Πολύ μεγάλες εκπτώσεις που φθάνουν έως και το 70%, προσπαθούν να ανεβάσουν την ψυχολογία των Γερμανών καταναλωτών και τους τζίρους των εμπορικών καταστημάτων
Με εκπτώσεις που ξεκινούν από 20% και φθάνουν έως και 50% αλλά και 70% όλο και περισσότερα καταστήματα προσπαθούν να προσελκύσουν πελάτες για να πουλήσουν ρούχα και παπούτσια της ανοιξιάτικής και καλοκαιρινής περιόδου.
Το εμπόριο αυτή την περίοδο δέχεται διπλή πίεση.
Από τη μια πλευρά ένα μεγάλο μέρος του εμπορεύματος έχει μείνει αδιάθετο και από την άλλη η διάθεση των καταναλωτών για ψώνια δεν είναι και η καλύτερη.
«Το καλοκαίρι τα είδη μόδας θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τεράστιο πρόβλημα και τα αδιάθετα ρούχα και υφάσματα να φθάσουν το μισό δισεκατομμύριο» δηλώνει ο Axel Augustin, εκπρόσωπος της Ένωσης Εμπόρων Υφασμάτων στην Deutsche Welle.
Ήδη έχουν συσσωρευθεί γύρω στα 200 με 300 εκατομμύρια αδιάθετα προϊόντα.
Και πρόκειται για ευαίσθητα προϊόντα, με την έννοια ότι η εαρινή κολεξιόν είναι δύσκολο να πουληθεί και ακόμα και για τα καλοκαιρινά ο χρόνος πιέζει πολύ.
«Η κατάσταση δεν πρόκειται να βελτιωθεί, λέει ο ειδικός του κλάδου Rolf Bruckl και συμπληρώνει πως οι άνθρωποι ξέρουν ότι θα μειωθεί το εισόδημά τους και φοβούνται να πάνε για ψώνια.
Πού να βάλεις τα καλά ρούχα, όταν επίσημες περιστάσεις αναβάλλονται λόγω κορωνοϊού;
Και όχι μόνο αυτό.
«Λείπουν οι αφορμές για να αγοράσουν οι άνθρωποι καινούργια ρούχα, όπως για παράδειγμα ένα πάρτι, διακοπές ή ένας γάμος.
Σπάνια υπάρχει κάποιος λόγος ώστε κάποιος να ντυθεί καλά» λέει και πάλι ο Axel Augustin.
Το αποτέλεσμα είναι ότι παρόλο που άνοιξαν τα μαγαζιά και κανονικά μετά από τόσες εβδομάδες εγκλεισμού θα έπρεπε να έχουν δημιουργηθεί κάποιες ανάγκες, οι εμπορικοί δρόμοι στα κέντρα των πόλεων είναι πολύ πιο άδειοι σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με τον Άξελ Άουγκουστιν ούτε καν ο μισός κόσμος δεν πάει πια βόλτα για ψώνια.
Η διάθεση δεν είναι καλή.
«Μια πραγματικά φυσιολογική περίοδο, όπως τη γνωρίζουμε από τον προηγούμενο χρόνο την περιμένουμε το νωρίτερο τα Χριστούγεννα, αν όλα πάνε καλά» δηλώνει ο Martin Van der See, διευθυντής στο γνωστό πολυκατάστημα C&A.
H επιχείρηση υπολογίζει σε ζημίες που αγγίζουν διψήφια νούμερα.
Κερδισμένοι σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές
Παρόλα αυτά το συγκεκριμένο πολυκατάστημα βρίσκεται στη Γερμανία σε πολύ καλύτερη μοίρα από ό,τι για παράδειγμα η εμβληματική αλυσίδα πολυκαταστημάτων Galeria Karstadt Kaufhof, η οποία εντάχθηκε σε ειδικό πρόγραμμα προστασίας.
Το ίδιο συνέβη και με πολλές γερμανικές θυγατρικές εταιρείες, όπως είναι οι Esprit, Sinn και Hallhuber.
Μια άλλη μεγάλη εταιρεία η Appelrath Cüpper υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.
«Υπάρχει ο κίνδυνος ότι παραδοσιακά καταστήματα που επί δεκαετίες λειτουργούν στα κέντρα των πόλεων θα πτωχεύσουν» δηλώνει ο Γιόζεφ Σανκγιόχανσερ, πρόεδρος της Ένωσης Εμπορίου Γερμανίας.
Όπου όμως υπάρχουν χαμένοι υπάρχουν και κερδισμένοι.
Από τα πολλά απούλητα εμπορεύματα θα μπορούσαν να επωφεληθούν τα καταστήματα ευκαιριών ή outlet όπως έχουμε συνηθίσει να τα λέμε.
Οι τιμές θα είναι ακόμα πιο ελκυστικές για τους καταναλωτές.
Ήδη η κίνηση σε αυτά τα μαγαζιά είναι πολύ καλύτερη από ό,τι στα κλασικά καταστήματα στο κέντρο της πόλης.
Ο ειδικός του κλάδου Joachim Will προβλέπει πάντως ότι ο πόλεμος των τιμών βρίσκεται μόλις στην αρχή του.
Το εμπόριο αυτή την περίοδο δέχεται διπλή πίεση.
Από τη μια πλευρά ένα μεγάλο μέρος του εμπορεύματος έχει μείνει αδιάθετο και από την άλλη η διάθεση των καταναλωτών για ψώνια δεν είναι και η καλύτερη.
«Το καλοκαίρι τα είδη μόδας θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τεράστιο πρόβλημα και τα αδιάθετα ρούχα και υφάσματα να φθάσουν το μισό δισεκατομμύριο» δηλώνει ο Axel Augustin, εκπρόσωπος της Ένωσης Εμπόρων Υφασμάτων στην Deutsche Welle.
Ήδη έχουν συσσωρευθεί γύρω στα 200 με 300 εκατομμύρια αδιάθετα προϊόντα.
Και πρόκειται για ευαίσθητα προϊόντα, με την έννοια ότι η εαρινή κολεξιόν είναι δύσκολο να πουληθεί και ακόμα και για τα καλοκαιρινά ο χρόνος πιέζει πολύ.
«Η κατάσταση δεν πρόκειται να βελτιωθεί, λέει ο ειδικός του κλάδου Rolf Bruckl και συμπληρώνει πως οι άνθρωποι ξέρουν ότι θα μειωθεί το εισόδημά τους και φοβούνται να πάνε για ψώνια.
Πού να βάλεις τα καλά ρούχα, όταν επίσημες περιστάσεις αναβάλλονται λόγω κορωνοϊού;
Και όχι μόνο αυτό.
«Λείπουν οι αφορμές για να αγοράσουν οι άνθρωποι καινούργια ρούχα, όπως για παράδειγμα ένα πάρτι, διακοπές ή ένας γάμος.
Σπάνια υπάρχει κάποιος λόγος ώστε κάποιος να ντυθεί καλά» λέει και πάλι ο Axel Augustin.
Το αποτέλεσμα είναι ότι παρόλο που άνοιξαν τα μαγαζιά και κανονικά μετά από τόσες εβδομάδες εγκλεισμού θα έπρεπε να έχουν δημιουργηθεί κάποιες ανάγκες, οι εμπορικοί δρόμοι στα κέντρα των πόλεων είναι πολύ πιο άδειοι σε σύγκριση με την περίοδο πριν από τον κορωνοϊό.
Σύμφωνα με τον Άξελ Άουγκουστιν ούτε καν ο μισός κόσμος δεν πάει πια βόλτα για ψώνια.
Η διάθεση δεν είναι καλή.
«Μια πραγματικά φυσιολογική περίοδο, όπως τη γνωρίζουμε από τον προηγούμενο χρόνο την περιμένουμε το νωρίτερο τα Χριστούγεννα, αν όλα πάνε καλά» δηλώνει ο Martin Van der See, διευθυντής στο γνωστό πολυκατάστημα C&A.
H επιχείρηση υπολογίζει σε ζημίες που αγγίζουν διψήφια νούμερα.
Κερδισμένοι σε κάθε περίπτωση οι καταναλωτές
Παρόλα αυτά το συγκεκριμένο πολυκατάστημα βρίσκεται στη Γερμανία σε πολύ καλύτερη μοίρα από ό,τι για παράδειγμα η εμβληματική αλυσίδα πολυκαταστημάτων Galeria Karstadt Kaufhof, η οποία εντάχθηκε σε ειδικό πρόγραμμα προστασίας.
Το ίδιο συνέβη και με πολλές γερμανικές θυγατρικές εταιρείες, όπως είναι οι Esprit, Sinn και Hallhuber.
Μια άλλη μεγάλη εταιρεία η Appelrath Cüpper υπέβαλε αίτηση πτώχευσης.
«Υπάρχει ο κίνδυνος ότι παραδοσιακά καταστήματα που επί δεκαετίες λειτουργούν στα κέντρα των πόλεων θα πτωχεύσουν» δηλώνει ο Γιόζεφ Σανκγιόχανσερ, πρόεδρος της Ένωσης Εμπορίου Γερμανίας.
Όπου όμως υπάρχουν χαμένοι υπάρχουν και κερδισμένοι.
Από τα πολλά απούλητα εμπορεύματα θα μπορούσαν να επωφεληθούν τα καταστήματα ευκαιριών ή outlet όπως έχουμε συνηθίσει να τα λέμε.
Οι τιμές θα είναι ακόμα πιο ελκυστικές για τους καταναλωτές.
Ήδη η κίνηση σε αυτά τα μαγαζιά είναι πολύ καλύτερη από ό,τι στα κλασικά καταστήματα στο κέντρο της πόλης.
Ο ειδικός του κλάδου Joachim Will προβλέπει πάντως ότι ο πόλεμος των τιμών βρίσκεται μόλις στην αρχή του.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών