Τελευταία Νέα
Διεθνή

«Kαμπάνα» 204 εκατ. ευρώ στη British Airways για διαρροή προσωπικών δεδομένων

«Kαμπάνα» 204 εκατ. ευρώ στη British Airways για διαρροή προσωπικών δεδομένων
Βαρύ πρόστιμο στην British Airways 
Βαρύ πρόστιμο 204 εκατ. ευρώ επέβαλε στη British Airways ο βρετανικός οργανισμός προστασίας προσωπικών δεδομένων (ICO), καθώς καταδίκασε την αεροπορική εταιρεία για την κλοπή δεδομένων από εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες το 2018.
«Μείναμε κατάπληκτοι και απογοητευμένοι από τα αρχικά συμπεράσματα του ICO», ανέφερε ο πρόεδρος και γενικός διευθυντής Άλεξ Κρουζ σε ανακοίνωση.
«Η British Airways αντέδρασε γρήγορα στην εγκληματική ενέργεια της κλοπής των δεδομένων των πελατών της.
Δεν διαπιστώσαμε καμιά δραστηριότητα απάτης στους λογαριασμούς που επλήγησαν από την κλοπή αυτή», πρόσθεσε.
Ο Γουίλι Γουόλς, γενικός διευθυντής της IAG, της μητρικής εταιρίας της British Airways, ανακοίνωσε ότι προτίθεται να διαπραγματευτεί με τον ICO για το θέμα αυτό και να ασκήσει έφεση.
Στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2018, η British Airways είχε αποκαλύψει ότι επλήγη από μια κυβερνοεπίθεση, έπειτα από ένα κενό στο σύστημα πληροφορικής.
Στα τέλη Αυγούστου και στις αρχές Σεπτεμβρίου είχαν κλαπεί οικονομικά δεδομένα που, σύμφωνα με την εταιρεία, μπορεί να αφορούσαν 380.000 τραπεζικές κάρτες.
Στο τέλος του Οκτωβρίου, η εταιρία είχε διευκρινίσει ότι 244.000 πελάτες είχαν πράγματι πληγεί.
Οι πληροφορίες που είχαν κλαπεί περιλάμβαναν το όνομα, τη διεύθυνση, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου πελατών και κυρίως τα δεδομένα τραπεζικών καρτών, δηλαδή τον αριθμό, την ημερομηνία λήξης και τον τριψήφιο κωδικό ασφαλείας.
Πάντα στα τέλη Οκτωβρίου, η British Airways είχε προσθέσει ότι και από άλλους 185.000 πελάτες είχαν κλαπεί τα οικονομικά δεδομένα μεταξύ της 21ης Απριλίου και της 28ης Απριλίου, δηλαδή πολύ νωρίτερα σε σχέση με τη γνωστή μέχρι τότε ημερομηνία της κυβερνοεπίθεσης.
Το ποσό του προστίμου που επιβλήθηκε από τον ICO -ακριβώς 183,39 εκατ. στερλίνες (204 εκατ. ευρώ)- αντιπροσωπεύει το 1,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών της British Airways το 2017.
Η British Airways είχε υποσχεθεί τον Σεπτέμβριο αποζημιώσεις για τους ταξιδιώτες που επλήγησαν οικονομικά.
Επανέλαβε, ωστόσο, τη Δευτέρα ότι δεν έχει πληροφορηθεί για καμιά κλοπή χρημάτων από τους πελάτες που επλήγησαν από αυτή την κυβερνοεπίθεση.
Η συγκεκριμένη κλοπή δεδομένων, καταστροφική για την αξιοπιστία του αερομεταφορέα, είχε προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία αφού δεν ήταν αυτό το πρώτο της πρόβλημα στο σύστημα πληροφορικής: μια πολύ μεγάλη βλάβη είχε σημειωθεί στα συστήματά της τον Μάιο του 2017 λόγω ενός προβλήματος στην ηλεκτροδότηση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης