Το ζήτημα δεν είναι πια εάν θα υπάρξει εμπορικός πόλεμος, ο πόλεμος έχει ήδη αρχίσει
Μήνυμα προς τον αμερικανό πρόεδρο Trump στέλνει η γαλλική κυβέρνηση η οποία υποστηρίζει ότι η Ευρώπη θα απαντήσει ενιαία με αντίποινα σε ενδεχόμενη περαιτέρω αύξηση των δασμών σε ευρωπαϊκά προϊόντα.
Η Γερμανία δήλωσε ότι είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί κάτω από το βάρος που ασκεί στην κυβέρνηση Merkel η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της η οποία αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο νέων υψηλότερων δασμών από τις ΗΠΑ.
Η Merkel δήλωσε την περασμένη Πέμπτη (5/7) ότι θα στηρίξει τη μείωση στους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
«Αν αύριο υπάρχει αύξηση των τιμολογίων, όπως στην αυτοκινητοβιομηχανία, η αντίδρασή μας πρέπει να είναι ενωμένη και ισχυρή για να δείξει ότι η Ευρώπη είναι μια ενωμένη και κυρίαρχη δύναμη", δήλωσε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire.
«Το ζήτημα δεν είναι πια εάν θα υπάρξει εμπορικός πόλεμος, ο πόλεμος έχει ήδη αρχίσει», πρόσθεσε, μιλώντας στην οικονομική διάσκεψη στο Aix-en-Provence της νότιας Γαλλίας.
Ο αμερικανός πρόεδρος έπληξε τις οικονομίες σε ΕΕ, Καναδά και Μεξικό με τις αυξήσεις 25% στο χάλυβα και 10% στο αλουμίνιο στις αρχές Ιουνίου, καταργώντας τις απαλλαγές που ισχύουν από τον Μάρτιο.
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ εντάθηκε μετά τις απειλές της Ουάσιγκτον για την επιβολή δασμού εισαγωγής 20% σε όλα τα οχήματα που έχουν συναρμολογηθεί στην ΕΕ, γεγονός που θα μπορούσε να ανυψώσει το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας για την πώληση αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Ας είναι γνωστό ότι αν επιτεθούμε, θα αντιδράσουμε συλλογικά και θα αντιδράσουμε σταθερά», δήλωσε ο Le Maire.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβάλλουν επί του παρόντος δασμό 2,5% στα εισαγόμενα επιβατικά αυτοκίνητα από την ΕΕ και ένα τιμολόγιο 25% σε εισαγόμενα φορτηγά. Η ΕΕ επιβάλλει δασμό 10% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, η ΕΕ δεν μπορεί να μειώσει τα τιμολόγια εισαγωγής μόνο για τα αυτοκίνητα των ΗΠΑ. Θα πρέπει να τα μειώσει για όλα όσα εισάγονται από ξένες χώρες.
Ενώ οι γάλλοι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρεάζονταν ελάχιστα από τα τιμολόγια των Η.Π.Α. επειδή δεν έχουν μεγάλη έκθεση στην αμερικανική αγορά, θα αντιμετώπιζαν έντονο ανταγωνισμό από τους ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες εάν μειώνονταν τα τιμολόγια της ΕΕ, μια προοπτική που ανησυχεί τη γαλλική κυβέρνηση.
Ο Le Maire επέμεινε επίσης ότι η ΕΕ θα συνεχίσει να ερευνά και να διώκει τους ψηφιακούς κολοσσούς όπως η Google και η Apple, οι οποίες κατά το παρελθόν είχαν κατηγορηθεί για φοροδιαφυγή σε ευρωπαϊκό έδαφος.
«Πιστέψτε με, θα φορολογήσουμε τους ψηφιακούς κολοσσούς μέχρι το τέλος του 2018 ή το αργότερο στις αρχές του 2019, επειδή δεν είναι μόνο ζήτημα δικαιοσύνης αλλά κυριαρχίας», δήλωσε ο Le Maire.
www.bankingnews.gr
Η Γερμανία δήλωσε ότι είναι έτοιμη να διαπραγματευτεί κάτω από το βάρος που ασκεί στην κυβέρνηση Merkel η ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία της η οποία αντιμετωπίζει το ενδεχόμενο νέων υψηλότερων δασμών από τις ΗΠΑ.
Η Merkel δήλωσε την περασμένη Πέμπτη (5/7) ότι θα στηρίξει τη μείωση στους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις εισαγωγές αυτοκινήτων στις ΗΠΑ.
«Αν αύριο υπάρχει αύξηση των τιμολογίων, όπως στην αυτοκινητοβιομηχανία, η αντίδρασή μας πρέπει να είναι ενωμένη και ισχυρή για να δείξει ότι η Ευρώπη είναι μια ενωμένη και κυρίαρχη δύναμη", δήλωσε ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire.
«Το ζήτημα δεν είναι πια εάν θα υπάρξει εμπορικός πόλεμος, ο πόλεμος έχει ήδη αρχίσει», πρόσθεσε, μιλώντας στην οικονομική διάσκεψη στο Aix-en-Provence της νότιας Γαλλίας.
Ο αμερικανός πρόεδρος έπληξε τις οικονομίες σε ΕΕ, Καναδά και Μεξικό με τις αυξήσεις 25% στο χάλυβα και 10% στο αλουμίνιο στις αρχές Ιουνίου, καταργώντας τις απαλλαγές που ισχύουν από τον Μάρτιο.
Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ ΗΠΑ και ΕΕ εντάθηκε μετά τις απειλές της Ουάσιγκτον για την επιβολή δασμού εισαγωγής 20% σε όλα τα οχήματα που έχουν συναρμολογηθεί στην ΕΕ, γεγονός που θα μπορούσε να ανυψώσει το τρέχον επιχειρηματικό μοντέλο της βιομηχανίας για την πώληση αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Ας είναι γνωστό ότι αν επιτεθούμε, θα αντιδράσουμε συλλογικά και θα αντιδράσουμε σταθερά», δήλωσε ο Le Maire.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβάλλουν επί του παρόντος δασμό 2,5% στα εισαγόμενα επιβατικά αυτοκίνητα από την ΕΕ και ένα τιμολόγιο 25% σε εισαγόμενα φορτηγά. Η ΕΕ επιβάλλει δασμό 10% στα εισαγόμενα αυτοκίνητα των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, η ΕΕ δεν μπορεί να μειώσει τα τιμολόγια εισαγωγής μόνο για τα αυτοκίνητα των ΗΠΑ. Θα πρέπει να τα μειώσει για όλα όσα εισάγονται από ξένες χώρες.
Ενώ οι γάλλοι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επηρεάζονταν ελάχιστα από τα τιμολόγια των Η.Π.Α. επειδή δεν έχουν μεγάλη έκθεση στην αμερικανική αγορά, θα αντιμετώπιζαν έντονο ανταγωνισμό από τους ασιατικές αυτοκινητοβιομηχανίες εάν μειώνονταν τα τιμολόγια της ΕΕ, μια προοπτική που ανησυχεί τη γαλλική κυβέρνηση.
Ο Le Maire επέμεινε επίσης ότι η ΕΕ θα συνεχίσει να ερευνά και να διώκει τους ψηφιακούς κολοσσούς όπως η Google και η Apple, οι οποίες κατά το παρελθόν είχαν κατηγορηθεί για φοροδιαφυγή σε ευρωπαϊκό έδαφος.
«Πιστέψτε με, θα φορολογήσουμε τους ψηφιακούς κολοσσούς μέχρι το τέλος του 2018 ή το αργότερο στις αρχές του 2019, επειδή δεν είναι μόνο ζήτημα δικαιοσύνης αλλά κυριαρχίας», δήλωσε ο Le Maire.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών