Ο μαζικός τουρισμός «εξοντώνει» την Πορτογαλία
Το λιμάνι της Λισαβόνας είναι το 6ο πιο μολυσμένο στην Ευρώπη.
Το αεροδρόμιο ταλαιπωρεί με την ηχορύπανση τους περίοικους.
Η κυβέρνηση «γράφει την προστασία του περιβάλλοντος στα παλαιότερα των υποδημάτων της», αναφέρει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle.
Πιο γλυκά δεν ηχούσαν ποτέ τα ταμεία στην Πορτογαλία λόγω του τουρισμού.
Το 2018, 30 εκ. επιβάτες προσγειώθηκαν στην πορτογαλική πρωτεύουσα, αύξηση που άγγιξε το 81% σε σχέση με τα προηγούμενα 5 χρόνια.
Στα ολοκαίνουργια κρουαζιερόπλοια αναμένεται να ξεκουραστούν φέτος γύρω στους 600.000 τουρίστες, πάνω από 300 δένουν κάθε χρόνο στο λιμάνι της Λισαβόνας.
Όμως το γιγαντιαίο τουριστικό κύμα δεν φέρνει μόνο πακτωλό χρημάτων, αλλά και περιβαλλοντικά προβλήματα, με τα οποία σχεδόν κανένας δεν ασχολείται.
Το 6ο πιο μολυσμένο λιμάνι της Ευρώπης
«Σε αντίθεση με την Φρανκφούρτη, στη Λισαβόνα δεν υπάρχει απαγόρευση λειτουργίας του αεροδρομίου τις νυχτερινές ώρες και οι λίγες που υπάρχουν παραβιάζονται» λέει ο Φραντσίσκο Φερέιρα από την περιβαλλοντική οργάνωση Zero.
Οι μετρήσεις ήχου είναι καταστροφικές.
Τα αεροπλάνα τραντάζουν τα σπίτια όταν προσγειώνονται, το αεροδρόμιο βρίσκεται σε οικιστική περιοχή, κοντά στο Πανεπιστήμιο της Λισαβόνας.
Το κατακαλόκαιρο οι κάτοικοι δεν μπορούν να βρουν ησυχία ούτε στιγμή.
Επιπλέον σκόνη και μικροσωματίδια επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα.
Το ίδιο ανθυγιεινά ζουν οι κάτοικοι στο άλλο άκρο της πρωτεύουσας, στον ποταμό Τάγο.
Πριν δύο χρόνια δημιουργήθηκε τερματικός για κρουαζιερόπλοια που κόστισε πάνω από 50 εκ. ευρώ.
Βρώμα και δυσωδία.
Το λιμάνι της Λισαβόνας είναι το 6ο σε μέγεθος πιο βρώμικο της Ευρώπης, σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του θείου και τα μικροσωματίδια.
Όλα τα κρουαζιερόπλοια εκπέμπουν 86% περισσότερο διοξείδιο του θείου από ό,τι ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα.
Αλλά οι αρμόδιες αρχές και οι πολιτικοί δεν ενδιαφέρονται.
«Παρά το ότι η κυβέρνηση συνεχώς κάνει λόγο για αειφορία και ουδέτερο αποτύπωμα ρύπων, δεν τολμά» υπογραμμίζει ο Φερέιρα.
«Διότι η βιομηχανία τουρισμού υπολογίζει έσοδα πάνω από 15 δισ. ευρώ το χρόνο, κάτι που χρειάζεται η χώρα, η οποία βρίσκεται σε διαρκή οικονομική κρίση. Και κλείνει τα μάτια».
Κλείνει μάτια κι αυτιά η κυβέρνηση
Και ενώ τα κρουαζιερόπλοια καίνε ανενόχλητα ντίζελ και δεν συνδέονται με τη δημόσια παροχή ηλεκτρικού, όταν βρίσκονται στο λιμάνι, η κατάσταση στο αεροδρόμιο είναι χειρότερη, γιατί βρίσκεται μέσα στην πόλη.
Προσεχώς μάλιστα οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα γίνονται σε συχνότητα λεπτού.
«Συχνά και μέσα στη νύχτα γίνονται 30 προσγειώσεις και απογειώσεις, ενώ επιτρέπονται 26.
Στην οργάνωσή μας κάνουν περίοικοι συνεχώς παράπονα για θόρυβο χωρίς αποτέλεσμα» λέει ο Φραντσίσκο Φερέιρα.
Χαρακτηριστικό του πώς η πορτογαλική κυβέρνηση σχεδιάζει πρότζεκτ χωρίς να σέβεται το περιβάλλον, δείχνει το σχέδιο για δεύτερο αεροδρόμιο που σχεδιάζει να φτιάξει κοντά σε προστατευόμενη για πτηνά και φύση περιοχή, στη νότια ακτή του ποταμού Τάγου.
«Τα σχέδια περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν συμπεριλαμβάνουν καμιά πρόταση για εναλλακτική θέση.
Η κυβέρνηση θέλει με αυτόν τον τρόπο να εμποδίσει τον διάλογο, για το ότι δεν είναι σκόπιμο να χτιστεί νέο αεροδρόμιο μέσα στην πόλη, τουλάχιστον τα επόμενα 40 χρόνια» παραπονιέται ο Φερέιρα.
Πάντως το συμπληρωματικό αεροδρόμιο που έχει πάρει ήδη το πράσινο φως κοστίζει 50 εκ. ευρώ λιγότερα από ότι ένα νέο μεγάλο αεροδρόμιο.
Και παρά το ότι η περιβαλλοντική μελέτη αναφέρει ρητώς τα προβλήματα ηχορύπανσης και μόλυνσης του περιβάλλοντος η κυβέρνηση κλείνει τα αυτιά της.
Η περιβαλλοντική οργάνωση Zero θα συνεχίσει τους αγώνες, ακόμη κι αν ξέρει ότι έχει ελάχιστες πιθανότητες στο τέλος να έχει επιτυχία.
www.bankingnews.gr
Το αεροδρόμιο ταλαιπωρεί με την ηχορύπανση τους περίοικους.
Η κυβέρνηση «γράφει την προστασία του περιβάλλοντος στα παλαιότερα των υποδημάτων της», αναφέρει σε δημοσίευμά της η Deutsche Welle.
Πιο γλυκά δεν ηχούσαν ποτέ τα ταμεία στην Πορτογαλία λόγω του τουρισμού.
Το 2018, 30 εκ. επιβάτες προσγειώθηκαν στην πορτογαλική πρωτεύουσα, αύξηση που άγγιξε το 81% σε σχέση με τα προηγούμενα 5 χρόνια.
Στα ολοκαίνουργια κρουαζιερόπλοια αναμένεται να ξεκουραστούν φέτος γύρω στους 600.000 τουρίστες, πάνω από 300 δένουν κάθε χρόνο στο λιμάνι της Λισαβόνας.
Όμως το γιγαντιαίο τουριστικό κύμα δεν φέρνει μόνο πακτωλό χρημάτων, αλλά και περιβαλλοντικά προβλήματα, με τα οποία σχεδόν κανένας δεν ασχολείται.
Το 6ο πιο μολυσμένο λιμάνι της Ευρώπης
«Σε αντίθεση με την Φρανκφούρτη, στη Λισαβόνα δεν υπάρχει απαγόρευση λειτουργίας του αεροδρομίου τις νυχτερινές ώρες και οι λίγες που υπάρχουν παραβιάζονται» λέει ο Φραντσίσκο Φερέιρα από την περιβαλλοντική οργάνωση Zero.
Οι μετρήσεις ήχου είναι καταστροφικές.
Τα αεροπλάνα τραντάζουν τα σπίτια όταν προσγειώνονται, το αεροδρόμιο βρίσκεται σε οικιστική περιοχή, κοντά στο Πανεπιστήμιο της Λισαβόνας.
Το κατακαλόκαιρο οι κάτοικοι δεν μπορούν να βρουν ησυχία ούτε στιγμή.
Επιπλέον σκόνη και μικροσωματίδια επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα.
Το ίδιο ανθυγιεινά ζουν οι κάτοικοι στο άλλο άκρο της πρωτεύουσας, στον ποταμό Τάγο.
Πριν δύο χρόνια δημιουργήθηκε τερματικός για κρουαζιερόπλοια που κόστισε πάνω από 50 εκ. ευρώ.
Βρώμα και δυσωδία.
Το λιμάνι της Λισαβόνας είναι το 6ο σε μέγεθος πιο βρώμικο της Ευρώπης, σε ό,τι αφορά τις εκπομπές διοξειδίου του θείου και τα μικροσωματίδια.
Όλα τα κρουαζιερόπλοια εκπέμπουν 86% περισσότερο διοξείδιο του θείου από ό,τι ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που κυκλοφορεί στη χώρα.
Αλλά οι αρμόδιες αρχές και οι πολιτικοί δεν ενδιαφέρονται.
«Παρά το ότι η κυβέρνηση συνεχώς κάνει λόγο για αειφορία και ουδέτερο αποτύπωμα ρύπων, δεν τολμά» υπογραμμίζει ο Φερέιρα.
«Διότι η βιομηχανία τουρισμού υπολογίζει έσοδα πάνω από 15 δισ. ευρώ το χρόνο, κάτι που χρειάζεται η χώρα, η οποία βρίσκεται σε διαρκή οικονομική κρίση. Και κλείνει τα μάτια».
Κλείνει μάτια κι αυτιά η κυβέρνηση
Και ενώ τα κρουαζιερόπλοια καίνε ανενόχλητα ντίζελ και δεν συνδέονται με τη δημόσια παροχή ηλεκτρικού, όταν βρίσκονται στο λιμάνι, η κατάσταση στο αεροδρόμιο είναι χειρότερη, γιατί βρίσκεται μέσα στην πόλη.
Προσεχώς μάλιστα οι προσγειώσεις και οι απογειώσεις θα γίνονται σε συχνότητα λεπτού.
«Συχνά και μέσα στη νύχτα γίνονται 30 προσγειώσεις και απογειώσεις, ενώ επιτρέπονται 26.
Στην οργάνωσή μας κάνουν περίοικοι συνεχώς παράπονα για θόρυβο χωρίς αποτέλεσμα» λέει ο Φραντσίσκο Φερέιρα.
Χαρακτηριστικό του πώς η πορτογαλική κυβέρνηση σχεδιάζει πρότζεκτ χωρίς να σέβεται το περιβάλλον, δείχνει το σχέδιο για δεύτερο αεροδρόμιο που σχεδιάζει να φτιάξει κοντά σε προστατευόμενη για πτηνά και φύση περιοχή, στη νότια ακτή του ποταμού Τάγου.
«Τα σχέδια περιβαλλοντικών επιπτώσεων δεν συμπεριλαμβάνουν καμιά πρόταση για εναλλακτική θέση.
Η κυβέρνηση θέλει με αυτόν τον τρόπο να εμποδίσει τον διάλογο, για το ότι δεν είναι σκόπιμο να χτιστεί νέο αεροδρόμιο μέσα στην πόλη, τουλάχιστον τα επόμενα 40 χρόνια» παραπονιέται ο Φερέιρα.
Πάντως το συμπληρωματικό αεροδρόμιο που έχει πάρει ήδη το πράσινο φως κοστίζει 50 εκ. ευρώ λιγότερα από ότι ένα νέο μεγάλο αεροδρόμιο.
Και παρά το ότι η περιβαλλοντική μελέτη αναφέρει ρητώς τα προβλήματα ηχορύπανσης και μόλυνσης του περιβάλλοντος η κυβέρνηση κλείνει τα αυτιά της.
Η περιβαλλοντική οργάνωση Zero θα συνεχίσει τους αγώνες, ακόμη κι αν ξέρει ότι έχει ελάχιστες πιθανότητες στο τέλος να έχει επιτυχία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών