Αποζημίωση 1,6 δισ. ευρώ για την πετρελαιοκηλίδα του «Prestige»
Ποσό 1,6 δισεκ. ευρώ επιδίκασε τελεσίδικα το Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας ως αποζημίωση για τη μεγάλη πετρελαιοκηλίδα που προκλήθηκε από το ναυάγιο του «Prestige», το οποίο που θα πρέπει να καταβληθεί ως επί το πλείστον στο ισπανικό κράτος από τους υπευθύνους.
Σύμφωνα με την απόφαση, που ανακοινώθηκε σήμερα, τις αποζημιώσεις θα πρέπει να καταβάλλουν οι υπεύθυνοι της καταστροφής, ιδιαίτερα η ασφαλιστική εταιρεία και ο καπετάνιος του πλοίου, που ναυάγησε τον Νοέμβριο του 2002, ανοιχτά της Γαλικίας στη βορειοδυτική Ισπανία.
Καπετάνιος του πλοίου ήταν ο Απόστολος-Ιωάννης Μαγγούρας και ασφαλιστική εταιρεία η London Steamship Owners Mutual Insurance Association.
Το ισπανικό κράτος είναι με απόσταση ο κύριος αποδέκτης των αποζημιώσεων αυτών, που είχαν ήδη οριστεί από τον Νοέμβριο του 2017 από περιφερειακό δικαστήριο της Λα Κορούνια, το οποίο είχε ήδη επιδικάσει ποσό μεγαλύτερο του 1,5 δισεκ. ευρώ.
Η αποζημίωση για το γαλλικό κράτος είχε οριστεί σε περίπου 60 εκατ. ευρώ, ενώ γαλλικές τοπικές ενώσεις εξασφάλισαν αποζημιώσεις που κυμαίνονται από μερικές εκατοντάδες ως πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
Βάσει της απόφασης αυτής, η αστική ευθύνη του Διεθνούς Ταμείου Αποζημιώσεων για Ζημίες που οφείλονται σε ρύπανση από υδρογονάνθρακες (Fidac) περιορίζεται σε περιουσιακές ζημίες, καθώς αποκλείστηκαν οι περιβαλλοντικές και οι ηθικές ζημίες, σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο.
Με την απόφαση αυτή κλείνει ένας δικαστικός μαραθώνιος στην Ισπανία για τη χειρότερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Στις 19 Νοεμβρίου 2002, το λιβεριανό πετρελαιοφόρο μονού κύτους, σημαίας Μπαχάμες, είχε βυθιστεί στον Ατλαντικό, στα ανοικτά της Γαλικίας, έξι ημέρες αφού υπέστη ζημιά στη διάρκεια θύελλας.
Επί πολλές εβδομάδες, 63.000 τόνοι πετρελαίου ρύπαναν τις ισπανικές, τις πορτογαλικές και τις γαλλικές ακτές, σε μήκος χιλιάδων χιλιομέτρων.
Περισσότεροι από 300.000 εθελοντές απ' όλη την Ευρώπη είχαν συμμετάσχει στον καθαρισμό των παραλιών και των βράχων.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με την απόφαση, που ανακοινώθηκε σήμερα, τις αποζημιώσεις θα πρέπει να καταβάλλουν οι υπεύθυνοι της καταστροφής, ιδιαίτερα η ασφαλιστική εταιρεία και ο καπετάνιος του πλοίου, που ναυάγησε τον Νοέμβριο του 2002, ανοιχτά της Γαλικίας στη βορειοδυτική Ισπανία.
Καπετάνιος του πλοίου ήταν ο Απόστολος-Ιωάννης Μαγγούρας και ασφαλιστική εταιρεία η London Steamship Owners Mutual Insurance Association.
Το ισπανικό κράτος είναι με απόσταση ο κύριος αποδέκτης των αποζημιώσεων αυτών, που είχαν ήδη οριστεί από τον Νοέμβριο του 2017 από περιφερειακό δικαστήριο της Λα Κορούνια, το οποίο είχε ήδη επιδικάσει ποσό μεγαλύτερο του 1,5 δισεκ. ευρώ.
Η αποζημίωση για το γαλλικό κράτος είχε οριστεί σε περίπου 60 εκατ. ευρώ, ενώ γαλλικές τοπικές ενώσεις εξασφάλισαν αποζημιώσεις που κυμαίνονται από μερικές εκατοντάδες ως πολλές δεκάδες χιλιάδες ευρώ.
Βάσει της απόφασης αυτής, η αστική ευθύνη του Διεθνούς Ταμείου Αποζημιώσεων για Ζημίες που οφείλονται σε ρύπανση από υδρογονάνθρακες (Fidac) περιορίζεται σε περιουσιακές ζημίες, καθώς αποκλείστηκαν οι περιβαλλοντικές και οι ηθικές ζημίες, σύμφωνα με το Ανώτατο Δικαστήριο.
Με την απόφαση αυτή κλείνει ένας δικαστικός μαραθώνιος στην Ισπανία για τη χειρότερη οικολογική καταστροφή στην ιστορία της χώρας.
Στις 19 Νοεμβρίου 2002, το λιβεριανό πετρελαιοφόρο μονού κύτους, σημαίας Μπαχάμες, είχε βυθιστεί στον Ατλαντικό, στα ανοικτά της Γαλικίας, έξι ημέρες αφού υπέστη ζημιά στη διάρκεια θύελλας.
Επί πολλές εβδομάδες, 63.000 τόνοι πετρελαίου ρύπαναν τις ισπανικές, τις πορτογαλικές και τις γαλλικές ακτές, σε μήκος χιλιάδων χιλιομέτρων.
Περισσότεροι από 300.000 εθελοντές απ' όλη την Ευρώπη είχαν συμμετάσχει στον καθαρισμό των παραλιών και των βράχων.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών