Δημοσιεύθηκε το πόρισμα για τη συντριβή του αεροσκάφους SS-100 της Aeroflot
Η Διακρατική Αεροπορική Επιτροπή (ένας ειδικός οργανισμός της Πολιτικής Αεροπορίας και του εναέριου χώρου των χωρών της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών, ο οποίος ιδρύθηκε το 1991) έδωσε σήμερα (14/6) στη δημοσιότητα το προκαταρκτικό της πόρισμα για την συντριβή στις 5 Μαΐου του ρωσικού επιβατικού αεροσκάφους Sukhoi Superjet 100 της εταιρείας Aeroflot στο αεροδρόμιο Σερεμέτιεβο της Μόσχας, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 41 από τους 78 επιβαίνοντες.
Όλα τα μέλη της Επιτροπής κατέληξαν στην κοινή άποψη ότι στην παρούσα φάση οι έρευνες που αφορούν τα στοιχεία που παρουσίασε η τεχνική επιτροπή είναι επαρκείς.
Σύμφωνα με το πόρισμα, οι ζημιές που εντοπίσθηκαν στην άτρακτο του αεροσκάφους μοιάζουν με ίχνη που προέρχονται από πλήγμα κεραυνού, ενώ το πλήρωμα δεν είχε αναφέρει οποιαδήποτε προβλήματα στο αεροσκάφος κατά την προηγούμενη πτήση του.
Γεγονός είναι ότι υπήρξε πλήγμα από κεραυνό, το επιβεβαιώνει «το θορυβώδες αποτέλεσμα» που έχει καταγραφεί στο «μαύρο κουτί» και ακούγεται «επί 1,5 δευτερόλεπτο».
Τότε ακριβώς τέθηκε εκτός λειτουργίας ο αυτόματος πιλότος, κάτι που επιβεβαιώνεται από αντίστοιχο ηχητικό σήμα συναγερμού, ενώ το σύστημα εξ αποστάσεως διεύθυνσης εισήλθε σε κατάσταση απευθείας διεύθυνσης (Direct Mode).
Οι εμπειρογνώμονες της Διακρατικής Αεροπορικής Επιτροπής επισημαίνουν ότι ο πιλότος του αεροσκάφους αξιολόγησε την κατάσταση ως κανονική, παρά τα προβλήματα επικοινωνίας που αντιμετώπισε και την απώλεια του αυτόματου πιλότου.
«Στο ερώτημα του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ‘..θα χρειασθείτε κάποια βοήθεια;» το πλήρωμα απάντησε «..όχι , προς το παρόν όλα είναι φυσιολογικά, κανονικά», αναφέρεται στο πόρισμα.
Απευθυνόμενος στον ιπτάμενο φροντιστή, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είπε ότι δεν βλέπει να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα.
«Δεν υπάρχει κάποια βλάβη, τίποτα , απλώς επιστρέφουμε», φέρεται να είπε με βάση της απομαγνητοφωνημένη συνομιλία.
Στο πόρισμα επισημαίνεται επίσης ότι το βάρος του αεροσκάφους (περίπου 42,6 τόνοι) υπερέβαινε κατά 1,6 τόνο το μέγιστο επιτρεπτό βάρος κατά την προσγείωση του αεροσκάφους.
www.bankingnews.gr
Όλα τα μέλη της Επιτροπής κατέληξαν στην κοινή άποψη ότι στην παρούσα φάση οι έρευνες που αφορούν τα στοιχεία που παρουσίασε η τεχνική επιτροπή είναι επαρκείς.
Σύμφωνα με το πόρισμα, οι ζημιές που εντοπίσθηκαν στην άτρακτο του αεροσκάφους μοιάζουν με ίχνη που προέρχονται από πλήγμα κεραυνού, ενώ το πλήρωμα δεν είχε αναφέρει οποιαδήποτε προβλήματα στο αεροσκάφος κατά την προηγούμενη πτήση του.
Γεγονός είναι ότι υπήρξε πλήγμα από κεραυνό, το επιβεβαιώνει «το θορυβώδες αποτέλεσμα» που έχει καταγραφεί στο «μαύρο κουτί» και ακούγεται «επί 1,5 δευτερόλεπτο».
Τότε ακριβώς τέθηκε εκτός λειτουργίας ο αυτόματος πιλότος, κάτι που επιβεβαιώνεται από αντίστοιχο ηχητικό σήμα συναγερμού, ενώ το σύστημα εξ αποστάσεως διεύθυνσης εισήλθε σε κατάσταση απευθείας διεύθυνσης (Direct Mode).
Οι εμπειρογνώμονες της Διακρατικής Αεροπορικής Επιτροπής επισημαίνουν ότι ο πιλότος του αεροσκάφους αξιολόγησε την κατάσταση ως κανονική, παρά τα προβλήματα επικοινωνίας που αντιμετώπισε και την απώλεια του αυτόματου πιλότου.
«Στο ερώτημα του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας ‘..θα χρειασθείτε κάποια βοήθεια;» το πλήρωμα απάντησε «..όχι , προς το παρόν όλα είναι φυσιολογικά, κανονικά», αναφέρεται στο πόρισμα.
Απευθυνόμενος στον ιπτάμενο φροντιστή, ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είπε ότι δεν βλέπει να υπάρχουν σοβαρά προβλήματα.
«Δεν υπάρχει κάποια βλάβη, τίποτα , απλώς επιστρέφουμε», φέρεται να είπε με βάση της απομαγνητοφωνημένη συνομιλία.
Στο πόρισμα επισημαίνεται επίσης ότι το βάρος του αεροσκάφους (περίπου 42,6 τόνοι) υπερέβαινε κατά 1,6 τόνο το μέγιστο επιτρεπτό βάρος κατά την προσγείωση του αεροσκάφους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών