Ελεύθερος ενδέχεται να αφεθεί Carlos Ghosn στην Ιαπβνία
Δικαστήριο του Τόκιο αποφάσισε σήμερα (20/12) να μην παρατείνει την κράτηση του άλλοτε κραταιού άντρα της Nissan, Carlos Ghosn, ο οποίος είναι πολύ πιθανό σύντομα να αφεθεί ελεύθερος.
Αρχικά, το δικαστήριο είχε εγκρίνει την κράτησή του μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2018, με τον ίδιο να έχει προσφύγει κατά της παράτασης αυτής.
Η απόφαση αυτή προκαλεί έκπληξη, καθώς συνηθίζεται τα Ιαπωνικά δικαστήρια να παρατείνουν την κράτηση και να μην προσφέρουν την εναλλακτική υποβολής εγγύησης σε υπόπτους που επιμένουν στην αθωότητά τους.
Ο Carlos Ghosn έγινε γνωστός τη δεκαετία του 1990 για την ικανότητά του να βοηθά προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν, αποτρέποντας τη χρεοκοπία των Renault και Nissan και αργότερα της Mitsubishi Motors.
Στις 22 Νοεμβρίου 2018, το διοικητικό συμβούλιο της Nissan Motor αποφάσισε την παύση του Carlos Ghosn από τη θέση του προέδρου, στον απόηχο της σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές.
Την ίδια στιγμή, η Nissan πραγματοποιεί τη δική της εσωτερική έρευνα, καθώς με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, ο Carlos Ghosn είχε χρησιμοποιήσει χρήματα για προσωπικούς λόγους, ενώ στο μικροσκόπιο βρίσκονται και πιθανές παράτυπες πρακτικές του ιδίου και του εντεταλμένου διευθυντή για πολλούς μήνες.
Πολύ ακριβός ένας διαχωρισμός μεταξύ Renault και Nissan
Ως πολύ ακριβό και πολύπλοκο χαρακτηρίζουν έναν ενδεχόμενο διαχωρισμός μεταξύ Renault και Nissan οι αναλυτές της Deutsche Bank, με αφορμή σχετικά σενάρια που «φουντώνουν» στον απόηχο της σύλληψης του «αρχιτέκτονα» της συμμαχίας, Carlos Ghosn.
«Θα είναι σαν να χωρίζει ένα ζευγάρι μετά από 20 χρόνια.
Για την ακρίβεια, δεν ξέρουμε για το αν είναι καν εφικτό», σχολιάζουν χαρακτηριστικά.
Η συμμαχία των δύο κολοσσιαίων εταιρειών, στην οποία από το 2016 έχει εισέλθει και η Mitsubishi, κατατάχθηκε πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως το περασμένο έτος, με 10,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Από πλευράς εσόδων, τα περισσότερα προέρχονται από τη Nissan, ήτοι 106 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ για το 2017, έναντι 59 δισεκ. ευρώ από πλευράς Renault.
Επίσης, η Renault κατέχει το 43% της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει με τη σειρά της μόλις το 15% του γαλλικού εταίρου, που δεν προσφέρει δικαιώματα ψήφου.
Η αναταραχή στη συμμαχία θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για το εργατικό δυναμικό της Renault, ήτοι 181.000 -47.000 στη Γαλλία-, δεδομένου ότι τα εργοστάσια της Renault παράγουν τεράστιους αριθμούς οχημάτων της Nissan.
Πριν τρεις ημέρες, οι ιαπωνικές αρχές προχώρησαν στη σύλληψη του προέδρου της Nissan, Carlos Ghosn, με την κατηγορία της παραβίασης του ιαπωνικού νόμου περί χρηματοοικονομικών συναλλαγών.
Σύμφωνα με πληροφορίες των ιαπωνικών ΜΜΕ, ο ίδιος παρουσιάστηκε εθελοντικά στις εισαγγελικές αρχές καθώς είναι ύποπτος για παραποίηση οικονομικών καταθέσεων και οι παραβιάσεις που σχετίζονται με αυτόν αφορούν στο ότι ο ίδιος υπέβαλε μειωμένες αμοιβές.
www.bankingnews.gr
Αρχικά, το δικαστήριο είχε εγκρίνει την κράτησή του μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2018, με τον ίδιο να έχει προσφύγει κατά της παράτασης αυτής.
Η απόφαση αυτή προκαλεί έκπληξη, καθώς συνηθίζεται τα Ιαπωνικά δικαστήρια να παρατείνουν την κράτηση και να μην προσφέρουν την εναλλακτική υποβολής εγγύησης σε υπόπτους που επιμένουν στην αθωότητά τους.
Ο Carlos Ghosn έγινε γνωστός τη δεκαετία του 1990 για την ικανότητά του να βοηθά προβληματικές αυτοκινητοβιομηχανίες να ανακάμψουν, αποτρέποντας τη χρεοκοπία των Renault και Nissan και αργότερα της Mitsubishi Motors.
Στις 22 Νοεμβρίου 2018, το διοικητικό συμβούλιο της Nissan Motor αποφάσισε την παύση του Carlos Ghosn από τη θέση του προέδρου, στον απόηχο της σύλληψή του από τις ιαπωνικές αρχές.
Την ίδια στιγμή, η Nissan πραγματοποιεί τη δική της εσωτερική έρευνα, καθώς με βάση τα στοιχεία που διαθέτει, ο Carlos Ghosn είχε χρησιμοποιήσει χρήματα για προσωπικούς λόγους, ενώ στο μικροσκόπιο βρίσκονται και πιθανές παράτυπες πρακτικές του ιδίου και του εντεταλμένου διευθυντή για πολλούς μήνες.
Πολύ ακριβός ένας διαχωρισμός μεταξύ Renault και Nissan
Ως πολύ ακριβό και πολύπλοκο χαρακτηρίζουν έναν ενδεχόμενο διαχωρισμός μεταξύ Renault και Nissan οι αναλυτές της Deutsche Bank, με αφορμή σχετικά σενάρια που «φουντώνουν» στον απόηχο της σύλληψης του «αρχιτέκτονα» της συμμαχίας, Carlos Ghosn.
«Θα είναι σαν να χωρίζει ένα ζευγάρι μετά από 20 χρόνια.
Για την ακρίβεια, δεν ξέρουμε για το αν είναι καν εφικτό», σχολιάζουν χαρακτηριστικά.
Η συμμαχία των δύο κολοσσιαίων εταιρειών, στην οποία από το 2016 έχει εισέλθει και η Mitsubishi, κατατάχθηκε πρώτη σε πωλήσεις παγκοσμίως το περασμένο έτος, με 10,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Από πλευράς εσόδων, τα περισσότερα προέρχονται από τη Nissan, ήτοι 106 δισεκ. δολάρια ΗΠΑ για το 2017, έναντι 59 δισεκ. ευρώ από πλευράς Renault.
Επίσης, η Renault κατέχει το 43% της Nissan, ενώ η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία κατέχει με τη σειρά της μόλις το 15% του γαλλικού εταίρου, που δεν προσφέρει δικαιώματα ψήφου.
Η αναταραχή στη συμμαχία θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για το εργατικό δυναμικό της Renault, ήτοι 181.000 -47.000 στη Γαλλία-, δεδομένου ότι τα εργοστάσια της Renault παράγουν τεράστιους αριθμούς οχημάτων της Nissan.
Πριν τρεις ημέρες, οι ιαπωνικές αρχές προχώρησαν στη σύλληψη του προέδρου της Nissan, Carlos Ghosn, με την κατηγορία της παραβίασης του ιαπωνικού νόμου περί χρηματοοικονομικών συναλλαγών.
Σύμφωνα με πληροφορίες των ιαπωνικών ΜΜΕ, ο ίδιος παρουσιάστηκε εθελοντικά στις εισαγγελικές αρχές καθώς είναι ύποπτος για παραποίηση οικονομικών καταθέσεων και οι παραβιάσεις που σχετίζονται με αυτόν αφορούν στο ότι ο ίδιος υπέβαλε μειωμένες αμοιβές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών