Τα έσοδα από τη φορολόγηση Google και το Facebook που προτείνει, δηλώνει πως θα τα αναδιανείμει προς δημόσια και τοπικά ΜΜΕ ο Bernie Sanders
Ο γερουσιαστής Bernie Sanders κατηγορεί τη Google και το Facebook για τα δεινά που περνά ο δημοσιογραφικός κλάδος και πρότεινε τη φορολόγηση των δύο τεχνολογικών γιγάντων για να στηρίξει δημόσια και τοπικά Μέσα, σε ομιλία του χθες Δευτέρα (26/8/19).
Παρά το γεγονός ότι, από τη μία πλευρά στην ομιλία του επέκρινε τα συστημικά ΜΜΕ για προκατάληψη εναντίον του, στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του, από την άλλη πλευρά, προσέφερε στον αμερικανικό Τύπο την πρώτη δέσμευση ενόψει των εκλογών του 2020, για να ενισχύσει το δημοσιογραφικό κλάδο.
Όπως τόνισε «το Facebook και η Google ελέγχουν το 60% της αγοράς ψηφιακών διαφημίσεων».
Ως αποτέλεσμα το πανίσχυρο δίπολο στερεί διαφημιστικά έσοδα από τα Μέσα, και φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τις αλλαγές ιδιοκτησίας που έχουν γίνει, την πτώση των κερδών που είχαν τα Μέσα, και τις περικοπές θέσεων εργασίας στις οποίες προχώρησαν.
Άρα κάτι πρέπει να γίνει γι'αυτό.
Αυτό λοιπόν που πρότεινε ο Sanders είναι η φορολόγηση των διαφημίσεων που πωλούνται από το Facebook και τη Google και τη χρήση αυτών των χρημάτων για την υποστήριξη δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών που χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση, όπως το PBS, αλλά και τοπικών μέσων ενημέρωσης.
Επαναλαμβάνοντας αυτό που έγραψε και στην Δημοσιογραφική Επιθεώρηση του Πανεπιστημίου Columbia, είπε πως αν εκλεγεί, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των δύο τεχνολογικών γιγάντων, και θα φροντίσει για την κατά γράμμα εφαρμογή της antitrust νομοθεσίας, αφού όπως υποστηρίζει η Google και το Facebook «χρησιμοποιούν την τεράστια δύναμή τους στην αγορά για να κανιβαλίσουν να μπλοκάρουν και να εξοντώσουν ειδησεογραφικούς οργανισμούς».
«Το πανίσχυρο διοπώλιο με την εξουσία που διαθέτει έχει βλάψει ιδιαίτερα μικρά ανεξάρτητα γραφεία ειδήσεων που δεν έχουν την υποδομή να σταθούν απέναντί τους», σημειώνει.
Επίσης, θα εισηγηθεί τη θέσπιση ενός «μορατόριουμ για την έγκριση συγχωνεύσεων μεγάλων εταιριών μέσων μαζικής ενημέρωσης».
Για παράδειγμα, αντιτίθεται στην απόπειρα συγχώνευσης του CBS και της Viacom, λέγοντας ότι θα δημιουργήσει έναν μονοπωλιακό «Κολοσσό».
Τέλος, δήλωσε πως βλέπει ευνοϊκά την προοπτική οι εργαζόμενοι να έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν μέσα ενημέρωσης μέσω εξαγοράς πακέτων μετοχών ιδιοκτησίας πριν την πώλησή τους.
www.bankingnews.gr
Παρά το γεγονός ότι, από τη μία πλευρά στην ομιλία του επέκρινε τα συστημικά ΜΜΕ για προκατάληψη εναντίον του, στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του, από την άλλη πλευρά, προσέφερε στον αμερικανικό Τύπο την πρώτη δέσμευση ενόψει των εκλογών του 2020, για να ενισχύσει το δημοσιογραφικό κλάδο.
Όπως τόνισε «το Facebook και η Google ελέγχουν το 60% της αγοράς ψηφιακών διαφημίσεων».
Ως αποτέλεσμα το πανίσχυρο δίπολο στερεί διαφημιστικά έσοδα από τα Μέσα, και φέρει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για τις αλλαγές ιδιοκτησίας που έχουν γίνει, την πτώση των κερδών που είχαν τα Μέσα, και τις περικοπές θέσεων εργασίας στις οποίες προχώρησαν.
Άρα κάτι πρέπει να γίνει γι'αυτό.
Αυτό λοιπόν που πρότεινε ο Sanders είναι η φορολόγηση των διαφημίσεων που πωλούνται από το Facebook και τη Google και τη χρήση αυτών των χρημάτων για την υποστήριξη δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών που χρηματοδοτούνται από την κυβέρνηση, όπως το PBS, αλλά και τοπικών μέσων ενημέρωσης.
Επαναλαμβάνοντας αυτό που έγραψε και στην Δημοσιογραφική Επιθεώρηση του Πανεπιστημίου Columbia, είπε πως αν εκλεγεί, το υπουργείο Δικαιοσύνης θα παρακολουθεί στενά τις κινήσεις των δύο τεχνολογικών γιγάντων, και θα φροντίσει για την κατά γράμμα εφαρμογή της antitrust νομοθεσίας, αφού όπως υποστηρίζει η Google και το Facebook «χρησιμοποιούν την τεράστια δύναμή τους στην αγορά για να κανιβαλίσουν να μπλοκάρουν και να εξοντώσουν ειδησεογραφικούς οργανισμούς».
«Το πανίσχυρο διοπώλιο με την εξουσία που διαθέτει έχει βλάψει ιδιαίτερα μικρά ανεξάρτητα γραφεία ειδήσεων που δεν έχουν την υποδομή να σταθούν απέναντί τους», σημειώνει.
Επίσης, θα εισηγηθεί τη θέσπιση ενός «μορατόριουμ για την έγκριση συγχωνεύσεων μεγάλων εταιριών μέσων μαζικής ενημέρωσης».
Για παράδειγμα, αντιτίθεται στην απόπειρα συγχώνευσης του CBS και της Viacom, λέγοντας ότι θα δημιουργήσει έναν μονοπωλιακό «Κολοσσό».
Τέλος, δήλωσε πως βλέπει ευνοϊκά την προοπτική οι εργαζόμενοι να έχουν τη δυνατότητα να αγοράζουν μέσα ενημέρωσης μέσω εξαγοράς πακέτων μετοχών ιδιοκτησίας πριν την πώλησή τους.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών