Παραμένει σε αρνητικό έδαφος το αμερικανικό αργό WTI, στα -4,55 δολ. ανά βαρέλι
(upd5) Νέες σημαντικές πιέσεις έλαβαν χώρα στις διεθνείς αγορές σήμερα (21/4) μετά την ιστορική «βουτιά» στις τιμές του αμερικανικού αργού πετρελαίου όπου για πρώτη φορά σημειώθηκαν αρνητικές τιμές στα συμβόλαια Μαίου -37,6 δολάρια ανά βαρέλι.
Στις ΗΠΑ, μετά την κατάρρευση των τιμών, ο πρόεδρος Trump, δήλωσε ότι η αμερικανική κυβέρνηση εξετάζει τη διακοπή των εισαγωγών αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, προκειμένου να βοηθήσει τη βιομηχανία γεωτρήσεων της χώρας.
Ωστόσο, οι αναλυτές θεωρούν ότι ο όγκος των περικοπών δεν είναι αρκετός ώστε να ισορροπήσει την αγορά ενέργειας, καθώς η παγκόσμια ζήτηση αναμένεται να υποχωρήσει ακόμα και κατά 30 εκατ. βαρέλια ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Οι δραματικές εξελίξεις στην αγορά του πετρελαίου έχουν επισκιάσει τις τελευταίες προσπάθειες κάποιων αμερικανικών πολιτειών να ξανανοίξουν τις οικονομίες τους.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται και σήμερα το μπαράζ των εταιρικών αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο του 2020 με τις Coca-Cola, Lockheed Martin, ManpowerGroup και Philip Morris να ανακοινώνουν τα μεγέθη τους και τις προοπτικές για το 2020.
Διεύρυναν τις απώλειες τους οι ευρωπαϊκές αγορές, με τα περισσότερα χρηματιστήρια να δέχονται σημαντικές πιέσεις, καθώς η νέα κατρακύλα των τιμών του αργού επιβαρύνει το επενδυτικό κλίμα.
Στο επίκεντρο των πιέσεων βρέθηκαν οι τίτλοι μεγάλων πετρελαϊκών με τις BP, Royal Dutch Shell και Total να καταγράφουν σημαντικές απώλειες.
Οι επενδυτές παρακολουθούν παράλληλα τις αρχικές προσπάθειες κάποιων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να ανοίξουν και πάλι τις οικονομίες τους με τη Γερμανία να κάνει το πρώτο βήμα ανοίγοντας χθες τα καταστήματα.
Ο δείκτης Dow Jones σημείωσε πτώση -2,67% κλείνοντας στις 23.018 μονάδες.
Ο δείκτης – βαρόμετρο S&P 500 υποχώρησε -3,07% στις 2.736 μονάδες.
Ο τεχνολογικός δείκτης Nasdaq κατέγραψε πτώση -3,48% στις 8.263 μονάδες.
Ο δείκτης μεταβλητότητας VIX, γνωστός και ως δείκτης φόβου, ενισχύεται +3,86% στις 45,52 μονάδες.
Μετά το σοκ όπου το αμερικανικό αργό στα συμβόλαια Μαίου στις 20 Απριλίου έκλεισε με συναλλαγές σε αρνητικές τιμές για πρώτη φορά στην ιστορία -37,63 δολάρια το βαρέλι και σήμερα 21 Απριλίου 2020 τα συμβόλαια του πετρελαίου Ιουνίου 2020 καταποντίζονται.
-Συγκεκριμένα τα συμβόλαια Ιουνίου υποχωρούν στα 13 δολάρια το βαρέλι ή πτώση -34% με χαμηλό ημέρας ενδοσυνεδριακά 8,80 δολάρια το βαρέλι
-Η τιμή για το Brent παραδόσεως Ιουνίου 2020 υποχωρεί κατά -20% στα 19,8 δολάρια ανά βαρέλι.
Στη Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX υποχώρησε -3,99% στις 10.249 μονάδες.
Στο Μιλάνο ο FTSE MIB σημείωσε πτώση -3,59% στις 16.450 μονάδες.
Συνεχίζεται η «βουτιά» στις τιμές του πετρελαίου
Μετά το σοκ όπου το αμερικανικό αργό στα συμβόλαια Μαίου στις 20 Απριλίου έκλεισε με συναλλαγές σε αρνητικές τιμές για πρώτη φορά στην ιστορία -37,63 δολάρια το βαρέλι και σήμερα 21 Απριλίου 2020 τα συμβόλαια του πετρελαίου Ιουνίου 2020 καταποντίζονται.
-Συγκεκριμένα τα συμβόλαια Ιουνίου υποχωρούν στα 13 δολάρια το βαρέλι ή πτώση -34% με χαμηλό ημέρας ενδοσυνεδριακά 8,80 δολάρια το βαρέλι
-Η τιμή για το Brent παραδόσεως Ιουνίου 2020 υποχωρεί κατά -20% στα 19,8 δολάρια ανά βαρέλι.
Σημαντικές πιέσεις στις ευρωπαϊκές αγορές
Διεύρυναν τις απώλειες τους οι ευρωπαϊκές αγορές σήμερα (21/4), με τα περισσότερα χρηματιστήρια να καταγράφουν βουτιά άνω του 3% καθώς η νέα κατρακύλα των τιμών του αργού επιβαρύνει το επενδυτικό κλίμα.
Στο επίκεντρο των πιέσεων έχουν βρεθεί οι τίτλοι μεγάλων πετρελαϊκών με τις BP, Royal Dutch Shell και Total να καταγράφουν απώλειες πάνω από 4%.
Οι επενδυτές παρακολουθούν παράλληλα τις αρχικές προσπάθειες κάποιων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να ανοίξουν και πάλι τις οικονομίες τους με τη Γερμανία να κάνει το πρώτο βήμα ανοίγοντας χθες τα καταστήματα.
Ανεπαρκή χαρακτηρίζει ο Fabio Panetta, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, τη δημοσιονομική απάντηση της Ευρωζώνης στην κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού.
Στο editorial του Politico ο Panetta αναφέρει ότι η δημοσιονομική δράση πρέπει να είναι ανάλογη με το μέγεθος του σοκ, δεν πρέπει να επιδεινώσει τον κατακερματισμό που προκύπτει από τις διαφορές στις αρχικές δημοσιονομικές θέσεις και δεν πρέπει να παρακάμψει τον ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή ενιαία αγορά.
Όπως τονίζει, η δημοσιονομική απάντηση των ευρωπαϊκών χωρών δεν συνάδει με τις παραπάνω αρχές.
Η απειλή για την ενιαία αγορά είναι σαφής, προειδοποιεί ο Panetta: Η άνιση δημοσιονομική στήριξη συνεπάγεται ότι η θέση μιας εταιρείας, αντί του επιχειρηματικού της μοντέλου, θα είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για τον καθορισμό του αν θα επιβιώσει από αυτήν την κρίση."
Πτώση μεγαλύτερη του -50% κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων οχημάτων την Ευρωπαϊκή Ένωση για τον Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα (21/4) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, λόγω του lockdown που σημειώθηκε στις ευρωπαϊκές χώρες εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, οι νέες ταξινομήσεις οχημάτων υποχώρησαν κατά -51,8% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019, στα 853.077 οχήματα συνολικά, με την Ένωση να αναφέρει ότι όλες οι χώρες της ΕΕ κατέγραψαν ετήσια πτώση στις πωλήσεις τους.
Οι πωλήσεις οχημάτων στις Ιταλία κατέγραψαν «βουτιά» της τάξεως του -85,4% σε ετήσια βάση, ενώ οι πτώσεις για τη Γαλλία και την Ισπανία διαμορφώθηκαν στο -72,2% και -69,3% αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στη Γερμανία κατέγραψαν πτώση της τάξεως του -37,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Η PSA Group ήταν ο όμιλος που σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια πτώση των πωλήσεων, και συγκεκριμένα στο -66,9% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις για τον όμιλο της Renault υποχώρησαν κατά -63,7%.
Οι πωλήσεις για τον όμιλο της Volkswagen υποχώρησαν κατά -43,6% σε ετήσια βάση, ενώ η μείωση των πωλήσεων για τη BMW και τη Daimler διαμορφώθηκε στο -39,7% και -40,6% αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα οι περισσότερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρέμειναν κλειστές, στα πλαίσια των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19.
Σημαντική ανάκαμψη κατέγραψε ο δείκτης οικονομικού κλίματος του Κέντρου Ευρωπαϊκής Οικονομικής Έρευνας (ZEW) που αφορά τη Γερμανία για τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα (21/4), και τα οποία ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Ειδικότερα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος που αφορά τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης διαμορφώθηκε στις 28,2 μονάδες, έναντι -49,5 μονών τον προηγούμενο μήνα, την ίδια στιγμή που οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο δείκτης θα διαμορφωθεί στις -42 μονάδες.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα ο δείκτης οικονομικού κλίματος για τη Γερμανία υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2010.
Ωστόσο, ο δείκτης που αφορά την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στη Γερμανία κατέγραψε περαιτέρω πτώση στις -91,5 μονάδες, έναντι -43,1 μονάδων τον προηγούμενο μήνα και έναντι εκτιμήσεων των αναλυτών στις -77,5 μονάδες.
Όσον αφορά τον δείκτη οικονομικού κλίματος του ZEW που σχετίζεται με την Ευρωζώνη, σημειώθηκε «άλμα» στις 25,3 μονάδες, έναντι -49,5 μονάδων τον Μάρτιο του 2020.
«Οι ειδικοί των χρηματοοικονομικών αγορών αρχίζουν να βλέπουν ένα φως στο τέλος αυτής της πολύ μεγάλης σήραγγας», δήλωσε ο πρόεδρος του ZEW, Achim Wambach, μετά τη δημοσίευση των στοιχείων.
Στα εταιρικά νέα της ημέρας άνοδο κατέγραψαν τα κέρδη και τα έσοδα της εταιρείας λογισμικού SAP για το πρώτο τρίμηνο του 2020, δεχόμενα ώθηση από την ισχυρή δυναμική των δραστηριοτήτων για τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
Ειδικότερα, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας λογισμικού κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του +1% σε ετήσια βάση, στα 1,48 δισ. ευρώ, έναντι 1,47 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Παράλληλα, τα συνολικά έσοδα της SAP κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του +7% στα 6,52 δισ. ευρώ, έναντι 6,12 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Τα έσοδα της γερμανικής εταιρείας από τις υπηρεσίες cloud αυξήθηκαν κατά +21% στα 2,01 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από άδειες χρήσης λογισμικού μειώθηκαν κατά -31% στα 451 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας, αυτό διαμορφώθηκε στο 22,7% για το πρώτο τρίμηνο του 2020, έναντι 24% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
«Καθώς εμφανίστηκαν οι άνευ προηγουμένου παγκόσμιες προκλήσεις από τον Covid-19, επωφεληθήκαμε από την εγγενή ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου και τη βιώσιμη συνάφεια του χαρτοφυλακίου μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SAP, Christian Klein, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
«Η έμφασή μας στην αύξηση της βάσης των πιο προβλέψιμων κερδών και η γεωγραφική και τομεακή ποικιλομορφία της επιχείρησής μας, μας τοποθέτησε σε ισχυρή θέση ώστε να ανταπεξέλθουμε στην περίοδο που έχουμε μπροστά μας και να αναδυθούμε πιο δυνατοί στη νέα ομαλότητα που θα ακολουθήσει».
Σημειώνεται ότι πριν από δύο εβδομάδας η SAP προχώρησε σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για το σύνολο του 2020, προβλέποντας επιδείνωση των αποτελεσμάτων της το δεύτερο τρίμηνο, και σταδιακή ανάκαμψη από το τρίτο τρίμηνο και έπειτα.
«Στο κόκκινο» η Ασία
Σημαντικές απώλειες κατέγραψαν σήμερα Τρίτη (21/4) οι αγορές στην Ασία, μετά την ιστορική πτώση που σημειώθηκε στις τιμές του αμερικανικού πετρελαίου, λόγω της έλλειψης αποθηκευτικού χώρου και της συνεχούς μείωσης στην παγκόσμια ζήτηση.
Ειδικότερα, ο δείκτης Nikkei στην Ιαπωνία έκλεισε με απώλειες της τάξεως του -1,97% στις 19.280,78 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση για τον δείκτη S&P/ASX 200 στην Αυστραλία, ο οποίος έκλεισε στο -2,46% και τις 5.221,30 μονάδες.
Ο δείκτης Kospi στη Νότια Κορέα σημείωσε πτώση της τάξεως του -1% στις 1.879,38 μονάδες, την ίδια στιγμή που ο δείκτης IDX Composite στην Ινδονησία υποχωρεί κατά -1,88% στις 4.489,98 μονάδες.
Παράλληλα, ο δείκτης Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ καταγράφει πτώση της τάξεως του -2,15% στις 23.807 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη είναι η πτώση για τον δείκτη Taiwan Weighted, ο οποίος έκλεισε στο -2,82% και τις 10.288,42 μονάδες.
Όσον αφορά την ηπειρωτική Κίνα, ο δείκτης Shanghai Composite υποχώρησε κατά -0,90% στις 2.827,01 μονάδες, την ίδια που ο δείκτης SZSE Component έκλεισε στο -1,06% και τις 10.508,94 μονάδες.
Χθες, η τιμή του αμερικανικού αργού υποχώρησε για πρώτη φορά σε αρνητικό έδαφος, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα -37,63 δολάρια ανά βαρέλι, την ίδια στιγμή που στις αρχές του έτους η τιμή του βρισκόταν στα 60 δολάρια.
«Θα μπορούσα απλώς να είμαστε στο μάτι του κυκλώνα καθώς η καταστροφή της ζήτησης και η υπερπροσφορά αργού πετρελαίου παραμένουν στο επίκεντρο», δήλωσε ο αναλυτής της AxiCorp, Stephen Innes.
Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι «οι τιμές του πετρελαίου θα είναι η τελευταία κατηγορία που θα ανακάμψει από το lockdown», ενώ πρόσθεσε ότι «η ζήτηση τελικών μεταφορών θα προκύψει μόνο στα τελευταία στάδια της επαναλειτουργίας, όταν επιτραπούν η διασυνοριακές μετακινήσεις και αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί».
Οι δεξαμενές στο βασικό ενεργειακό κέντρο της Οκλαχόμα θα μπορούσαν να φτάσουν στα όριά τους μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της S&P Global Platts, προσθέτοντας ότι «οι τιμές του αργού δεν έχουν υποχωρήσει σχεδόν ποτέ περισσότερο από 100%, γεγονός που συνέβη σήμερα».
Οι αναλυτές της S&P Global Platts τονίζουν ότι «κανείς δε μπορεί να πιστέψει στην πραγματικότητα αυτό που είδε σήμερα», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι «αυτό που συνέβει σχεδόν ξαναγράφει τα οικονομικά στο εμπόριο πετρελαίου».
Από την πλευρά της, η Wood Mackenzie αναφέρει ότι «η ιστορική πτώση στις τιμές του WTI αποτελεί μία ένδειξη των καθοδικών πιέσεων, τις οποίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πολλοί άλλοι βαθμοί αργού πετρελαίου, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί με την υπερπροσφορά».
Ωστόσο, η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του πετρελαίου «παρέχει την ευκαιρία σε μεγάλα καταναλωτικά έθνη της Ασίας, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία να επιτύχουν την πλήρωση των αποθεμάτων πετρελαίου τους».
www.bankingnews.gr
Στις ΗΠΑ, μετά την κατάρρευση των τιμών, ο πρόεδρος Trump, δήλωσε ότι η αμερικανική κυβέρνηση εξετάζει τη διακοπή των εισαγωγών αργού πετρελαίου από τη Σαουδική Αραβία, προκειμένου να βοηθήσει τη βιομηχανία γεωτρήσεων της χώρας.
Ωστόσο, οι αναλυτές θεωρούν ότι ο όγκος των περικοπών δεν είναι αρκετός ώστε να ισορροπήσει την αγορά ενέργειας, καθώς η παγκόσμια ζήτηση αναμένεται να υποχωρήσει ακόμα και κατά 30 εκατ. βαρέλια ημερησίως το δεύτερο τρίμηνο του 2020.
Οι δραματικές εξελίξεις στην αγορά του πετρελαίου έχουν επισκιάσει τις τελευταίες προσπάθειες κάποιων αμερικανικών πολιτειών να ξανανοίξουν τις οικονομίες τους.
Στο μεταξύ, συνεχίζεται και σήμερα το μπαράζ των εταιρικών αποτελεσμάτων για το α΄ τρίμηνο του 2020 με τις Coca-Cola, Lockheed Martin, ManpowerGroup και Philip Morris να ανακοινώνουν τα μεγέθη τους και τις προοπτικές για το 2020.
Διεύρυναν τις απώλειες τους οι ευρωπαϊκές αγορές, με τα περισσότερα χρηματιστήρια να δέχονται σημαντικές πιέσεις, καθώς η νέα κατρακύλα των τιμών του αργού επιβαρύνει το επενδυτικό κλίμα.
Στο επίκεντρο των πιέσεων βρέθηκαν οι τίτλοι μεγάλων πετρελαϊκών με τις BP, Royal Dutch Shell και Total να καταγράφουν σημαντικές απώλειες.
Οι επενδυτές παρακολουθούν παράλληλα τις αρχικές προσπάθειες κάποιων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να ανοίξουν και πάλι τις οικονομίες τους με τη Γερμανία να κάνει το πρώτο βήμα ανοίγοντας χθες τα καταστήματα.
Ο δείκτης Dow Jones σημείωσε πτώση -2,67% κλείνοντας στις 23.018 μονάδες.
Ο δείκτης – βαρόμετρο S&P 500 υποχώρησε -3,07% στις 2.736 μονάδες.
Ο τεχνολογικός δείκτης Nasdaq κατέγραψε πτώση -3,48% στις 8.263 μονάδες.
Ο δείκτης μεταβλητότητας VIX, γνωστός και ως δείκτης φόβου, ενισχύεται +3,86% στις 45,52 μονάδες.
Μετά το σοκ όπου το αμερικανικό αργό στα συμβόλαια Μαίου στις 20 Απριλίου έκλεισε με συναλλαγές σε αρνητικές τιμές για πρώτη φορά στην ιστορία -37,63 δολάρια το βαρέλι και σήμερα 21 Απριλίου 2020 τα συμβόλαια του πετρελαίου Ιουνίου 2020 καταποντίζονται.
-Συγκεκριμένα τα συμβόλαια Ιουνίου υποχωρούν στα 13 δολάρια το βαρέλι ή πτώση -34% με χαμηλό ημέρας ενδοσυνεδριακά 8,80 δολάρια το βαρέλι
-Η τιμή για το Brent παραδόσεως Ιουνίου 2020 υποχωρεί κατά -20% στα 19,8 δολάρια ανά βαρέλι.
Στη Φρανκφούρτη ο δείκτης DAX υποχώρησε -3,99% στις 10.249 μονάδες.
Στο Μιλάνο ο FTSE MIB σημείωσε πτώση -3,59% στις 16.450 μονάδες.
Στα εταιρικά νέα της ημέρας η Coca-Cola Co ανακοίνωσε τα κέρδη και τα έσοδα α΄ τριμήνου που υπερέβησαν τις προσδοκίες.
Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 2,78 δισ. δολάρια ή 64 σεντς ανά μετοχή, έναντι των 1,68 δισ. δολαρίων ή 39 σεντς πριν από ένα χρόνο.
Εάν αφαιρεθούν τα έκτακτα, τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 51 σεντς, υψηλότερα από τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις για 44 σεντς.
Τα έσοδα υποχώρησαν 1% στα 8,60 δισ. δολάρια, αλλά ήταν και πάλι υψηλότερα των εκτιμήσεων για 8,30 δισ. δολάρια.
Οι όγκοι έχουν μειωθεί 25% από την αρχή του Απριλίου.
Επίσης, δεδομένων των αβεβαιοτήτων αναφορικά με τις επιπτώσεις του κορωνοϊού, η εταιρεία δεν παρέχει εκτιμήσεις για το σύνολο της χρήσης.
Τόνισε ωστόσο ότι τα αποτελέσματα του τρέχοντος τριμήνου θα δεχθούν ισχυρό πλήγμα από τη χαμηλή ζήτηση για αναψυκτικά εξαιτίας των lockdowns που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό του ιού.
«Η τελική επίδραση στο β΄ τρίμηνο και στο σύνολο της χρήσης, είναι άγνωστη επί του παρόντος. Ωστόσο η επίδραση στο β΄ τρίμηνο θα είναι σημαντική», αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Η Lockheed Martin, εταιρεία αμυντικών δραστηριοτήτων ανακοίνωσε κέρδη που υπερέβησαν τις εκτιμήσεις και έδωσε εκτιμήσεις για το 2020, παρά το ότι προειδοποίησε ότι η πανδημία του κορωνοϊού δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα.
Η αμερικανική εταιρεία δήλωσε ότι εμφάνισε καθαρά κέρδη 1,7 δισ. δολαρίων ή 6,08 δολάρια ανά μετοχή, σε σχέση με τα 1,7 δισ. δολάρια ή 5,99 δολάρια ανά μετοχή στην αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 15,7 δισ. δολάρια από τα 14,3 δισ. δολάρια, ενώ οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 5,80 δολάρια ανά μετοχή και πωλήσεις 15,1 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία αναμένει τώρα κέρδη ανά μετοχή για το σύνολο της χρήσης ύψους 23,65-23,95 δολαρίων, αμετάβλητα από την προηγούμενη εκτίμηση που έδωσε τον Ιανουάριο.
Η ManpowerGroup, εταιρεία παροχής υπηρεσιών ανθρωπίνου δυναμικού ανακοίνωσε κέρδη που ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών, αν και τα έσοδα ήταν υψηλότερα, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού «στρέβλωσε σημαντικά» τη ζήτηση για υπηρεσίες.
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 1,7 εκατ. δολάρια ή 3 σεντς ανά μετοχή, από τα 53,5 εκατ. δολάρια ή 88 σεντς ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο.
Τα έσοδα υποχώρησαν 8,4% στα 4,62 δισ. δολάρια, αλλά παρέμειναν υψηλότερα των εκτιμήσεων για 4,33 δισ. δολάρια.
Το μεικτό περιθώριο υποχώρησε στα 15,7% από το 16%.
Η Philip Morris International ανακοίνωσε ότι εμφάνισε καθαρά κέρδη 1,821 δισ. δολάρια ή 1,17 δολάρια ανά μετοχή στο α΄ τρίμηνο, υψηλότερα από τα 1,350 δισ. δολάρια ή 87 σεντς ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 1,21 δολάρια, υψηλότερα από τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις για 1,13 δολάρια.
Τα έσοδα αυξήθηκαν 6% στα 7,153 δισ. δολάρια από τα 6,751 δισ. δολάρια, επίσης υψηλότερα των εκτιμήσεων για 6,844 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία αποσύρει τις εκτιμήσεις. της για το 2020 που παρείχε τον Φεβρουάριο, εξαιτίας της αβεβαιότητας που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού.
Ωστόσο τόνισε ότι αναμένει τα κέρδη ανά μετοχή β΄ τριμήνου στα 1-1,10 δολάρια.
Τα καθαρά κέρδη αυξήθηκαν στα 2,78 δισ. δολάρια ή 64 σεντς ανά μετοχή, έναντι των 1,68 δισ. δολαρίων ή 39 σεντς πριν από ένα χρόνο.
Εάν αφαιρεθούν τα έκτακτα, τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 51 σεντς, υψηλότερα από τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις για 44 σεντς.
Τα έσοδα υποχώρησαν 1% στα 8,60 δισ. δολάρια, αλλά ήταν και πάλι υψηλότερα των εκτιμήσεων για 8,30 δισ. δολάρια.
Οι όγκοι έχουν μειωθεί 25% από την αρχή του Απριλίου.
Επίσης, δεδομένων των αβεβαιοτήτων αναφορικά με τις επιπτώσεις του κορωνοϊού, η εταιρεία δεν παρέχει εκτιμήσεις για το σύνολο της χρήσης.
Τόνισε ωστόσο ότι τα αποτελέσματα του τρέχοντος τριμήνου θα δεχθούν ισχυρό πλήγμα από τη χαμηλή ζήτηση για αναψυκτικά εξαιτίας των lockdowns που επιβλήθηκαν για τον περιορισμό του ιού.
«Η τελική επίδραση στο β΄ τρίμηνο και στο σύνολο της χρήσης, είναι άγνωστη επί του παρόντος. Ωστόσο η επίδραση στο β΄ τρίμηνο θα είναι σημαντική», αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της.
Η Lockheed Martin, εταιρεία αμυντικών δραστηριοτήτων ανακοίνωσε κέρδη που υπερέβησαν τις εκτιμήσεις και έδωσε εκτιμήσεις για το 2020, παρά το ότι προειδοποίησε ότι η πανδημία του κορωνοϊού δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα.
Η αμερικανική εταιρεία δήλωσε ότι εμφάνισε καθαρά κέρδη 1,7 δισ. δολαρίων ή 6,08 δολάρια ανά μετοχή, σε σχέση με τα 1,7 δισ. δολάρια ή 5,99 δολάρια ανά μετοχή στην αντίστοιχη περίοδο του προηγουμένου έτους.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν στα 15,7 δισ. δολάρια από τα 14,3 δισ. δολάρια, ενώ οι συγκλίνουσες εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 5,80 δολάρια ανά μετοχή και πωλήσεις 15,1 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία αναμένει τώρα κέρδη ανά μετοχή για το σύνολο της χρήσης ύψους 23,65-23,95 δολαρίων, αμετάβλητα από την προηγούμενη εκτίμηση που έδωσε τον Ιανουάριο.
Η ManpowerGroup, εταιρεία παροχής υπηρεσιών ανθρωπίνου δυναμικού ανακοίνωσε κέρδη που ήταν χαμηλότερα των προσδοκιών, αν και τα έσοδα ήταν υψηλότερα, καθώς η πανδημία του κορωνοϊού «στρέβλωσε σημαντικά» τη ζήτηση για υπηρεσίες.
Τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 1,7 εκατ. δολάρια ή 3 σεντς ανά μετοχή, από τα 53,5 εκατ. δολάρια ή 88 σεντς ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο.
Τα έσοδα υποχώρησαν 8,4% στα 4,62 δισ. δολάρια, αλλά παρέμειναν υψηλότερα των εκτιμήσεων για 4,33 δισ. δολάρια.
Το μεικτό περιθώριο υποχώρησε στα 15,7% από το 16%.
Η Philip Morris International ανακοίνωσε ότι εμφάνισε καθαρά κέρδη 1,821 δισ. δολάρια ή 1,17 δολάρια ανά μετοχή στο α΄ τρίμηνο, υψηλότερα από τα 1,350 δισ. δολάρια ή 87 σεντς ανά μετοχή πριν από ένα χρόνο.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη ανά μετοχή διαμορφώθηκαν στα 1,21 δολάρια, υψηλότερα από τις συγκλίνουσες εκτιμήσεις για 1,13 δολάρια.
Τα έσοδα αυξήθηκαν 6% στα 7,153 δισ. δολάρια από τα 6,751 δισ. δολάρια, επίσης υψηλότερα των εκτιμήσεων για 6,844 δισ. δολάρια.
Η εταιρεία αποσύρει τις εκτιμήσεις. της για το 2020 που παρείχε τον Φεβρουάριο, εξαιτίας της αβεβαιότητας που δημιουργεί η πανδημία του κορωνοϊού.
Ωστόσο τόνισε ότι αναμένει τα κέρδη ανά μετοχή β΄ τριμήνου στα 1-1,10 δολάρια.
Συνεχίζεται η «βουτιά» στις τιμές του πετρελαίου
Μετά το σοκ όπου το αμερικανικό αργό στα συμβόλαια Μαίου στις 20 Απριλίου έκλεισε με συναλλαγές σε αρνητικές τιμές για πρώτη φορά στην ιστορία -37,63 δολάρια το βαρέλι και σήμερα 21 Απριλίου 2020 τα συμβόλαια του πετρελαίου Ιουνίου 2020 καταποντίζονται.
-Συγκεκριμένα τα συμβόλαια Ιουνίου υποχωρούν στα 13 δολάρια το βαρέλι ή πτώση -34% με χαμηλό ημέρας ενδοσυνεδριακά 8,80 δολάρια το βαρέλι
-Η τιμή για το Brent παραδόσεως Ιουνίου 2020 υποχωρεί κατά -20% στα 19,8 δολάρια ανά βαρέλι.
Σημαντικές πιέσεις στις ευρωπαϊκές αγορές
Διεύρυναν τις απώλειες τους οι ευρωπαϊκές αγορές σήμερα (21/4), με τα περισσότερα χρηματιστήρια να καταγράφουν βουτιά άνω του 3% καθώς η νέα κατρακύλα των τιμών του αργού επιβαρύνει το επενδυτικό κλίμα.
Στο επίκεντρο των πιέσεων έχουν βρεθεί οι τίτλοι μεγάλων πετρελαϊκών με τις BP, Royal Dutch Shell και Total να καταγράφουν απώλειες πάνω από 4%.
Οι επενδυτές παρακολουθούν παράλληλα τις αρχικές προσπάθειες κάποιων ευρωπαϊκών κυβερνήσεων να ανοίξουν και πάλι τις οικονομίες τους με τη Γερμανία να κάνει το πρώτο βήμα ανοίγοντας χθες τα καταστήματα.
Ανεπαρκή χαρακτηρίζει ο Fabio Panetta, μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΕΚΤ, τη δημοσιονομική απάντηση της Ευρωζώνης στην κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού.
Στο editorial του Politico ο Panetta αναφέρει ότι η δημοσιονομική δράση πρέπει να είναι ανάλογη με το μέγεθος του σοκ, δεν πρέπει να επιδεινώσει τον κατακερματισμό που προκύπτει από τις διαφορές στις αρχικές δημοσιονομικές θέσεις και δεν πρέπει να παρακάμψει τον ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή ενιαία αγορά.
Όπως τονίζει, η δημοσιονομική απάντηση των ευρωπαϊκών χωρών δεν συνάδει με τις παραπάνω αρχές.
Η απειλή για την ενιαία αγορά είναι σαφής, προειδοποιεί ο Panetta: Η άνιση δημοσιονομική στήριξη συνεπάγεται ότι η θέση μιας εταιρείας, αντί του επιχειρηματικού της μοντέλου, θα είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για τον καθορισμό του αν θα επιβιώσει από αυτήν την κρίση."
Πτώση μεγαλύτερη του -50% κατέγραψαν οι πωλήσεις νέων οχημάτων την Ευρωπαϊκή Ένωση για τον Μάρτιο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε σήμερα (21/4) η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, λόγω του lockdown που σημειώθηκε στις ευρωπαϊκές χώρες εν μέσω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Ειδικότερα, οι νέες ταξινομήσεις οχημάτων υποχώρησαν κατά -51,8% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019, στα 853.077 οχήματα συνολικά, με την Ένωση να αναφέρει ότι όλες οι χώρες της ΕΕ κατέγραψαν ετήσια πτώση στις πωλήσεις τους.
Οι πωλήσεις οχημάτων στις Ιταλία κατέγραψαν «βουτιά» της τάξεως του -85,4% σε ετήσια βάση, ενώ οι πτώσεις για τη Γαλλία και την Ισπανία διαμορφώθηκαν στο -72,2% και -69,3% αντίστοιχα.
Παράλληλα, οι ταξινομήσεις νέων οχημάτων στη Γερμανία κατέγραψαν πτώση της τάξεως του -37,7% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους.
Η PSA Group ήταν ο όμιλος που σημείωσε τη μεγαλύτερη ετήσια πτώση των πωλήσεων, και συγκεκριμένα στο -66,9% σε σχέση με τον Μάρτιο του 2019, την ίδια στιγμή που οι πωλήσεις για τον όμιλο της Renault υποχώρησαν κατά -63,7%.
Οι πωλήσεις για τον όμιλο της Volkswagen υποχώρησαν κατά -43,6% σε ετήσια βάση, ενώ η μείωση των πωλήσεων για τη BMW και τη Daimler διαμορφώθηκε στο -39,7% και -40,6% αντίστοιχα.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα οι περισσότερες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην Ευρώπη παρέμειναν κλειστές, στα πλαίσια των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19.
Σημαντική ανάκαμψη κατέγραψε ο δείκτης οικονομικού κλίματος του Κέντρου Ευρωπαϊκής Οικονομικής Έρευνας (ZEW) που αφορά τη Γερμανία για τον Απρίλιο του 2020, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα (21/4), και τα οποία ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις των αναλυτών.
Ειδικότερα, ο δείκτης οικονομικού κλίματος που αφορά τη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης διαμορφώθηκε στις 28,2 μονάδες, έναντι -49,5 μονών τον προηγούμενο μήνα, την ίδια στιγμή που οι αναλυτές προέβλεπαν ότι ο δείκτης θα διαμορφωθεί στις -42 μονάδες.
Σημειώνεται ότι τον περασμένο μήνα ο δείκτης οικονομικού κλίματος για τη Γερμανία υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από τον Μάρτιο του 2010.
Ωστόσο, ο δείκτης που αφορά την τρέχουσα οικονομική κατάσταση στη Γερμανία κατέγραψε περαιτέρω πτώση στις -91,5 μονάδες, έναντι -43,1 μονάδων τον προηγούμενο μήνα και έναντι εκτιμήσεων των αναλυτών στις -77,5 μονάδες.
Όσον αφορά τον δείκτη οικονομικού κλίματος του ZEW που σχετίζεται με την Ευρωζώνη, σημειώθηκε «άλμα» στις 25,3 μονάδες, έναντι -49,5 μονάδων τον Μάρτιο του 2020.
«Οι ειδικοί των χρηματοοικονομικών αγορών αρχίζουν να βλέπουν ένα φως στο τέλος αυτής της πολύ μεγάλης σήραγγας», δήλωσε ο πρόεδρος του ZEW, Achim Wambach, μετά τη δημοσίευση των στοιχείων.
Στα εταιρικά νέα της ημέρας άνοδο κατέγραψαν τα κέρδη και τα έσοδα της εταιρείας λογισμικού SAP για το πρώτο τρίμηνο του 2020, δεχόμενα ώθηση από την ισχυρή δυναμική των δραστηριοτήτων για τους πρώτους δύο μήνες του έτους.
Ειδικότερα, τα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας λογισμικού κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του +1% σε ετήσια βάση, στα 1,48 δισ. ευρώ, έναντι 1,47 δισ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Παράλληλα, τα συνολικά έσοδα της SAP κατέγραψαν άνοδο της τάξεως του +7% στα 6,52 δισ. ευρώ, έναντι 6,12 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου έτους.
Τα έσοδα της γερμανικής εταιρείας από τις υπηρεσίες cloud αυξήθηκαν κατά +21% στα 2,01 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα από άδειες χρήσης λογισμικού μειώθηκαν κατά -31% στα 451 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά το λειτουργικό περιθώριο της εταιρείας, αυτό διαμορφώθηκε στο 22,7% για το πρώτο τρίμηνο του 2020, έναντι 24% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
«Καθώς εμφανίστηκαν οι άνευ προηγουμένου παγκόσμιες προκλήσεις από τον Covid-19, επωφεληθήκαμε από την εγγενή ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μας μοντέλου και τη βιώσιμη συνάφεια του χαρτοφυλακίου μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της SAP, Christian Klein, μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων.
«Η έμφασή μας στην αύξηση της βάσης των πιο προβλέψιμων κερδών και η γεωγραφική και τομεακή ποικιλομορφία της επιχείρησής μας, μας τοποθέτησε σε ισχυρή θέση ώστε να ανταπεξέλθουμε στην περίοδο που έχουμε μπροστά μας και να αναδυθούμε πιο δυνατοί στη νέα ομαλότητα που θα ακολουθήσει».
Σημειώνεται ότι πριν από δύο εβδομάδας η SAP προχώρησε σε αναθεώρηση των εκτιμήσεών της για το σύνολο του 2020, προβλέποντας επιδείνωση των αποτελεσμάτων της το δεύτερο τρίμηνο, και σταδιακή ανάκαμψη από το τρίτο τρίμηνο και έπειτα.
«Στο κόκκινο» η Ασία
Σημαντικές απώλειες κατέγραψαν σήμερα Τρίτη (21/4) οι αγορές στην Ασία, μετά την ιστορική πτώση που σημειώθηκε στις τιμές του αμερικανικού πετρελαίου, λόγω της έλλειψης αποθηκευτικού χώρου και της συνεχούς μείωσης στην παγκόσμια ζήτηση.
Ειδικότερα, ο δείκτης Nikkei στην Ιαπωνία έκλεισε με απώλειες της τάξεως του -1,97% στις 19.280,78 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη ήταν η πτώση για τον δείκτη S&P/ASX 200 στην Αυστραλία, ο οποίος έκλεισε στο -2,46% και τις 5.221,30 μονάδες.
Ο δείκτης Kospi στη Νότια Κορέα σημείωσε πτώση της τάξεως του -1% στις 1.879,38 μονάδες, την ίδια στιγμή που ο δείκτης IDX Composite στην Ινδονησία υποχωρεί κατά -1,88% στις 4.489,98 μονάδες.
Παράλληλα, ο δείκτης Hang Seng στο Χονγκ Κονγκ καταγράφει πτώση της τάξεως του -2,15% στις 23.807 μονάδες, ενώ μεγαλύτερη είναι η πτώση για τον δείκτη Taiwan Weighted, ο οποίος έκλεισε στο -2,82% και τις 10.288,42 μονάδες.
Όσον αφορά την ηπειρωτική Κίνα, ο δείκτης Shanghai Composite υποχώρησε κατά -0,90% στις 2.827,01 μονάδες, την ίδια που ο δείκτης SZSE Component έκλεισε στο -1,06% και τις 10.508,94 μονάδες.
Χθες, η τιμή του αμερικανικού αργού υποχώρησε για πρώτη φορά σε αρνητικό έδαφος, με την τιμή του να διαμορφώνεται στα -37,63 δολάρια ανά βαρέλι, την ίδια στιγμή που στις αρχές του έτους η τιμή του βρισκόταν στα 60 δολάρια.
«Θα μπορούσα απλώς να είμαστε στο μάτι του κυκλώνα καθώς η καταστροφή της ζήτησης και η υπερπροσφορά αργού πετρελαίου παραμένουν στο επίκεντρο», δήλωσε ο αναλυτής της AxiCorp, Stephen Innes.
Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι «οι τιμές του πετρελαίου θα είναι η τελευταία κατηγορία που θα ανακάμψει από το lockdown», ενώ πρόσθεσε ότι «η ζήτηση τελικών μεταφορών θα προκύψει μόνο στα τελευταία στάδια της επαναλειτουργίας, όταν επιτραπούν η διασυνοριακές μετακινήσεις και αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί».
Οι δεξαμενές στο βασικό ενεργειακό κέντρο της Οκλαχόμα θα μπορούσαν να φτάσουν στα όριά τους μέσα στις επόμενες τρεις εβδομάδες, όπως αναφέρουν οι αναλυτές της S&P Global Platts, προσθέτοντας ότι «οι τιμές του αργού δεν έχουν υποχωρήσει σχεδόν ποτέ περισσότερο από 100%, γεγονός που συνέβη σήμερα».
Οι αναλυτές της S&P Global Platts τονίζουν ότι «κανείς δε μπορεί να πιστέψει στην πραγματικότητα αυτό που είδε σήμερα», διευκρινίζοντας παράλληλα ότι «αυτό που συνέβει σχεδόν ξαναγράφει τα οικονομικά στο εμπόριο πετρελαίου».
Από την πλευρά της, η Wood Mackenzie αναφέρει ότι «η ιστορική πτώση στις τιμές του WTI αποτελεί μία ένδειξη των καθοδικών πιέσεων, τις οποίες θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πολλοί άλλοι βαθμοί αργού πετρελαίου, δεδομένης της κατάστασης που επικρατεί με την υπερπροσφορά».
Ωστόσο, η ιδιαίτερα χαμηλή τιμή του πετρελαίου «παρέχει την ευκαιρία σε μεγάλα καταναλωτικά έθνη της Ασίας, όπως είναι η Κίνα και η Ινδία να επιτύχουν την πλήρωση των αποθεμάτων πετρελαίου τους».
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών