Τελευταία Νέα
Διεθνή

Navracsics (Επ. Παιδείας): Αν η ΕΕ δεν εξελιχθεί στην έρευνα και την τεχνολογία θα υπάρξει brain drain σε ΗΠΑ και Κίνα

Navracsics (Επ. Παιδείας): Αν η ΕΕ δεν εξελιχθεί στην έρευνα και την τεχνολογία θα υπάρξει brain drain σε ΗΠΑ και Κίνα
Oι επιδόσεις των μαθητών σε Κύπρο και Ελλάδα δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες
«Αν στην Ευρώπη δεν κάνουμε κάτι τα καλύτερα μυαλά μας θα φύγουν στις ΗΠΑ και την Κίνα» δήλωσε ο Ευρωπαίος Επίτροπος Παιδείας με αφορμή τη Σύνοδο Κορυφής για την Εκπαίδευση που πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες.
Ο Ούγγρος πολτικός Tibor Navracsics, η θητεία του οποίους ως επίτροπος Εκπαίδευσης λήγει στο επόμενο διάστημα υποστηρίζει ότι «η χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής το επόμενο διάστημα θα είναι καθοριστικής σημασίας».
Παρότι θεωρεί ότι «είμαστε καλύτερα φέτος σε ότι αφορά την ευρωπαϊκή προοπτική εκπαίδευσης στο επίπεδο της ΕΕ, υπογραμμίζει ότι η εκπαιδευτική κοινότητα στην ΕΕ περιμένει από τους πολιτικούς να συντονιστούν και να λάβουν σημαντικές αποφάσεις».
«Η λέξη συντονισμός είναι μια καλή λέξη να περιγράψει κανείς όλο αυτό. Και ναι, υπάρχει μια βούληση, η οποία αυξάνεται μεταξύ των κρατών - μελών, σκεπτόμαστε μαζί , να οργανώνουμε μαζί αλλά να δρούμε προφανώς ατομικά και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις με συντονισμένο τρόπο.
Αυτό το ερώτημα ετέθη και σε ένα από τα πάνελ συζητήσεων και νομίζω ότι πολλοί άμεσοι ενδιαφερόμενοι θα θέλανε να δούνε μια πιο στέρεη - συγκροτημένη πολιτική στο ευρωπαϊκό επίπεδο.
Σε αυτό το στάδιο μπορώ να πω ότι δεν είναι ένα ρεαλιστικό σενάριο, μπορεί σε κάποια φάση τα μέσα συντονισμού και συνεργασίας να ενισχυθούν αλλά προς το παρόν δε μιλάμε για μία πλήρη ευρωπαϊκή πολιτική για την εκπαίδευση στο πολύ κοντινό μέλλον, όχι δηλαδή ευρωπαϊκό πρόγραμμα σπουδών».
σχολιάζοντας το ότι οι επιδόσεις των μαθητών σε Κύπρο και Ελλάδα δεν είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο σε ότι αφορά την ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, ο Επίτροπος απάντησε :
«Αυτή είναι μία από τις ανησυχητικές τάσεις, τις οποίες περιέγραψα κατά την παρουσίαση της έκθεσης για την κατάσταση της εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι εντυπωσιακή η εξέλιξη σε σχέση και με την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής Ευρώπη 2020.
Οι περισσότεροι από τους στόχους της στρατηγικής Ευρώπη 2020 έχουν επιτευχθεί και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος πλησιάζει τους στόχους που είχαν τεθεί, όμως υπάρχουν και κράτη - μέλη, τα οποία υπολείπονται και έχουν μείνει πίσω και είναι ακόμη πιο ανησυχητικό ότι οι κακές επιδόσεις έχουν αυξηθεί, πράγμα που σημαίνει ότι το κενό, η απόσταση διευρύνεται μεταξύ των εκπαιδευτικών μας συστημάτων.
Μαθητές που προέρχονται από μειονοτικό υπόβαθρο, είτε εθνικό, είτε θρησκευτικό, είτε είναι παιδιά προσφύγων δυσκολεύονται πολύ παραπάνω, εξού και επιδείνωση των βασικών δεξιοτήτων (ανάγνωση, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες)».
Κληθείς να προσδιορίσει εάν η Ευρώπη θα παράγει τελικά λιγότερους επιστήμονες αιχμής σε σχέση με τη δεκαετία του 70 και του 80 , ο Επίτροπος απάντησε :
«Οχι, δεν είναι αυτός ο φόβος μου, τα ευρωπαϊκά συστήματα εκπαίδευσης μπορούν να παράγουν καλής ποιότητας επιστήμονες, ο φόβος μου είναι ότι δε θα μπορέσουμε να τους κρατήσουμε εντός. Εάν η Κίνα και οι ΗΠΑ προσφέρουν πιο ελκυστικές συνθήκες για έρευνα ή υλικές αποδοχές, τα καλύτερα μυαλά θα φύγουν από την Ευρώπη και για αυτό θα πρέπει να κάνουμε πολύ περισσότερα, και στην εκπαιδευτική πολιτική και στην έρευνα και την καινοτομία και σε αυτό το σημείο πρέπει να σας πω ότι η διάδοχός μου θα είναι πάρα πολύ καλή, διότι θα συνδυάζει και την εκπαίδευση και την έρευνα και την καινοτομία στο ίδιο χαρτοφυλάκιο», δήλωσε ο Επίτροπος, επιβεβαιώνοντας ότι το χαρτοφυλάκιο αυτό θα βρίσκεται και κάτω από την αντιπροεδρία του Μαργαρίτη Σχοινά.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης