Η τιμή του πολυτίμου μετάλλου έχει ξεπεράσει στα 2.200 δολάρια η ουγγιά
Η τιμή του παλλαδίου ακολουθεί εντυπωσιακή πορεία στις αγορές εμπορευμάτων.
Σε διάστημα δύο εβδομάδων έχει ενισχυθεί κατά 25%, με την τιμή του να έχει διπλασιαστεί το 2019 και να διαπραγματεύεται άνω των 2.200 δολαρίων η ουγγιά, δηλαδή είναι πολύ πιο ακριβό από τον χρυσό.
Γιατί, όμως, το παλλάδιο ακολουθεί αυτήν την εντυπωσιακή πορεία;
Τι είναι το παλλάδιο
Είναι ένα μέταλλο στην ίδια ομάδα με την πλατίνα, μαζί με το ρουθήνιο, το ρόδιο, το όσμιο και το ιρίδιο.
Μεγαλύτεροι παραγωγοί του μετάλλου είναι οι Ρωσία και Ν. Αφρική.
Το μεγαλύτερο μέρος εξάγεται ως παραπροϊόν στην εξόρυξη άλλων μετάλλων, συνήθως πλατίνας και νικελίου.
Σε τι χρησιμεύει
Η βασική του εμπορική χρήση είναι στους καταλύτες των αυτοκινήτων τόσο σε βενζινοκίνητα όσο και σε υβριδικά οχήματα.
Η συντριπτική πλειοψηφία του παλλαδίου, πάνω από 80%, χρησιμοποιείται σε αυτές τις συσκευές που μετατρέπουν τα τοξικά αέρια, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και το διοξείδιο του αζώτου, σε λιγότερο βλαβερό άζωτο, διοξείδιο του άνθρακα και υδρατμούς.
Χρησιμοποιείται επίσης, σε πολύ μικρότερο βαθμό, στην ηλεκτρονική, την οδοντιατρική και τα κοσμήματα.
Η άνοδος των τιμών των μετάλλων τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει άλμα στην κλοπή των καταλυτικών μετατροπέων σε όλο τον κόσμο.
Η μητροπολιτική αστυνομία του Λονδίνου δήλωσε ότι ο αριθμός των κλοπών κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2019 ήταν άνω του 70% υψηλότερος από ό, τι το σύνολο του προηγούμενου έτους.
Γιατί αυξάνεται η τιμή του
Εν ολίγοις, οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση για παλλάδιο ξεπερνά την προσφορά.
Η ποσότητα του μετάλλου που έχει παραχθεί το 2019 προβλέπεται ότι ήταν χαμηλότερη από την παγκόσμια ζήτηση για όγδοη συνεχή χρονιά.
Ως δευτερογενές προϊόν της εξόρυξης πλατίνας και νικελίου, οι ανθρακωρύχοι έχουν λιγότερη ευελιξία να αυξήσουν την παραγωγή παλλαδίου σε απάντηση στις αυξανόμενες τιμές.
Αυτό το έλλειμμα φαίνεται ότι θα συνεχιστεί, ενώ η Νότια Αφρική, η οποία παράγει περίπου το 40% της παγκόσμιας παραγωγής, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η παραγωγή πλακών μετάλλων, συμπεριλαμβανομένου του παλλαδίου, μειώθηκε κατά 13,5% το Νοέμβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για παλλάδιο από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων έχει αυξηθεί για διάφορους λόγους.
Σε ολόκληρο τον κόσμο οι κυβερνήσεις, κυρίως η Κίνα, εφαρμόζουν αυστηρότερους κανονισμούς καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση από οχήματα βενζίνης.
Ταυτόχρονα, το σκάνδαλο για τις εκπομπές ντίζελ στην Ευρώπη είχε επίσης αντίκτυπο.
Οι καταναλωτές έχουν απομακρυνθεί από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον πλατίνα στους καταλυτικούς μετατροπείς τους και αντ 'αυτού αγοράζουν βενζινοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούν παλλάδιο.
Η εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας, η οποία υπεγράφη νωρίτερα αυτό το μήνα, ενίσχυσε επίσης τις τιμές.
www.bankingnews.gr
Σε διάστημα δύο εβδομάδων έχει ενισχυθεί κατά 25%, με την τιμή του να έχει διπλασιαστεί το 2019 και να διαπραγματεύεται άνω των 2.200 δολαρίων η ουγγιά, δηλαδή είναι πολύ πιο ακριβό από τον χρυσό.
Γιατί, όμως, το παλλάδιο ακολουθεί αυτήν την εντυπωσιακή πορεία;
Τι είναι το παλλάδιο
Είναι ένα μέταλλο στην ίδια ομάδα με την πλατίνα, μαζί με το ρουθήνιο, το ρόδιο, το όσμιο και το ιρίδιο.
Μεγαλύτεροι παραγωγοί του μετάλλου είναι οι Ρωσία και Ν. Αφρική.
Το μεγαλύτερο μέρος εξάγεται ως παραπροϊόν στην εξόρυξη άλλων μετάλλων, συνήθως πλατίνας και νικελίου.
Σε τι χρησιμεύει
Η βασική του εμπορική χρήση είναι στους καταλύτες των αυτοκινήτων τόσο σε βενζινοκίνητα όσο και σε υβριδικά οχήματα.
Η συντριπτική πλειοψηφία του παλλαδίου, πάνω από 80%, χρησιμοποιείται σε αυτές τις συσκευές που μετατρέπουν τα τοξικά αέρια, όπως το μονοξείδιο του άνθρακα και το διοξείδιο του αζώτου, σε λιγότερο βλαβερό άζωτο, διοξείδιο του άνθρακα και υδρατμούς.
Χρησιμοποιείται επίσης, σε πολύ μικρότερο βαθμό, στην ηλεκτρονική, την οδοντιατρική και τα κοσμήματα.
Η άνοδος των τιμών των μετάλλων τα τελευταία χρόνια έχει σημειώσει άλμα στην κλοπή των καταλυτικών μετατροπέων σε όλο τον κόσμο.
Η μητροπολιτική αστυνομία του Λονδίνου δήλωσε ότι ο αριθμός των κλοπών κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2019 ήταν άνω του 70% υψηλότερος από ό, τι το σύνολο του προηγούμενου έτους.
Γιατί αυξάνεται η τιμή του
Εν ολίγοις, οφείλεται στο γεγονός ότι η ζήτηση για παλλάδιο ξεπερνά την προσφορά.
Η ποσότητα του μετάλλου που έχει παραχθεί το 2019 προβλέπεται ότι ήταν χαμηλότερη από την παγκόσμια ζήτηση για όγδοη συνεχή χρονιά.
Ως δευτερογενές προϊόν της εξόρυξης πλατίνας και νικελίου, οι ανθρακωρύχοι έχουν λιγότερη ευελιξία να αυξήσουν την παραγωγή παλλαδίου σε απάντηση στις αυξανόμενες τιμές.
Αυτό το έλλειμμα φαίνεται ότι θα συνεχιστεί, ενώ η Νότια Αφρική, η οποία παράγει περίπου το 40% της παγκόσμιας παραγωγής, δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η παραγωγή πλακών μετάλλων, συμπεριλαμβανομένου του παλλαδίου, μειώθηκε κατά 13,5% το Νοέμβριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για παλλάδιο από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων έχει αυξηθεί για διάφορους λόγους.
Σε ολόκληρο τον κόσμο οι κυβερνήσεις, κυρίως η Κίνα, εφαρμόζουν αυστηρότερους κανονισμούς καθώς προσπαθούν να αντιμετωπίσουν την ατμοσφαιρική ρύπανση από οχήματα βενζίνης.
Ταυτόχρονα, το σκάνδαλο για τις εκπομπές ντίζελ στην Ευρώπη είχε επίσης αντίκτυπο.
Οι καταναλωτές έχουν απομακρυνθεί από τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν ως επί το πλείστον πλατίνα στους καταλυτικούς μετατροπείς τους και αντ 'αυτού αγοράζουν βενζινοκίνητα οχήματα που χρησιμοποιούν παλλάδιο.
Η εμπορική συμφωνία ΗΠΑ-Κίνας, η οποία υπεγράφη νωρίτερα αυτό το μήνα, ενίσχυσε επίσης τις τιμές.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών