Η Κομισιόν επεσήμανε ακόμη ότι τον Απρίλιο 2018 έδωσε το «πράσινο φως» για ένα επενδυτικό σχέδιο υπέρ των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων, ανοίγοντας τον δρόμο για επενδύσεις περίπου 8,5 δισ. ευρώ
Τη διαβεβαίωση ότι είχε ενθαρρύνει την Ιταλία να επενδύσει στις υποδομές της έδωσε σήμερα (16/8/2018) η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά τις επικρίσεις που διατύπωσε η λαϊκιστική ιταλική κυβέρνηση μετά την πολύνεκρη κατάρρευση οδογέφυρας στη Γένοβα.
«Πιστεύουμε πως ήρθε ο καιρός να αποσαφηνισθούν ορισμένα πράγματα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Christian Spahr.
«Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο», πρόσθεσε.
«Προς υπόμνησιν, βάσει των δημοσιονομικών κανόνων (της ΕΕ), τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να θέτουν συγκεκριμένες πολιτικές προτεραιότητες, για παράδειγμα την ανάπτυξη και τη συντήρηση υποδομών», συνέχισε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Όπως τόνισε ο ίδιος, η ΕΕ «ενθάρρυνε» τις επενδύσεις στην Ιταλία, επικαλούμενος μια σύσταση που είχε δοθεί στη δημοσιότητα την άνοιξη από τα 28 κράτη μέλη.
Ο Spahr υπογράμμισε επίσης ότι βάσει της οικονομικής δέσμευσης της ΕΕ, για την περίοδο 2014-2020 προβλέπεται πως η Ιταλία θα λάβει περίπου 2,5 δισ. ευρώ για επενδύσεις, ιδιαίτερα στο οδικό της δίκτυο και στους σιδηροδρόμους.
Η Κομισιόν επεσήμανε ακόμη ότι τον Απρίλιο 2018 έδωσε το «πράσινο φως» για ένα επενδυτικό σχέδιο υπέρ των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων, ανοίγοντας τον δρόμο για επενδύσεις περίπου 8,5 δισ. ευρώ, περιλαμβανομένης της περιφέρειας της Γένοβας.
Ο ιταλός υπουργός Εσωτερικών, Matteo Salvini, επέκρινε την ΕΕ μετά το δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε 39 ανθρώπους και προκάλεσε τον τραυματισμό 16, σύμφωνα με έναν σημερινό απολογισμό.
«Αν υπάρχουν εξωτερικές δεσμεύσεις που μας εμποδίζουν να δαπανάμε τα χρήματα που οφείλουμε να διαθέτουμε για την ασφάλεια των σχολείων και των αυτοκινητοδρόμων, θα πρέπει να θέσουμε την ερώτηση αν θα συνεχίσουμε να σεβόμαστε αυτές τις δεσμεύσεις», είχε δηλώσει την Τρίτη.
Την Τετάρτη, ο Salvini ζητούσε να «εξαιρεθούν» τα κεφάλαια που δαπανώνται για την ασφάλεια από το ευρωπαϊκό σύμφωνο σταθερότητας και ανάπτυξης.
«Οι επενδύσεις που σώζουν ζωές, θέσεις εργασίας και το δικαίωμα στην υγεία δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο άκαμπτων υπολογισμών και κανόνων που επιβάλλονται από την Ευρώπη», είχε δηλώσει.
Ο Luigi Di Maio, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και επικεφαλής του λαϊκιστικού Κινήματος Πέντε Αστέρων, δήλωσε προς την ίδια κατεύθυνση πως «η Ευρώπη μπορεί να λέει ό,τι θέλει, όμως εμείς δεν ζητούμε, απαιτούμε σ' αυτό το σημείο».
«Υπάρχει και ευελιξία στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης και η Ιταλία ήταν ανάμεσα σ' αυτούς που ωφελήθηκαν περισσότερο απ' αυτό», απάντησε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο Spahr.
Όπως διευκρίνισε ο τελευταίος, ο αυτοκινητόδρομος Α10, στον οποίο βρίσκεται η οδογέφυρα της Γένοβας, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ενός προγράμματος ανάπτυξης των υποδομών μεταφοράς που οφείλει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής οδηγίας του 2008 για την ασφάλεια των δρόμων.
«Και οι εθνικές αρχές είναι αυτές που οφείλουν να εξασφαλίζουν πως οι κανόνες γίνονται σεβαστοί», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
www.bankingnews.gr
«Πιστεύουμε πως ήρθε ο καιρός να αποσαφηνισθούν ορισμένα πράγματα», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Christian Spahr.
«Δεν θα πάρουμε μέρος σε καμιά κατηγορία σε πολιτικό επίπεδο», πρόσθεσε.
«Προς υπόμνησιν, βάσει των δημοσιονομικών κανόνων (της ΕΕ), τα κράτη μέλη είναι ελεύθερα να θέτουν συγκεκριμένες πολιτικές προτεραιότητες, για παράδειγμα την ανάπτυξη και τη συντήρηση υποδομών», συνέχισε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
Όπως τόνισε ο ίδιος, η ΕΕ «ενθάρρυνε» τις επενδύσεις στην Ιταλία, επικαλούμενος μια σύσταση που είχε δοθεί στη δημοσιότητα την άνοιξη από τα 28 κράτη μέλη.
Ο Spahr υπογράμμισε επίσης ότι βάσει της οικονομικής δέσμευσης της ΕΕ, για την περίοδο 2014-2020 προβλέπεται πως η Ιταλία θα λάβει περίπου 2,5 δισ. ευρώ για επενδύσεις, ιδιαίτερα στο οδικό της δίκτυο και στους σιδηροδρόμους.
Η Κομισιόν επεσήμανε ακόμη ότι τον Απρίλιο 2018 έδωσε το «πράσινο φως» για ένα επενδυτικό σχέδιο υπέρ των ιταλικών αυτοκινητοδρόμων, ανοίγοντας τον δρόμο για επενδύσεις περίπου 8,5 δισ. ευρώ, περιλαμβανομένης της περιφέρειας της Γένοβας.
Ο ιταλός υπουργός Εσωτερικών, Matteo Salvini, επέκρινε την ΕΕ μετά το δυστύχημα, που στοίχισε τη ζωή σε 39 ανθρώπους και προκάλεσε τον τραυματισμό 16, σύμφωνα με έναν σημερινό απολογισμό.
«Αν υπάρχουν εξωτερικές δεσμεύσεις που μας εμποδίζουν να δαπανάμε τα χρήματα που οφείλουμε να διαθέτουμε για την ασφάλεια των σχολείων και των αυτοκινητοδρόμων, θα πρέπει να θέσουμε την ερώτηση αν θα συνεχίσουμε να σεβόμαστε αυτές τις δεσμεύσεις», είχε δηλώσει την Τρίτη.
Την Τετάρτη, ο Salvini ζητούσε να «εξαιρεθούν» τα κεφάλαια που δαπανώνται για την ασφάλεια από το ευρωπαϊκό σύμφωνο σταθερότητας και ανάπτυξης.
«Οι επενδύσεις που σώζουν ζωές, θέσεις εργασίας και το δικαίωμα στην υγεία δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο άκαμπτων υπολογισμών και κανόνων που επιβάλλονται από την Ευρώπη», είχε δηλώσει.
Ο Luigi Di Maio, αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και επικεφαλής του λαϊκιστικού Κινήματος Πέντε Αστέρων, δήλωσε προς την ίδια κατεύθυνση πως «η Ευρώπη μπορεί να λέει ό,τι θέλει, όμως εμείς δεν ζητούμε, απαιτούμε σ' αυτό το σημείο».
«Υπάρχει και ευελιξία στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης και η Ιταλία ήταν ανάμεσα σ' αυτούς που ωφελήθηκαν περισσότερο απ' αυτό», απάντησε σήμερα από τις Βρυξέλλες ο Spahr.
Όπως διευκρίνισε ο τελευταίος, ο αυτοκινητόδρομος Α10, στον οποίο βρίσκεται η οδογέφυρα της Γένοβας, αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, ενός προγράμματος ανάπτυξης των υποδομών μεταφοράς που οφείλει να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής οδηγίας του 2008 για την ασφάλεια των δρόμων.
«Και οι εθνικές αρχές είναι αυτές που οφείλουν να εξασφαλίζουν πως οι κανόνες γίνονται σεβαστοί», υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της Κομισιόν.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών