρή ζημιά στα πολλά αρχαία μνημεία της Ρώμης.
Σύμφωνα με μια μελέτη που πραγματοποιήθηκε το 2017 από υπηρεσία του υπουργείου Πολιτισμού, 3.600 πέτρινα μνημεία και 60 χάλκινα γλυπτά κινδυνεύουν από σοβαρή αλλοίωση λόγω της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Πριν από τις εορταστικές εκδηλώσεις που ξεκίνησαν τη νέα χιλιετία το 2000, η πρόσοψη της του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό καθαρίστηκε, ως μέρος ενός έργου που διήρκεσε αρκετά χρόνια.
Αλλά ξανά σημάδια που σχετίζονται με τη ρύπανση έκαναν ξανά την εμφάνισή τους.
Πριν από την απόφαση του γερμανικού δικαστηρίου την Τρίτη, οι αξιωματούχοι του Μιλάνου, στη βόρεια Ιταλία, είχαν ήδη ανακοινώσει σχέδια για την απαγόρευση των κινητήρων ντίζελ μέχρι το 2030.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών