Το σχέδιο ανάκαμψης το οποίο παρουσίασε ο CEO της Brussels Airlines, προβλέπει «μείωση του στόλου» από 54 σε 38 αεροσκάφη, μια μείωση που ισοδυναμεί με το 30% της δυναμικότητάς της
Τελευταίο μέχρι σήμερα θύμα της κρίσης στον τομέα των αερομεταφορών, η βελγική αεροπορική εταιρία Brussels Airlines, θυγατρική της Lufthansa, θα απολύσει το ένα τέταρτο του προσωπικού της, περίπου 1.000 εργαζομένους, προκειμένου να «διασφαλίσει την επιβίωσή της» απέναντι στην πανδημία του κορωνοϊού.
«Αυτή η χωρίς προηγούμενο κρίση επιδείνωσε την οικονομική μας κατάσταση, αναγκάζοντάς μας να λάβουμε σημαντικά και αναγκαία μέτρα.
Η αναδιάρθρωση είναι κατεπειγόντως απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουμε από την τρέχουσα κρίση», εξήγησε σήμερα Τρίτη 12/5, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Dieter Vranckx, έπειτα από ένα έκτακτο συμβούλιο της επιχείρησης.
Το «σχέδιο ανάκαμψης» το οποίο παρουσίασε το πρωί προβλέπει «μείωση του στόλου» από 54 σε 38 αεροσκάφη, μια μείωση που ισοδυναμεί με το 30%.
«Το παγκόσμιο μέγεθος της εταιρίας, και κατά συνέπεια το δυναμικό της, θα μειωθούν κατά 25%», ανέφερε η Brussels Airlines, που «θα συνεργαστεί με τους κοινωνικούς εταίρους της προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο ο αριθμός των απολύσεων».
«Δεν θέλουμε να υπογράψουμε λευκή επιταγή» στη διεύθυνση, αντέδρασε ο Didier Lebe, από το συνδικάτο CNE, σε δηλώσεις προς το RTBF, ζητώντας χρόνο για μελέτη των ανακοινώσεων αυτών.
Το απόγευμα προβλέπεται να διεξαχθεί μια συνάντηση ανάμεσα στα συνδικάτα και μέλη της βελγικής κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η πρωθυπουργός Sophie Wilmes.
Σε ένα τουίτ, η τελευταία εξέφρασε λύπη για μια «δύσκολη ανακοίνωση» για το προσωπικό της εταιρίας και τις οικογένειές τους.
Η Brussels Airlines ελπίζει με τις απολύσεις αυτές ότι θα μπορέσει να «αναπτυχθεί επικερδώς όταν η ζήτηση στις αεροπορικές μεταφορές επανέλθει σε μια νέα ομαλότητα, κάτι που προβλέπεται να γίνει από το 2023».
Η εταιρία δικαιολογεί τις ανακοινώσεις αυτές επικαλούμενη «τον εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού στα οικονομικά (της)» και τη «συνεχιζόμενη πολύ μικρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια».
Από τις 21 Μαρτίου και λόγω της προσωρινής αναστολής όλων των πτήσεών της, η Brussels Airlines «χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, λόγω απώλειας εσόδων και κόστους που δεν μπορεί να αποφύγει, όπως τα έξοδα χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και συντήρησης των αεροσκαφών της».
Το σύνολο του τομέα των αερομεταφορών αντιμετωπίζει μια πλήρη ασάφεια όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα μιας πιθανής επανάληψης των πτήσεων καθώς σε πολλές χώρες αρχίζει η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού.
Πριν την Brussels Airlines, πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες είχαν ανακοινώσει κατάργηση θέσεων εργασίας όπως οι βρετανικές Virgin Atlantic (3.150 απολύσεις) και British Airways (12.000), η ιρλανδική Ryanair (3.000) ή ακόμη η σκανδιναβική SAS (5.000).
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Lufthansa, του μεγαλύτερου ομίλου αερομεταφορών στην Ευρώπη και μητρική εταιρία της Brussels Airlines, εξέφρασε πρόσφατα την εκτίμηση ότι θα απολυθούν 10.000 εργαζόμενοι εξαιτίας της κρίσης.
Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη ανάμεσα στη Lufthansa και στο Βέλγιο για το ενδεχόμενο χορήγησης κρατικής βοήθειας ύψους 290 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον βελγικό Τύπο.
Η βελγική κυβέρνηση αναμένει κατ΄αρχάς ένα «σαφές σήμα» από τον γερμανικό όμιλο για το μέλλον της βελγικής θυγατρικής του, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Αλεξάντερ Ντε Κρου.
«Θα πρέπει να τεθεί στο τραπέζι ένα αξιόπιστο σχέδιο για το μέλλον (...) Δεν επιθυμεί κανείς απλώς ένα σενάριο ρευστοποίησης, χρειάζεται να υπάρχουν και επενδύσεις», πρόσθεσε.
Η Lufthansa διαπραγματεύεται εξάλλου ένα σχέδιο διάσωσης με το γερμανικό κράτος, που ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ, βάσει του οποίου το κράτος θα μπορούσε παράλληλα να επανέλθει έπειτα από 20 και πλέον χρόνια στο μετοχικό κεφάλαιο της πρώην κρατικής αεροπορικής εταιρίας Deutsche Lufthansa AG.
Η Brussels Airlines, η μεγαλύτερη βελγική εταιρία στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, διαδέχθηκε το 2002 την ιστορική Sabena η οποία είχε κηρύξει χρεωκοπία το προηγούμενο έτος.
Το 2018 είχε κύκλο εργασιών 1,5 δισεκ. ευρώ.
Η Lufthansa εισήλθε στη μετοχική της σύνθεση το 2009, και, από τον Ιανουάριο του 2017, η SN Airholding που εκπροσωπεί την Brussels Airlines ανήκει κατά 100% στην Deutsche Lufthansa AG.
«Αυτή η χωρίς προηγούμενο κρίση επιδείνωσε την οικονομική μας κατάσταση, αναγκάζοντάς μας να λάβουμε σημαντικά και αναγκαία μέτρα.
Η αναδιάρθρωση είναι κατεπειγόντως απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουμε από την τρέχουσα κρίση», εξήγησε σήμερα Τρίτη 12/5, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Dieter Vranckx, έπειτα από ένα έκτακτο συμβούλιο της επιχείρησης.
Το «σχέδιο ανάκαμψης» το οποίο παρουσίασε το πρωί προβλέπει «μείωση του στόλου» από 54 σε 38 αεροσκάφη, μια μείωση που ισοδυναμεί με το 30%.
«Το παγκόσμιο μέγεθος της εταιρίας, και κατά συνέπεια το δυναμικό της, θα μειωθούν κατά 25%», ανέφερε η Brussels Airlines, που «θα συνεργαστεί με τους κοινωνικούς εταίρους της προκειμένου να μειωθεί στο ελάχιστο ο αριθμός των απολύσεων».
«Δεν θέλουμε να υπογράψουμε λευκή επιταγή» στη διεύθυνση, αντέδρασε ο Didier Lebe, από το συνδικάτο CNE, σε δηλώσεις προς το RTBF, ζητώντας χρόνο για μελέτη των ανακοινώσεων αυτών.
Το απόγευμα προβλέπεται να διεξαχθεί μια συνάντηση ανάμεσα στα συνδικάτα και μέλη της βελγικής κυβέρνησης, μεταξύ των οποίων η πρωθυπουργός Sophie Wilmes.
Σε ένα τουίτ, η τελευταία εξέφρασε λύπη για μια «δύσκολη ανακοίνωση» για το προσωπικό της εταιρίας και τις οικογένειές τους.
Η Brussels Airlines ελπίζει με τις απολύσεις αυτές ότι θα μπορέσει να «αναπτυχθεί επικερδώς όταν η ζήτηση στις αεροπορικές μεταφορές επανέλθει σε μια νέα ομαλότητα, κάτι που προβλέπεται να γίνει από το 2023».
Η εταιρία δικαιολογεί τις ανακοινώσεις αυτές επικαλούμενη «τον εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο της κρίσης του κορωνοϊού στα οικονομικά (της)» και τη «συνεχιζόμενη πολύ μικρή ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια».
Από τις 21 Μαρτίου και λόγω της προσωρινής αναστολής όλων των πτήσεών της, η Brussels Airlines «χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, λόγω απώλειας εσόδων και κόστους που δεν μπορεί να αποφύγει, όπως τα έξοδα χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και συντήρησης των αεροσκαφών της».
Το σύνολο του τομέα των αερομεταφορών αντιμετωπίζει μια πλήρη ασάφεια όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα μιας πιθανής επανάληψης των πτήσεων καθώς σε πολλές χώρες αρχίζει η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού.
Πριν την Brussels Airlines, πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες είχαν ανακοινώσει κατάργηση θέσεων εργασίας όπως οι βρετανικές Virgin Atlantic (3.150 απολύσεις) και British Airways (12.000), η ιρλανδική Ryanair (3.000) ή ακόμη η σκανδιναβική SAS (5.000).
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Lufthansa, του μεγαλύτερου ομίλου αερομεταφορών στην Ευρώπη και μητρική εταιρία της Brussels Airlines, εξέφρασε πρόσφατα την εκτίμηση ότι θα απολυθούν 10.000 εργαζόμενοι εξαιτίας της κρίσης.
Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη ανάμεσα στη Lufthansa και στο Βέλγιο για το ενδεχόμενο χορήγησης κρατικής βοήθειας ύψους 290 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον βελγικό Τύπο.
Η βελγική κυβέρνηση αναμένει κατ΄αρχάς ένα «σαφές σήμα» από τον γερμανικό όμιλο για το μέλλον της βελγικής θυγατρικής του, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Αλεξάντερ Ντε Κρου.
«Θα πρέπει να τεθεί στο τραπέζι ένα αξιόπιστο σχέδιο για το μέλλον (...) Δεν επιθυμεί κανείς απλώς ένα σενάριο ρευστοποίησης, χρειάζεται να υπάρχουν και επενδύσεις», πρόσθεσε.
Η Lufthansa διαπραγματεύεται εξάλλου ένα σχέδιο διάσωσης με το γερμανικό κράτος, που ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ, βάσει του οποίου το κράτος θα μπορούσε παράλληλα να επανέλθει έπειτα από 20 και πλέον χρόνια στο μετοχικό κεφάλαιο της πρώην κρατικής αεροπορικής εταιρίας Deutsche Lufthansa AG.
Η Brussels Airlines, η μεγαλύτερη βελγική εταιρία στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, διαδέχθηκε το 2002 την ιστορική Sabena η οποία είχε κηρύξει χρεωκοπία το προηγούμενο έτος.
Το 2018 είχε κύκλο εργασιών 1,5 δισεκ. ευρώ.
Η Lufthansa εισήλθε στη μετοχική της σύνθεση το 2009, και, από τον Ιανουάριο του 2017, η SN Airholding που εκπροσωπεί την Brussels Airlines ανήκει κατά 100% στην Deutsche Lufthansa AG.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών