Παράγοντες και στελέχη του κλάδου των αυτοκινήτων, του μεγαλύτερου εξαγωγέα προϊόντων της χώρας, έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε ένα Brexit χωρίς συμφωνία
Η Βρετανία θα πρέπει να καθυστερήσει το Brexit πέραν της 31ης Οκτωβρίου αντί να αποχωρήσει από την ΕΕ χωρίς μια συμφωνία, το οποίο αποτελεί ιδιαίτερη απειλή για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως δήλωσε σήμερα στο Reuters ο επικεφαλής του συνδέσμου κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων SMMT.
Την ώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο βαίνει και πάλι προς εκλογές, το Brexit βρίσκεται ακόμα στον αέρα τρία και πλέον χρόνια μετά το δημοψήφισμα του 2016 στο οποίο οι Βρετανοί τάχθηκαν υπέρ της αποχώρησης.
Οι επιλογές κυμαίνονται από ένα ταραχώδες διαζύγιο «χωρίς συμφωνία» έως και την εγκατάλειψη του όλου εγχειρήματος.
Παράγοντες και στελέχη του κλάδου των αυτοκινήτων, του μεγαλύτερου εξαγωγέα προϊόντων της χώρας, έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε ένα Brexit χωρίς συμφωνία, προειδοποιώντας ότι η παραγωγή θα πληγεί από δασμούς, καθυστερήσεις στα σύνορα και νέα γραφειοκρατία, επηρεάζοντας τη βιωσιμότητα πολλών μονάδων, όπως μεταδίδει το Reuters.
«Η αποχώρηση χωρίς συμφωνία θα ήταν η χειρότερη έκβαση», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Μάικ Χοζ.
«Εάν χρειαστούν επιπλέον δυο-τρεις μήνες για να υπάρξει αυτή η συμφωνία, νομίζω ότι ο κλάδος θα μπορούσε να το αντέξει αυτό», δήλωσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η SMMT τον Ιούλιο, οι επενδύσεις στον βρετανικό κλάδο αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 90 εκατ. λίρες, αν και μια σημαντική επένδυση από την Jaguar Land Rover θα αυξήσει το ποσό αυτό για το σύνολο του έτους.
«Οι επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ουσιαστικά σταματήσει», δήλωσε ο Χοζ. «Σταμάτησαν διότι (οι επενδυτές) φοβούνται τη μη συμφωνία. Αυτό θα καταστήσει πολύ, πολύ δύσκολο το να συνεχίσουν να έχουν την βεβαιότητα και την εμπιστοσύνη να επενδύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο».
www.bankingnews.gr
Την ώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο βαίνει και πάλι προς εκλογές, το Brexit βρίσκεται ακόμα στον αέρα τρία και πλέον χρόνια μετά το δημοψήφισμα του 2016 στο οποίο οι Βρετανοί τάχθηκαν υπέρ της αποχώρησης.
Οι επιλογές κυμαίνονται από ένα ταραχώδες διαζύγιο «χωρίς συμφωνία» έως και την εγκατάλειψη του όλου εγχειρήματος.
Παράγοντες και στελέχη του κλάδου των αυτοκινήτων, του μεγαλύτερου εξαγωγέα προϊόντων της χώρας, έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε ένα Brexit χωρίς συμφωνία, προειδοποιώντας ότι η παραγωγή θα πληγεί από δασμούς, καθυστερήσεις στα σύνορα και νέα γραφειοκρατία, επηρεάζοντας τη βιωσιμότητα πολλών μονάδων, όπως μεταδίδει το Reuters.
«Η αποχώρηση χωρίς συμφωνία θα ήταν η χειρότερη έκβαση», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Μάικ Χοζ.
«Εάν χρειαστούν επιπλέον δυο-τρεις μήνες για να υπάρξει αυτή η συμφωνία, νομίζω ότι ο κλάδος θα μπορούσε να το αντέξει αυτό», δήλωσε.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η SMMT τον Ιούλιο, οι επενδύσεις στον βρετανικό κλάδο αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 90 εκατ. λίρες, αν και μια σημαντική επένδυση από την Jaguar Land Rover θα αυξήσει το ποσό αυτό για το σύνολο του έτους.
«Οι επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ουσιαστικά σταματήσει», δήλωσε ο Χοζ. «Σταμάτησαν διότι (οι επενδυτές) φοβούνται τη μη συμφωνία. Αυτό θα καταστήσει πολύ, πολύ δύσκολο το να συνεχίσουν να έχουν την βεβαιότητα και την εμπιστοσύνη να επενδύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών