Από τα 50 δις ευρώπου θα αντλούσε η Αθήνα από την πώληση ιδιωτικής περιουσίας, δεν έχουν ακόμη μαζευτεί ούτε τα 10
«Η Ελλάδα ξέφυγε από την πτώχευση, ωστόσο τα βήματα που έχουν γίνει είναι ασήμαντα, ενώ η μεσαία τάξη είναι απογοητευμένη» αναφέρει σε δημοσίευμά του το γερμανικό Der Spiegel.
Σκιαγραφώντας την εικόνα της ελληνικής οικονομίας με συγκρατημένη αισιοδοξία αναφέρει ότι «η ανάπτυξη που κυμάνθηκε με 1,3% κατά το πρώτο τρίμηνο είναι καταστροφική για μια χώρα, της οποίας η οικονομική παραγωγή έχει μειωθεί κατά ένα πέμπτο σε σχέση με δέκα χρόνια πριν.
Η ανεργία έχει μειωθεί από το 25% που ήταν το 2015 πλέον κινείται στο 18%.
Ωστόσο και πάλι το ποσοστό είναι διπλάσιο σε σχέση με την περίοδο προ κρίσης.
Όποιος δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα με τις ισχύουσες συνθήκες φεύγει.
Η έξοδος είναι σφοδρή καθώς πάνω από μισό εκατομμύριο έλληνες εγκατέλειψαν τη χώρα από το ξέσπασμα της κρίσης».
Το Spiegel αναφέρει ως θετικό επιχειρηματικό παράδειγμα που άντεξε και άνθισε στα χρόνια της κρίσης, παρά τα προβλήματα, την εφαρμογή για ταξί «Beat» (σσ: πρώην Taxibeat) του Νίκου Δρανδάκη.
Ωστόσο το ίδιο ρεπορτάζ εστιάζει και σε ένα παράδειγμα στασιμότητας και εμποδίων στον επενδυτικό τομέα.
Πρόκειται για το παράδειγμα της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, που ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια με φιλόδοξους όρους και πλέον «δεν κινείται τίποτα».
Όπως παρατηρεί το Der Spiegel «όταν το 2015 ο Τσίπρας ανέλαβε την εξουσία, υποσχέθηκε να σταματήσει ή να ανατρέψει όλες τις ιδιωτικοποιήσεις.
Έξι μήνες αργότερα η χώρα ήρθε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, ο Τσίπρας χρειαζόταν δάνεια και υποσχέθηκε στους δανειστές την συνέχιση του προγράμματος. Ωστόσο από τα 50 δις ευρώ, που θα αντλούσε η Αθήνα από την πώληση ιδιωτικής περιουσίας, δεν έχουν ακόμη μαζευτεί ούτε τα 10».
Σκιαγραφώντας την εικόνα της ελληνικής οικονομίας με συγκρατημένη αισιοδοξία αναφέρει ότι «η ανάπτυξη που κυμάνθηκε με 1,3% κατά το πρώτο τρίμηνο είναι καταστροφική για μια χώρα, της οποίας η οικονομική παραγωγή έχει μειωθεί κατά ένα πέμπτο σε σχέση με δέκα χρόνια πριν.
Η ανεργία έχει μειωθεί από το 25% που ήταν το 2015 πλέον κινείται στο 18%.
Ωστόσο και πάλι το ποσοστό είναι διπλάσιο σε σχέση με την περίοδο προ κρίσης.
Όποιος δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα με τις ισχύουσες συνθήκες φεύγει.
Η έξοδος είναι σφοδρή καθώς πάνω από μισό εκατομμύριο έλληνες εγκατέλειψαν τη χώρα από το ξέσπασμα της κρίσης».
Το Spiegel αναφέρει ως θετικό επιχειρηματικό παράδειγμα που άντεξε και άνθισε στα χρόνια της κρίσης, παρά τα προβλήματα, την εφαρμογή για ταξί «Beat» (σσ: πρώην Taxibeat) του Νίκου Δρανδάκη.
Ωστόσο το ίδιο ρεπορτάζ εστιάζει και σε ένα παράδειγμα στασιμότητας και εμποδίων στον επενδυτικό τομέα.
Πρόκειται για το παράδειγμα της αξιοποίησης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό, που ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια με φιλόδοξους όρους και πλέον «δεν κινείται τίποτα».
Όπως παρατηρεί το Der Spiegel «όταν το 2015 ο Τσίπρας ανέλαβε την εξουσία, υποσχέθηκε να σταματήσει ή να ανατρέψει όλες τις ιδιωτικοποιήσεις.
Έξι μήνες αργότερα η χώρα ήρθε στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, ο Τσίπρας χρειαζόταν δάνεια και υποσχέθηκε στους δανειστές την συνέχιση του προγράμματος. Ωστόσο από τα 50 δις ευρώ, που θα αντλούσε η Αθήνα από την πώληση ιδιωτικής περιουσίας, δεν έχουν ακόμη μαζευτεί ούτε τα 10».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών