Συνέντευξη του Κύπριου ΥΠΟΙΚ στο Euronews
Δεν είναι μόνο η Κύπρος που προσφέρει έδρα σε γνωστούς Ρώσους ολιγάρχες, σχολίασε σε συνέντευξή του στο κανάλι «Euronews» ο υπουργός Οικονομικών της χώρας, Χάρης Γεωργιάδης.
«Δε νομίζω να υπάρχει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που να μην έχει τέτοια παρουσία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Το σημαντικότερο είναι αν γίνονται έλεγχοι και θεωρώ πως γίνονται και καταγράφοντας τις απόψεις της Επιτροπής.
Έχουν γίνει πρόσφατα βελτιώσεις, ακόμη πιο σημαντικές βελτιώσεις και ακόμη πιο αποτελεσματικές διαδικασίες για να γίνει το σχέδιο πιο αξιόπιστο», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά στα «χρυσά διαβατήρια», απάντησε σε σχετική ερώτηση:
«Δεν μπορώ να συμφωνήσω και δεν μπορώ να δεχτώ τον όρο «πώληση υπηκοότητας».
Υπάρχει η παραχώρηση υπηκοότητας όταν προκύψει σημαντικός δεσμός με τη χώρα μέσω σημαντικής επένδυσης με απόκτηση μόνιμης κατοικίας, στέγη στην Κύπρο και μετά από πολύ αυστηρό έλεγχο.
Ούτε και η έκταση αυτού του προγράμματος πρέπει να υπερεκτιμάται.
Για παράδειγμα με βάση τα τελευταία ετήσια στοιχεία, γίνονται στην Κύπρο περίπου 5.000 πολιτογραφήσεις το χρόνο.
Αυτές που σχετίζονται με πραγματοποίηση επένδυσης είναι το ένα δέκατο.
Το ένα δέκατο των κυπριακών πολιτογραφήσεων σχετίζονται με επενδύσεις και όλες οι κυπριακές πολιτογραφήσεις δεν είναι πάνω από το μισό τοις εκατό των ευρωπαϊκών πολιτογραφήσεων σε ετήσια βάση.
Και αυτές που αποδίδονται σε επενδυτές είναι αυτές που περνούν τον πιο εξονυχιστικό έλεγχο.
Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, για το ποιος έρχεται».
Μιλώντας για την εταιρική φορολόγηση, σημείωσε πως δεν μπορεί να είναι ένα κράτος μέλος της ΕΕ και να είναι ταυτόχρονα και φορολογικός παράδεισος.
«Ούτε η Κύπρος ούτε κανένα άλλο κράτος μέλος.
Βεβαίως, πρέπει να υπάρχει φορολογική διαφάνεια, ανταλλαγή πληροφοριών και να μην υπάρχει και να μην υπάρχουν τέτοια παράθυρα που να επιτρέπουν τη φοροδιαφυγή.
Όμως, είναι εντελώς διαφορετικό το ζήτημα που από κάποιους κύκλους κατά καιρούς εγείρεται για την καθιέρωση κοινών, ενιαίων ή ελάχιστων φορολογικών συντελεστών.
Αυτό μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
Είναι κυρίαρχο δικαίωμα κάθε κράτους μέλους να καθορίζει τη φορολογική του πολιτική.
Έχοντας μάλιστα υπόψη ότι αυτό που τα κράτη μέλη υποχρεούνται είναι να είναι σε συμμόρφωση με πολύ αυστηρούς και συγκεκριμένους κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης, να πετυχαίνουν τους αυστηρούς δημοσιονομικούς στόχους.
Συνεπώς αν μία χώρα όπως η Κύπρος μέσα από δύσκολες αποφάσεις έχει τα τελευταία χρόνια πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, διεκδικεί το δικαίωμα να διατηρήσει το δικαίωμα να καθορίζει το ίδιο το πώς θα επιτυγχάνει τους δημοσιονομικούς στόχους, αν θα αυξήσει ή αν θα μειώσει ένα φορολογικό συντελεστή, χωρίς να υπάρχει παρέκκλιση από τους δημοσιονομικούς στόχους».
www.bankingnews.gr
«Δε νομίζω να υπάρχει ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που να μην έχει τέτοια παρουσία με τον έναν ή τον άλλον τρόπο.
Το σημαντικότερο είναι αν γίνονται έλεγχοι και θεωρώ πως γίνονται και καταγράφοντας τις απόψεις της Επιτροπής.
Έχουν γίνει πρόσφατα βελτιώσεις, ακόμη πιο σημαντικές βελτιώσεις και ακόμη πιο αποτελεσματικές διαδικασίες για να γίνει το σχέδιο πιο αξιόπιστο», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.
Σε ό,τι αφορά στα «χρυσά διαβατήρια», απάντησε σε σχετική ερώτηση:
«Δεν μπορώ να συμφωνήσω και δεν μπορώ να δεχτώ τον όρο «πώληση υπηκοότητας».
Υπάρχει η παραχώρηση υπηκοότητας όταν προκύψει σημαντικός δεσμός με τη χώρα μέσω σημαντικής επένδυσης με απόκτηση μόνιμης κατοικίας, στέγη στην Κύπρο και μετά από πολύ αυστηρό έλεγχο.
Ούτε και η έκταση αυτού του προγράμματος πρέπει να υπερεκτιμάται.
Για παράδειγμα με βάση τα τελευταία ετήσια στοιχεία, γίνονται στην Κύπρο περίπου 5.000 πολιτογραφήσεις το χρόνο.
Αυτές που σχετίζονται με πραγματοποίηση επένδυσης είναι το ένα δέκατο.
Το ένα δέκατο των κυπριακών πολιτογραφήσεων σχετίζονται με επενδύσεις και όλες οι κυπριακές πολιτογραφήσεις δεν είναι πάνω από το μισό τοις εκατό των ευρωπαϊκών πολιτογραφήσεων σε ετήσια βάση.
Και αυτές που αποδίδονται σε επενδυτές είναι αυτές που περνούν τον πιο εξονυχιστικό έλεγχο.
Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, για το ποιος έρχεται».
Μιλώντας για την εταιρική φορολόγηση, σημείωσε πως δεν μπορεί να είναι ένα κράτος μέλος της ΕΕ και να είναι ταυτόχρονα και φορολογικός παράδεισος.
«Ούτε η Κύπρος ούτε κανένα άλλο κράτος μέλος.
Βεβαίως, πρέπει να υπάρχει φορολογική διαφάνεια, ανταλλαγή πληροφοριών και να μην υπάρχει και να μην υπάρχουν τέτοια παράθυρα που να επιτρέπουν τη φοροδιαφυγή.
Όμως, είναι εντελώς διαφορετικό το ζήτημα που από κάποιους κύκλους κατά καιρούς εγείρεται για την καθιέρωση κοινών, ενιαίων ή ελάχιστων φορολογικών συντελεστών.
Αυτό μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.
Είναι κυρίαρχο δικαίωμα κάθε κράτους μέλους να καθορίζει τη φορολογική του πολιτική.
Έχοντας μάλιστα υπόψη ότι αυτό που τα κράτη μέλη υποχρεούνται είναι να είναι σε συμμόρφωση με πολύ αυστηρούς και συγκεκριμένους κανόνες οικονομικής διακυβέρνησης, να πετυχαίνουν τους αυστηρούς δημοσιονομικούς στόχους.
Συνεπώς αν μία χώρα όπως η Κύπρος μέσα από δύσκολες αποφάσεις έχει τα τελευταία χρόνια πλεονασματικούς προϋπολογισμούς, διεκδικεί το δικαίωμα να διατηρήσει το δικαίωμα να καθορίζει το ίδιο το πώς θα επιτυγχάνει τους δημοσιονομικούς στόχους, αν θα αυξήσει ή αν θα μειώσει ένα φορολογικό συντελεστή, χωρίς να υπάρχει παρέκκλιση από τους δημοσιονομικούς στόχους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών