Ο δείκτης Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ καταγράφει πτώση της τάξεως του -2,15% στις 23.807 μονάδες
Σημαντικές απώλειες κατέγραψαν σήμερα Τρίτη (21/4) οι αγορές στην Ασία, μετά την ιστορική πτώση που σημειώθηκε στις τιμές του αμερικανικού πετρελαίου, λόγω της έλλειψης αποθηκευτικού χώρου και της συνεχούς μείωσης στην παγκόσμια ζήτηση.
Ειδικότερα, ο δείκτης Nikkei στην Ιαπωνία έκλεισε με απώλειες της τάξεως του -1,97% στις 19.280,78 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση για τον δείκτη S&P/ASX 200 στην Αυστραλία, ο οποίος έκλεισε στο -2,46% και τις 5.221,30 μονάδες.
Ο δείκτης Kospi στη Νότια Κορέα σημείωσε πτώση της τάξεως του -1% στις 1.879,38 μονάδες, την ίδια στιγμή που ο δείκτης IDX Composite στην Ινδονησία υποχωρεί κατά -1,88% στις 4.489,98 μονάδες.
Παράλληλα, ο δείκτης Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ καταγράφει πτώση της τάξεως του -2,15% στις 23.807 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη είναι η πτώση για τον δείκτη Taiwan Weighted, ο οποίος έκλεισε στο -2,82% και τις 10.288,42 μονάδες.
Όσον αφορά την ηπειρωτική Κίνα, ο δείκτης Shanghai Composite υποχώρησε κατά -0,90% στις 2.827,01 μονάδες, την ίδια που ο δείκτης SZSE Component έκλεισε στο -1,06% και τις 10.508,94 μονάδες.
Χθες, η τιμή του αμερικανικού αργού υποχώρησε για πρώτη φορά σε αρνητικό έδαφος, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα -37,63 δολάρια ανά βαρέλι, την ίδια στιγμή που στις αρχές του έτους η τιμή του βρισκόταν στα 60 δολάρια.
«Θα μπορούσα απλώς να είμαστε στο μάτι του κυκλώνα καθώς η καταστροφή της ζήτησης και η υπερπροσφορά αργού πετρελαίου παραμένουν στο επίκεντρο», δήλωσε ο αναλυτής της AxiCorp, Stephen Innes.
Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι «οι τιμές του πετρελαίου θα είναι η τελευταία κατηγορία που θα ανακάμψει από το lockdown», ενώ πρόσθεσε ότι «η ζήτηση τελικών μεταφορών θα προκύψει μόνο στα τελευταία στάδια της επαναλειτουργίας, όταν επιτραπούν η διασυνοριακές μετακινήσεις και αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί».
Οι δεξαμενές στο βασικό ενεργειακό κέντρο της Οκλαχόμα θα μπορούσαν να φτάσουν στα όριά τους μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της S&P Global Platts, προσθέτοντας ότι «οι τιμές του αργού δεν έχουν υποχωρήσει σχεδόν ποτέ περισσότερο από 100%, γεγονός που συνέβη σήμερα».
Οι αναλυτές της S&P Global Platts τονίζουν ότι «κανείς δε μπορεί να πιστέψει στην πραγματικότητα αυτό που είδε σήμερα», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι «αυτό που συνέβει σχεδόν ξαναγράφει τα οικονομικά στο εμπόριο πετρελαίου».
Από την πλευρά της, η Wood Mackenzie αναφέρει ότι «η ιστορική πτώση στις τιμές του WTI αποτελεί μία ένδειξη των καθοδικών πιέσεων, τις οποίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πολλοί άλλοι βαθμοί αργού πετρελαίου, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί με την υπερπροσφορά».
Ωστόσο, η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του πετρελαίου «παρέχει την ευκαιρία σε μεγάλα καταναλωτικά έθνη της Ασίας, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία να επιτύχουν την πλήρωση των αποθεμάτων πετρελαίου τους».
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, ο δείκτης Nikkei στην Ιαπωνία έκλεισε με απώλειες της τάξεως του -1,97% στις 19.280,78 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση για τον δείκτη S&P/ASX 200 στην Αυστραλία, ο οποίος έκλεισε στο -2,46% και τις 5.221,30 μονάδες.
Ο δείκτης Kospi στη Νότια Κορέα σημείωσε πτώση της τάξεως του -1% στις 1.879,38 μονάδες, την ίδια στιγμή που ο δείκτης IDX Composite στην Ινδονησία υποχωρεί κατά -1,88% στις 4.489,98 μονάδες.
Παράλληλα, ο δείκτης Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ καταγράφει πτώση της τάξεως του -2,15% στις 23.807 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη είναι η πτώση για τον δείκτη Taiwan Weighted, ο οποίος έκλεισε στο -2,82% και τις 10.288,42 μονάδες.
Όσον αφορά την ηπειρωτική Κίνα, ο δείκτης Shanghai Composite υποχώρησε κατά -0,90% στις 2.827,01 μονάδες, την ίδια που ο δείκτης SZSE Component έκλεισε στο -1,06% και τις 10.508,94 μονάδες.
Χθες, η τιμή του αμερικανικού αργού υποχώρησε για πρώτη φορά σε αρνητικό έδαφος, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα -37,63 δολάρια ανά βαρέλι, την ίδια στιγμή που στις αρχές του έτους η τιμή του βρισκόταν στα 60 δολάρια.
«Θα μπορούσα απλώς να είμαστε στο μάτι του κυκλώνα καθώς η καταστροφή της ζήτησης και η υπερπροσφορά αργού πετρελαίου παραμένουν στο επίκεντρο», δήλωσε ο αναλυτής της AxiCorp, Stephen Innes.
Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι «οι τιμές του πετρελαίου θα είναι η τελευταία κατηγορία που θα ανακάμψει από το lockdown», ενώ πρόσθεσε ότι «η ζήτηση τελικών μεταφορών θα προκύψει μόνο στα τελευταία στάδια της επαναλειτουργίας, όταν επιτραπούν η διασυνοριακές μετακινήσεις και αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί».
Οι δεξαμενές στο βασικό ενεργειακό κέντρο της Οκλαχόμα θα μπορούσαν να φτάσουν στα όριά τους μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της S&P Global Platts, προσθέτοντας ότι «οι τιμές του αργού δεν έχουν υποχωρήσει σχεδόν ποτέ περισσότερο από 100%, γεγονός που συνέβη σήμερα».
Οι αναλυτές της S&P Global Platts τονίζουν ότι «κανείς δε μπορεί να πιστέψει στην πραγματικότητα αυτό που είδε σήμερα», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι «αυτό που συνέβει σχεδόν ξαναγράφει τα οικονομικά στο εμπόριο πετρελαίου».
Από την πλευρά της, η Wood Mackenzie αναφέρει ότι «η ιστορική πτώση στις τιμές του WTI αποτελεί μία ένδειξη των καθοδικών πιέσεων, τις οποίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πολλοί άλλοι βαθμοί αργού πετρελαίου, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί με την υπερπροσφορά».
Ωστόσο, η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του πετρελαίου «παρέχει την ευκαιρία σε μεγάλα καταναλωτικά έθνη της Ασίας, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία να επιτύχουν την πλήρωση των αποθεμάτων πετρελαίου τους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών