Τελευταία Νέα
Διεθνή

Deutsche Welle: Βροντερό «όχι» 40 επιστημόνων στην διώρυγα της Κωνσταντινούπολης - Ολέθριες οι συνέπειες για το περιβάλλον

Deutsche Welle: Βροντερό «όχι» 40 επιστημόνων στην διώρυγα της Κωνσταντινούπολης - Ολέθριες οι συνέπειες για το περιβάλλον
Σαράντα επιστήμονες και πολιτικοί διοργάνωσαν συνέδριο ειδικών στην Κων/πολη - Για κωμωδία με σωρεία λαθών, κάνει λόγο Τούρκος επιστήμονας
Ολέθριες συνέπειες θα επιφέρει στο περιβάλλον η κατασκευή της διώρυγας που θέλει ο Τούρκος πρόεδρος Erdogan να κατασκευάσει στην Κωνσταντινούπολη, σύμφωνα με τα συμπεράσματα επιστημονικού συνεδρίου που διοργανώθηκε στην Κωνσταντινούπολη, για να αναλυθούν οι κίνδυνοι που εγκυμονεί το μεγαλόπνοο έργο.
Το κύμα αντιδράσεων και διηστάμενων απόψεων που περιβάλλει το φιλόδοξο σχέδιο του Τούρκου προέδρου  οδήγησε στην διοργάνωση συνεδρίου με τη συμμετοχή 40 επιστημόνων και πολιτικών ώστε να αναλυθούν από κοινού οι συνέπειες που θα επιφέρει η κατασκευή της διώρυγας.
Κύριο συμπέρασμα του συνεδρίου ήταν ότι η διώρυγα θα έχει ολέθριες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Παράλληλα οι ειδικοί θεωρούν ότι η "εμπειρογνωμοσύνη" του υπουργείο Περιβάλλοντος που έκανε λόγο για "θετικό" έργο δεν έγινε με επιστημονικά κριτήρια.
Ένα από τα σημαντικότερα επιχειρήματα κατά της διώρυγας είναι ότι θα καταστρέψει τις δασικές εκτάσεις και θα αφανίσει τα αποθέματα υδάτων βορείως της Κωνσταντινούπολης.
Ο Doganay Tolunay, ειδικός σε ζητήματα περιβάλλοντος από το Πανεπιστήμιο Κων/πολης, απορρίπτει το επιχείρημα του υπ. Εσωτερικών ότι αποθέματα που θα χαθούν θα αντικατασταθούν από το σχεδιαζόμενο φράγμα Μελέν.
Παράλληλα διαψεύδει την εκτίμηση της Άγκυρας για κοπή 200.000 χιλιάδων δέντρων εκτιμώντας τονίζοντας ότι θα χρειαστεί να κοπούν 400.000.

Εντείνεται ο κίνδυνος ενός μεγάλου σεισμού;

Την ίδια στιγμή ο καθηγητής Γεωφυσικής στο Πανεπιστήμιο Κων/πολης Haluk Eyidogan εκτιμά ότι η κατασκευή της διώρυγας σε απόσταση μόλις 12 χλμ. από το αποκαλούμενο ρήγμα της βόρειας Ανατολίας, όπου συναντώνται οι τεκτονικές πλάκες Ανατολίας και Ευρασίας θέτει σε κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που σχεδιάζεται να εγκατασταθούν στις όχθες του νέου Βοσπόρου.
Σύμφωνα με τον Τούρκο ειδικό μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται στην περιοχή της Κων/πολης σεισμός ισχύος, τουλάχιστον, 7 ρίχτερ.
Η τουρκική κυβέρνηση κοστολογεί το νέο έργο στα σχεδόν 11.5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Pelin Giritlioglu ειδική σε ζητήματα δημόσιας διοίκησης στο Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης θεωρεί ωστόσο μη ρεαλιστικούς τους αριθμούς αυτούς: "Και μόνο το κόστος των σχεδιαζόμενων οκτώ γεφυρών, που θα είναι μεγαλύτερες από την νέα γέφυρα στο Βόσπορο, θα φθάσουν τα 2,5 δολάρια. Θα ήταν προτιμότερα αυτά τα χρήματα να διοχετεύονταν στη Παιδεία".

Μειώνονται τα ατυχήματα πλοίων στο Βόσπορο
Κύριος στόχος του μεγαλόπνοου σχεδίου είναι, σύμφωνα με τον πρόεδρο Erdogan, η αποσυμφόρηση του Βοσπόρου και η αποφυγή ατυχημάτων μεταξύ εμπορικών πλοίων.
Ο ειδικός σε ζητήματα συγκοινωνιών Haluk Gercek θυμίζει ωστόσο ότι το τελευταίο διάστημα τα ατυχήματα στο Βόσπορο μειώνονται σταδιακά: "Λόγω του περιορισμού των αποθεμάτων πετρελαίου, του ρωσικού πετρελαίου που εξάγεται ολοένα συχνότερα μέσω Βαλτικής και την κατασκευή νέων αγωγών μεταφοράς ενέργειας το μέγεθος των τάνκερ στο Βόσπορο έχει πτωτική πορεία".
Από την πλευρά του ο οικολόγος Derin Orhon από το Πανεπιστήμιο Εγγύς Ανατολής επισημαίνει ότι η διώρυγα θα έχει βάθος μόλις 25 μέτρων και κατά συνέπεια δεν διευκολύνει τη διέλευση μεγάλων πλοίων, όπως είναι τα τάνκερ.
Πρόκειται για μια "κωμωδία με σωρεία λαθών", αποφαίνεται ο Tούρκος ειδικός.
 
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης