Ποιες χώρες αναμένεται να ακολουθήσουν την γαλλική απόφαση για τον ψηφιακό φόρο
Μετά την Κίνα, ο πρόεδρος Trump απειλεί να επιβάλει δασμούς και στη Γαλλία για το σχέδιο φορολόγησης μεγάλων αμερικανικών τεχνολογικών εταιρειών όπως η Amazon, η Google, η Apple και το Facebook.
Στις αρχές Ιουλίου η Γαλλία επέβαλε φόρο 3% σε εταιρείες-κολοσσούς της ψηφιακής τεχνολογίας, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του Αμερικανού προέδρου.
Ο νόμος, ο οποίος εγκρίθηκε από τη γαλλική Γερουσία τον Ιούλιο, επιβάλλει φόρο 3% στις εταιρείες που έχουν τουλάχιστον 750 εκατομμύρια ευρώ (834 εκατομμύρια δολάρια) σε παγκόσμια έσοδα από «ψηφιακές δραστηριότητες», συμπεριλαμβανομένων 25 εκατομμυρίων ευρώ (28 εκατομμύρια δολάρια) από την Γαλλία. Το μέτρο ισχύει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Αλλά η Γαλλία δεν είναι η μόνη χώρα που πιέζει για έναν ψηφιακό φόρο στους τεχνολογικούς κολοσσούς. Άλλες κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη σκοπεύουν να προβούν σε αντίστοιχα μέτρα ως μια παγκόσμια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του φορολογικού συστήματος.
Ήδη τον περασμένο Μάιο ο ΟΟΣΑ συμφώνησε στην αναγκαιότητα αντιμετώπισης των προκλήσεων που προκύπτουν από την «ψηφιοποίηση της οικονομίας», αν και σίγουρα δεν θα υπάρξει μία ενιαία λύση για το θέμα μέχρι τουλάχιστον το τέλος του 2020.
Εξάλλου, η προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέρυσι για ενιαίο ψηφιακό φόρο απέτυχε εν μέσω αντιδράσεων από χώρες όπως η Ολλανδία και η Ιρλανδία.
«Το πρόβλημα είναι να συμφωνήσουμε όλοι σε ένα πράγμα που διαρκεί πολύ περισσότερο και φυσικά αυτό δημιουργεί μια φοβερή απογοήτευση», δήλωσε ο Chris Southworth, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε συνέντευξη στο CNBC τον περασμένο μήνα .
Χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ισπανία και η Αυστρία αναμένεται να ακολουθήσουν την γαλλική απόφαση.
Η βρετανική κυβέρνηση πρότεινε αρχικά τον δικό της ψηφιακό φόρο τον Οκτώβριο του 2018 και δημοσίευσε μια ανανεωμένη πρόταση τον περασμένο μήνα. Το μέτρο αφορά τρεις τύπους μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών: πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο και ηλεκτρονικές αγορές.
Αναφέρει ότι ο φόρος θα εφαρμοστεί στα έσοδα που θα αποκτηθούν από την 1η Απριλίου 2020 και θα ανέλθει μέχρι τα 440 εκατομμύρια λίρες μέχρι το 2023.
Όπως και ο γαλλικός νόμος έτσι και η φορολογία της Βρετανίας στοχεύει σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που αντλούν έσοδα από ψηφιακές δραστηριότητες.
Η Ιταλία εισήγαγε φόρο ψηφιακών υπηρεσιών ύψους 3% στο πλαίσιο του προϋπολογισμού της για το 2019. Σύμφωνα με την KPMG, ο φόρος θα ισχύει για τρεις συγκεκριμένους τύπους υπηρεσιών: ψηφιακή διαφήμιση, ψηφιακές διεπαφές (digiral interfaces) που επιτρέπουν στους χρήστες να «αγοράζουν / πωλούν αγαθά και υπηρεσίες» και τη διαβίβαση δεδομένων χρηστών σε ψηφιακή πλατφόρμα.
Με άλλα λόγια, οι Google, Amazon και Facebook είναι πρωταρχικοί στόχοι.
Ο νέος φόρος 3% έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021.
Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα στην Ιβηρική. Τον Φεβρουάριο, το ισπανικό κοινοβούλιο απέρριψε ένα νομοσχέδιο προϋπολογισμού που περιελάμβανε έναν ψηφιακό φόρο 3%, γνωστό ως "Φόρος Google", στα έσοδα των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών.
Η Ισπανία υπολογιζε ότι το μέτρο θα ανερχόταν σε 1,37 δολάρια ετησίως, κάτι που αμφισβητήθηκε από την Κομισιόν.
Όμως η EY θεωρεί ότι ένα παρόμοιο μέτρο δεν μπορεί να αποκλειστεί στο άμεσο μέλλον.
Τέλος, η περίπτωση της Αυστρίας, στοχεύει κυρίως στην ψηφιακή διαφήμιση. Το Εθνικό Συμβούλιο, έχει προγραμματίσει να ψηφίσει τον επόμενο μηνα, σχέδιο νόμου που θα επιβάλλει φόρο 5% στα έσοδα διαδικτυακής διαφήμισης των τεχνολογικών υπηρεσιών. Η αυστριακή κυβέρνηση αναμένει το μέτρο αυτό να αποφέρει έσοδα έως και 200 εκατομμύρια ευρώ.
www.bankingnews.gr
Στις αρχές Ιουλίου η Γαλλία επέβαλε φόρο 3% σε εταιρείες-κολοσσούς της ψηφιακής τεχνολογίας, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του Αμερικανού προέδρου.
Ο νόμος, ο οποίος εγκρίθηκε από τη γαλλική Γερουσία τον Ιούλιο, επιβάλλει φόρο 3% στις εταιρείες που έχουν τουλάχιστον 750 εκατομμύρια ευρώ (834 εκατομμύρια δολάρια) σε παγκόσμια έσοδα από «ψηφιακές δραστηριότητες», συμπεριλαμβανομένων 25 εκατομμυρίων ευρώ (28 εκατομμύρια δολάρια) από την Γαλλία. Το μέτρο ισχύει αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου 2019.
Αλλά η Γαλλία δεν είναι η μόνη χώρα που πιέζει για έναν ψηφιακό φόρο στους τεχνολογικούς κολοσσούς. Άλλες κυβερνήσεις σε ολόκληρη την Ευρώπη σκοπεύουν να προβούν σε αντίστοιχα μέτρα ως μια παγκόσμια προσπάθεια εκσυγχρονισμού του φορολογικού συστήματος.
Ήδη τον περασμένο Μάιο ο ΟΟΣΑ συμφώνησε στην αναγκαιότητα αντιμετώπισης των προκλήσεων που προκύπτουν από την «ψηφιοποίηση της οικονομίας», αν και σίγουρα δεν θα υπάρξει μία ενιαία λύση για το θέμα μέχρι τουλάχιστον το τέλος του 2020.
Εξάλλου, η προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης πέρυσι για ενιαίο ψηφιακό φόρο απέτυχε εν μέσω αντιδράσεων από χώρες όπως η Ολλανδία και η Ιρλανδία.
«Το πρόβλημα είναι να συμφωνήσουμε όλοι σε ένα πράγμα που διαρκεί πολύ περισσότερο και φυσικά αυτό δημιουργεί μια φοβερή απογοήτευση», δήλωσε ο Chris Southworth, γενικός γραμματέας του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου στο Ηνωμένο Βασίλειο, σε συνέντευξη στο CNBC τον περασμένο μήνα .
Χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Ισπανία και η Αυστρία αναμένεται να ακολουθήσουν την γαλλική απόφαση.
Η βρετανική κυβέρνηση πρότεινε αρχικά τον δικό της ψηφιακό φόρο τον Οκτώβριο του 2018 και δημοσίευσε μια ανανεωμένη πρόταση τον περασμένο μήνα. Το μέτρο αφορά τρεις τύπους μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών: πλατφόρμες κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, μηχανές αναζήτησης στο διαδίκτυο και ηλεκτρονικές αγορές.
Αναφέρει ότι ο φόρος θα εφαρμοστεί στα έσοδα που θα αποκτηθούν από την 1η Απριλίου 2020 και θα ανέλθει μέχρι τα 440 εκατομμύρια λίρες μέχρι το 2023.
Όπως και ο γαλλικός νόμος έτσι και η φορολογία της Βρετανίας στοχεύει σε εταιρείες υψηλής τεχνολογίας που αντλούν έσοδα από ψηφιακές δραστηριότητες.
Η Ιταλία εισήγαγε φόρο ψηφιακών υπηρεσιών ύψους 3% στο πλαίσιο του προϋπολογισμού της για το 2019. Σύμφωνα με την KPMG, ο φόρος θα ισχύει για τρεις συγκεκριμένους τύπους υπηρεσιών: ψηφιακή διαφήμιση, ψηφιακές διεπαφές (digiral interfaces) που επιτρέπουν στους χρήστες να «αγοράζουν / πωλούν αγαθά και υπηρεσίες» και τη διαβίβαση δεδομένων χρηστών σε ψηφιακή πλατφόρμα.
Με άλλα λόγια, οι Google, Amazon και Facebook είναι πρωταρχικοί στόχοι.
Ο νέος φόρος 3% έχει προγραμματιστεί να τεθεί σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2021.
Πιο περίπλοκα είναι τα πράγματα στην Ιβηρική. Τον Φεβρουάριο, το ισπανικό κοινοβούλιο απέρριψε ένα νομοσχέδιο προϋπολογισμού που περιελάμβανε έναν ψηφιακό φόρο 3%, γνωστό ως "Φόρος Google", στα έσοδα των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών.
Η Ισπανία υπολογιζε ότι το μέτρο θα ανερχόταν σε 1,37 δολάρια ετησίως, κάτι που αμφισβητήθηκε από την Κομισιόν.
Όμως η EY θεωρεί ότι ένα παρόμοιο μέτρο δεν μπορεί να αποκλειστεί στο άμεσο μέλλον.
Τέλος, η περίπτωση της Αυστρίας, στοχεύει κυρίως στην ψηφιακή διαφήμιση. Το Εθνικό Συμβούλιο, έχει προγραμματίσει να ψηφίσει τον επόμενο μηνα, σχέδιο νόμου που θα επιβάλλει φόρο 5% στα έσοδα διαδικτυακής διαφήμισης των τεχνολογικών υπηρεσιών. Η αυστριακή κυβέρνηση αναμένει το μέτρο αυτό να αποφέρει έσοδα έως και 200 εκατομμύρια ευρώ.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών