Εάν τα αιτήματα του Trumo γίνουν δεκτά, η Ευρώπη θα θελήσει ως αντάλλαγμα μία ευκολότερη πρόσφαση στην άκρως προστατευόμενη και κερδοφόρα αγορά SUV και φορτηγών στις ΗΠΑ
Ο αμερικανός πρόεδρος Donald Trump συνεχίζει να απειλεί την Ευρώπη με αυστηρούς δασμούς στις εισαγωγές οχημάτων εάν δεν εγκαταλείψει τους απροσδιόρους εμπορικούς φραγμούς, αλλά ο κίνδυνος μπορεί να μην αξίζει την ανταμοιβή.
Σχετικά λίγα ευρωπαϊκά αυτοκινήτα πωλούνται στην πραγματικότητα στις ΗΠΑ, ενώ ακόμα και αν το αίτημα του Trump γίνει δεκτό, η Ευρώπη θέλει ως αντάλλαγμα μία ευκολότερη πρόσφαση στην άκρως προστατευόμενη και κερδοφόρα αγορά SUV και φορτηγών που αποφέρουν τα μεγαλύτερα κέρδη σε αμερικανικές εταιρείες όπως η Ford και η General Motors.
Ο Trump δήλωσε την Κυριακή (1/7) ότι βλέπει την απειλή επιβολής δασμών στις εισαγωγές οχημάτω ως το μεγαλύτερο όπο του προκειμένου να αποσπάσει παραχωρήσεις από τους εμπορικούς εταίρους, προσθέτοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση «είναι ίσως τόσο κακή όσο και η Κίνα», εμποδίζοντας το εμπόριο των ΗΠΑ.
Οι τελευταίες του δηλώσεις ήρθαν μετά από το tweet που πραγματοποίησε στις 22 Ιουνίου, στο οποίο ο Trump δήλωσε ότι οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν δασμούς 20% σε όλα τα εισαγώμενα οχήματα από την Ευρώπη εάν τα εμπορικά τείχη «δεν κατεδαφιστούν και απομακρυνθούν σύντομα», ποσοστό κατά δέκα φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα δασμών.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι κατασκευαστές οχημάτων όπως η BMW, η Porsche, η Volkswagen και η Daimler έστειλαν περίπου 1,2 εκατ. οχήματα στην Ευρώπη το 2017, γεγονός που μεταφράζεται σε 42 δισ. δολάρια.
Μπορεί να ακούγονται πολλά, αλλά στην πραγματικότητα είναι απλά ένα μικρό ποσοστό των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ, καθώς πέρυσι οι αμερικάνοι αγοράσαν 17,3 εκατ. οχήματα και φορτηγά, με το λιγότερο από το 7% να προέρχεται από την Ευρώπη.
Περσισσότερο από το ήμισυ (56%) των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά το περασμένο έτος κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ, ενώ το 11% προέρχεται από τον Καναδά, το Μεξικό και την Ιαπωνία.
Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη έχει υψηλότερος δασμούς σε ξένα οχήματα, καθώς επιβάλλει δασμούς 10% σε αμερικανικά οχήματα, έναντι 2,5% των ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι αριθμοί δε λένε όλη την αλήθεια, καθώς πολλά από τα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ εξαιρούνται από τους δασμούς της ΕΕ, επειδή περιλαμβάνουν ένα απαιτούμενο ποσοστό εξαρτημάτων το οποίο κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Περσισσότερο από το ήμισυ (56%) των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά το περασμένο έτος κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ, ενώ το 11% προέρχεται από τον Καναδά, το Μεξικό και την Ιαπωνία.
Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη έχει υψηλότερος δασμούς σε ξένα οχήματα, καθώς επιβάλλει δασμούς 10% σε αμερικανικά οχήματα, έναντι 2,5% των ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι αριθμοί δε λένε όλη την αλήθεια, καθώς πολλά από τα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ εξαιρούνται από τους δασμούς της ΕΕ, επειδή περιλαμβάνουν ένα απαιτούμενο ποσοστό εξαρτημάτων το οποίο κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Μόλις το 15% των αμερικανικών οχημάτων που στάλθηκαν στην ΕΕ το περασμένο έτος υπόκειται σε δασμούς, ενώ αυτό που δεν ανέφερε ο Trump είναι ότι οι ΗΠΑ έχουν πολύ υψηλότερους δασμύς στα SUV και τα μικρά φορτηγά σε σχέση με την ΕΕ, και συγκεκριμένα 25% έναντι 10%.
Οι ευρωπαϊκές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να αντισταθμίσουν τους δασμούς 25% κατασκευάζοντας περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ, κάτι που κάνουν ήδη, με την τελευταία απειλή του Trump να έχει ως στόχο να πιέσει τους ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κατασεκυάσουν περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ.
Ενώ οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ δεν είναι περισσότερες από το 10% των συνολικών πωλήσεων, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να αντέξουν τους επιπρόσθετους δασμούς, εάν ο Trump πραγματοποιήσει την απειλή του.
Σημειώνεται ότι τα futures της Wall υποχωρούν κατά την έναρξη της εβδομάδας, με τους επενδυτές να ανησυχούν για τις εμπορικές διαμάχες, καθώς αρχίζει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
www.bankingnews.gr
Σχετικά λίγα ευρωπαϊκά αυτοκινήτα πωλούνται στην πραγματικότητα στις ΗΠΑ, ενώ ακόμα και αν το αίτημα του Trump γίνει δεκτό, η Ευρώπη θέλει ως αντάλλαγμα μία ευκολότερη πρόσφαση στην άκρως προστατευόμενη και κερδοφόρα αγορά SUV και φορτηγών που αποφέρουν τα μεγαλύτερα κέρδη σε αμερικανικές εταιρείες όπως η Ford και η General Motors.
Ο Trump δήλωσε την Κυριακή (1/7) ότι βλέπει την απειλή επιβολής δασμών στις εισαγωγές οχημάτω ως το μεγαλύτερο όπο του προκειμένου να αποσπάσει παραχωρήσεις από τους εμπορικούς εταίρους, προσθέτοντας ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση «είναι ίσως τόσο κακή όσο και η Κίνα», εμποδίζοντας το εμπόριο των ΗΠΑ.
Οι τελευταίες του δηλώσεις ήρθαν μετά από το tweet που πραγματοποίησε στις 22 Ιουνίου, στο οποίο ο Trump δήλωσε ότι οι ΗΠΑ θα επιβάλλουν δασμούς 20% σε όλα τα εισαγώμενα οχήματα από την Ευρώπη εάν τα εμπορικά τείχη «δεν κατεδαφιστούν και απομακρυνθούν σύντομα», ποσοστό κατά δέκα φορές υψηλότερο σε σύγκριση με τα τρέχοντα επίπεδα δασμών.
Σύμφωνα με τη Wall Street Journal, οι κατασκευαστές οχημάτων όπως η BMW, η Porsche, η Volkswagen και η Daimler έστειλαν περίπου 1,2 εκατ. οχήματα στην Ευρώπη το 2017, γεγονός που μεταφράζεται σε 42 δισ. δολάρια.
Μπορεί να ακούγονται πολλά, αλλά στην πραγματικότητα είναι απλά ένα μικρό ποσοστό των οχημάτων που πωλούνται στις ΗΠΑ, καθώς πέρυσι οι αμερικάνοι αγοράσαν 17,3 εκατ. οχήματα και φορτηγά, με το λιγότερο από το 7% να προέρχεται από την Ευρώπη.
Περσισσότερο από το ήμισυ (56%) των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά το περασμένο έτος κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ, ενώ το 11% προέρχεται από τον Καναδά, το Μεξικό και την Ιαπωνία.
Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη έχει υψηλότερος δασμούς σε ξένα οχήματα, καθώς επιβάλλει δασμούς 10% σε αμερικανικά οχήματα, έναντι 2,5% των ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι αριθμοί δε λένε όλη την αλήθεια, καθώς πολλά από τα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ εξαιρούνται από τους δασμούς της ΕΕ, επειδή περιλαμβάνουν ένα απαιτούμενο ποσοστό εξαρτημάτων το οποίο κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Περσισσότερο από το ήμισυ (56%) των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην εγχώρια αγορά το περασμένο έτος κατασκευάστηκαν στις ΗΠΑ, ενώ το 11% προέρχεται από τον Καναδά, το Μεξικό και την Ιαπωνία.
Η αλήθεια είναι ότι η Ευρώπη έχει υψηλότερος δασμούς σε ξένα οχήματα, καθώς επιβάλλει δασμούς 10% σε αμερικανικά οχήματα, έναντι 2,5% των ΗΠΑ.
Ωστόσο, οι αριθμοί δε λένε όλη την αλήθεια, καθώς πολλά από τα οχήματα που κατασκευάζονται στις ΗΠΑ εξαιρούνται από τους δασμούς της ΕΕ, επειδή περιλαμβάνουν ένα απαιτούμενο ποσοστό εξαρτημάτων το οποίο κατασκευάζεται στην Ευρώπη.
Μόλις το 15% των αμερικανικών οχημάτων που στάλθηκαν στην ΕΕ το περασμένο έτος υπόκειται σε δασμούς, ενώ αυτό που δεν ανέφερε ο Trump είναι ότι οι ΗΠΑ έχουν πολύ υψηλότερους δασμύς στα SUV και τα μικρά φορτηγά σε σχέση με την ΕΕ, και συγκεκριμένα 25% έναντι 10%.
Οι ευρωπαϊκές και ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να αντισταθμίσουν τους δασμούς 25% κατασκευάζοντας περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ, κάτι που κάνουν ήδη, με την τελευταία απειλή του Trump να έχει ως στόχο να πιέσει τους ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων να κατασεκυάσουν περισσότερα οχήματα στις ΗΠΑ.
Ενώ οι εξαγωγές προς τις ΗΠΑ δεν είναι περισσότερες από το 10% των συνολικών πωλήσεων, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να αντέξουν τους επιπρόσθετους δασμούς, εάν ο Trump πραγματοποιήσει την απειλή του.
Σημειώνεται ότι τα futures της Wall υποχωρούν κατά την έναρξη της εβδομάδας, με τους επενδυτές να ανησυχούν για τις εμπορικές διαμάχες, καθώς αρχίζει το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών