Περίπου 1 εκ. μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τη Γερμανία επρόκειτο να εισαχθούν προς πώληση σε Σερβία, Ρουμανία και Βουλγαρία
Νέες αγορές βρίσκουν οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες για να προωθούν τα ρυπαρά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα παλαιάς τεχνολογίας τα οποία απαγορεύονται να κυκλοφορούν στους γερμανικούς δρόμους και να μολύνουν τις πόλεις.
Διοχετεύονται στα Βαλκάνια όπου υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων οχημάτων παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, το περασμένο καλοκαίρι σερβικά μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει ότι πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα από τη Γερμανία επρόκειτο να εισαχθούν προς πώληση στη Σερβία.
Αυτό δεν έχει συμβεί προς το παρόν, λέει η Μπιγιάνα, εκπρόσωπος της εταιρείας πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «S» στο Βελιγράδι.
Όπως αναφέρει, η εταιρεία της πωλεί πετρελαιοκίνητα με κινητήρες παλαιάς τεχνολογίας από Euro 3 μέχρι και νεότερα, κατηγορίας Euro 5 και Euro 6.
Ο Milos Petrovic, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Σερβίας, δεν βλέπει θετικά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών.
«Εάν κοιτάξουμε την περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, βλέπουμε ότι έχουν έρθει στη Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη.
Αυτό που πονά περισσότερο εμάς που ασχολούμαστε με σύγχρονα τεχνολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι η Σερβία έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων».
Ένα μεγάλο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων στη Ρουμανία σήμερα προέρχεται από τη Γερμανία.
Το 2017 ανήλθαν σε 300.000 Ι.Χ., εκ των οποίων το 70% με ντιζελοκινητήρες. Η Roxana Dima, εκπρόσωπος της αρμόδιας υπηρεσίας χορήγησης αδειών κυκλοφορίας στο Βουκουρέστι εκτιμά ότι «εάν απαγορευθούν στο εξής και πετρελαιοκίνητα κατηγορίας Euro 4 στη Γερμανία, αυτό θα έχει πιθανότατα συνέπειες στη ρουμανική αγορά, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα με τη συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων ανέρχονται σε περίπου 30% του συνόλου στους ρουμανικούς δρόμους».
Η Dima τονίζει ότι χώρες της ΕΕ, όπως η Γερμανία, θα έπρεπε κανονικά να μεριμνούν ώστε τα απαγορευμένα στους δικούς τους δρόμους λόγω υψηλών ρύπων αυτοκίνητα να μην εξάγονται σε χώρες τις νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Αρνητική απέναντι στο ενδεχόμενο της μαζικής εξαγωγής οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που αποσύρονται από δρόμους ευρωπαϊκών κρατών όπως της Γερμανία φαίνεται ότι είναι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας.
Ο βούλγαρος υπουργός Περιβάλλοντος Neno Dimov προτείνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εξάγονται στη Βουλγαρία και σε γειτονικές της χώρες τουλάχιστον να υφίστανται μετατροπές ώστε να είναι λιγότερο ρυπογόνα. Όπως τονίζει, η περιοχή των Βαλκανίων δεν επιτρέπεται να γίνει «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες.
www.bankingnews.gr
Διοχετεύονται στα Βαλκάνια όπου υποψήφιοι αγοραστές μεταχειρισμένων οχημάτων παρακολουθούν με ενδιαφέρον τις εξελίξεις.
Όπως αναφέρει η Deutsche Welle, το περασμένο καλοκαίρι σερβικά μέσα ενημέρωσης είχαν μεταδώσει ότι πάνω από 300.000 μεταχειρισμένα από τη Γερμανία επρόκειτο να εισαχθούν προς πώληση στη Σερβία.
Αυτό δεν έχει συμβεί προς το παρόν, λέει η Μπιγιάνα, εκπρόσωπος της εταιρείας πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων «S» στο Βελιγράδι.
Όπως αναφέρει, η εταιρεία της πωλεί πετρελαιοκίνητα με κινητήρες παλαιάς τεχνολογίας από Euro 3 μέχρι και νεότερα, κατηγορίας Euro 5 και Euro 6.
Ο Milos Petrovic, πρόεδρος του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Σερβίας, δεν βλέπει θετικά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών.
«Εάν κοιτάξουμε την περίοδο των τελευταίων πέντε ετών, βλέπουμε ότι έχουν έρθει στη Σερβία 600.000 μεταχειρισμένα οχήματα που δεν θέλει πια η Ευρώπη.
Αυτό που πονά περισσότερο εμάς που ασχολούμαστε με σύγχρονα τεχνολογικά προϊόντα είναι το γεγονός ότι η Σερβία έχει εξελιχθεί σε νεκροταφείο αυτοκινήτων».
Ένα μεγάλο ποσοστό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων στη Ρουμανία σήμερα προέρχεται από τη Γερμανία.
Το 2017 ανήλθαν σε 300.000 Ι.Χ., εκ των οποίων το 70% με ντιζελοκινητήρες. Η Roxana Dima, εκπρόσωπος της αρμόδιας υπηρεσίας χορήγησης αδειών κυκλοφορίας στο Βουκουρέστι εκτιμά ότι «εάν απαγορευθούν στο εξής και πετρελαιοκίνητα κατηγορίας Euro 4 στη Γερμανία, αυτό θα έχει πιθανότατα συνέπειες στη ρουμανική αγορά, δεδομένου ότι τα αυτοκίνητα με τη συγκεκριμένη κατηγορία κινητήρων ανέρχονται σε περίπου 30% του συνόλου στους ρουμανικούς δρόμους».
Η Dima τονίζει ότι χώρες της ΕΕ, όπως η Γερμανία, θα έπρεπε κανονικά να μεριμνούν ώστε τα απαγορευμένα στους δικούς τους δρόμους λόγω υψηλών ρύπων αυτοκίνητα να μην εξάγονται σε χώρες τις νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Αρνητική απέναντι στο ενδεχόμενο της μαζικής εξαγωγής οχημάτων παλαιάς τεχνολογίας που αποσύρονται από δρόμους ευρωπαϊκών κρατών όπως της Γερμανία φαίνεται ότι είναι και η κυβέρνηση της Βουλγαρίας.
Ο βούλγαρος υπουργός Περιβάλλοντος Neno Dimov προτείνει τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που εξάγονται στη Βουλγαρία και σε γειτονικές της χώρες τουλάχιστον να υφίστανται μετατροπές ώστε να είναι λιγότερο ρυπογόνα. Όπως τονίζει, η περιοχή των Βαλκανίων δεν επιτρέπεται να γίνει «χωματερή για παλιά αυτοκίνητα» από τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών