Οι έρευνες πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της διερεύνησης του σκανδάλου που αποκαλύφθηκε το 2015, όταν η VW παραδέχθηκε ότι είχε τοποθετήσει σε 11 εκατ. ντιζελοκινητήρες λογισμικό το οποίο, εμφάνιζε τα αυτοκίνητα να ρυπαίνουν λιγότερο, από όταν κυκλοφορούν στον δρόμο
Σε δέκα έρευνες προχώρησαν σήμερα οι γερμανικές αρχές στο πλαίσιο της διερεύνησης μιας υπόθεσης «πράσινης απάτης» σχετικά με τους ντιζελοκινητήρες των οχημάτων Mitsubishi, όπως ανακοίνωσε η εισαγγελία της Φραγκφούρτης.
Σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές, υπάρχουν υποψίες ότι οι κινητήρες αυτοί είναι εφοδιασμένοι με ένα λογισμικό που, στις δοκιμές, εμφανίζει τα αυτοκίνητα αυτά να ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, όταν κυκλοφορούν στον δρόμο.
Στο στόχαστρο της εισαγγελίας βρίσκονται μια διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία, δύο διεθνείς όμιλοι κατασκευής εξαρτημάτων καθώς και μια εμπορική εταιρεία.
Ο όμιλος Continental, η δεύτερη σε μέγεθος κατασκευαστική εταιρεία εξαρτημάτων και ελαστικών παγκοσμίως, επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι τρεις χώροι ερευνήθηκαν.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι «αναφέρεται ως μάρτυρας στην έρευνα» και ότι «συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές», όπως είπε ένας εκπρόσωπός της.
Οι έρευνες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της διερεύνησης του τεράστιου σκανδάλου των ντιζελοκινητήρων που αποκαλύφθηκε το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ομολόγησε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατ. οχήματα με λογισμικό ικανό να παραποιεί το επίπεδο των εκπομπών καυσαερίων.
Το «ντίζελγκεϊτ», όπως ονομάστηκε, παρέσυρε στη συνέχεια και άλλες εταιρείες, κυρίως τις γερμανικές Bosch και Daimler.
Η Mitsubishi παραδέχτηκε επίσης ότι εξωράιζε σκοπίμως το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμων σε πολλά από τα μοντέλα της που πουλήθηκαν στην ιαπωνική αγορά.
Ο όμιλος όμως δεν έχει κάνει καμία ανακοίνωση σχετικά με την ενδεχόμενη παραποίηση της εκπομπής οξειδίου του αζώτου (NOx).
Το σκάνδαλο έχει στοιχίσει στη Volkswagen περισσότερα από 30 δισεκ. ευρώ σε ανακλήσεις οχημάτων και σε δικαστικά έξοδα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τον «φιλικό διακανονισμό» της δικαστικής διαμάχης της με εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της στη Γερμανία.
www.bankingnews.gr
Σύμφωνα με τις εισαγγελικές αρχές, υπάρχουν υποψίες ότι οι κινητήρες αυτοί είναι εφοδιασμένοι με ένα λογισμικό που, στις δοκιμές, εμφανίζει τα αυτοκίνητα αυτά να ρυπαίνουν λιγότερο απ’ ό,τι συμβαίνει στην πραγματικότητα, όταν κυκλοφορούν στον δρόμο.
Στο στόχαστρο της εισαγγελίας βρίσκονται μια διεθνής αυτοκινητοβιομηχανία, δύο διεθνείς όμιλοι κατασκευής εξαρτημάτων καθώς και μια εμπορική εταιρεία.
Ο όμιλος Continental, η δεύτερη σε μέγεθος κατασκευαστική εταιρεία εξαρτημάτων και ελαστικών παγκοσμίως, επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι τρεις χώροι ερευνήθηκαν.
Η εταιρεία υποστηρίζει ότι «αναφέρεται ως μάρτυρας στην έρευνα» και ότι «συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές», όπως είπε ένας εκπρόσωπός της.
Οι έρευνες αυτές εντάσσονται στο πλαίσιο της διερεύνησης του τεράστιου σκανδάλου των ντιζελοκινητήρων που αποκαλύφθηκε το 2015, όταν η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen ομολόγησε ότι είχε εξοπλίσει 11 εκατ. οχήματα με λογισμικό ικανό να παραποιεί το επίπεδο των εκπομπών καυσαερίων.
Το «ντίζελγκεϊτ», όπως ονομάστηκε, παρέσυρε στη συνέχεια και άλλες εταιρείες, κυρίως τις γερμανικές Bosch και Daimler.
Η Mitsubishi παραδέχτηκε επίσης ότι εξωράιζε σκοπίμως το επίπεδο κατανάλωσης καυσίμων σε πολλά από τα μοντέλα της που πουλήθηκαν στην ιαπωνική αγορά.
Ο όμιλος όμως δεν έχει κάνει καμία ανακοίνωση σχετικά με την ενδεχόμενη παραποίηση της εκπομπής οξειδίου του αζώτου (NOx).
Το σκάνδαλο έχει στοιχίσει στη Volkswagen περισσότερα από 30 δισεκ. ευρώ σε ανακλήσεις οχημάτων και σε δικαστικά έξοδα.
Η εταιρεία ανακοίνωσε τον Ιανουάριο ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τον «φιλικό διακανονισμό» της δικαστικής διαμάχης της με εκατοντάδες χιλιάδες πελάτες της στη Γερμανία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών