Κορωνοϊός- ΗΠΑ: Επαναλειτουργούν από σήμερα (18/5) οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στη χώρα παρά τις ανησυχίες των εργαζομένων
Οι τρεις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες του Ντιτρόιτ των ΗΠΑ ξεκινούν και πάλι σήμερα 18/5 τη λειτουργία τους, όμως η ανησυχία μεταξύ των εργαζομένων είναι έντονη καθώς στις γραμμές παραγωγής είναι δύσκολο να τηρηθούν οι κανόνες της κοινωνικής απόστασης και να αποφευχθεί η εξάπλωση του κορωνοϊού.
Η General Motors (GM), η Ford και η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) διαβεβαιώνουν ότι έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσουν τους εργαζόμενούς τους, καθώς η επανέναρξη λειτουργίας των αυτοκινητοβιομηχανιών αποτελεί μια κρίσιμη φάση στην επανέναρξη της αμερικανικής οικονομίας.
Η επαναλειτουργία των «Big Three» συμπίπτει με την επιστροφή στην παραγωγή της Τesla στην Καλιφόρνια, μετά την αντιπαράθεση που είχε ο επικεφαλής της Ilon Musk με τις αρχές της κομητεία Αλαμέντα όπου βρίσκεται το μοναδικό εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας στις ΗΠΑ.
Στο Μίσιγκαν η κυβερνήτης G. Witmer, υπό την πίεση των αυτοκινητοβιομηχανιών, χαλάρωσε τα περιοριστικά μέτρα που είχαν υιοθετηθεί λόγω της covid-19 προκειμένου να επιτρέψει την επιστροφή στην παραγωγή, υπό αυστηρούς κανόνες κοινωνικής απόστασης.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν έτοιμες να επαναλειτουργήσουν.
«Πάνω απ’ όλα προτεραιότητά μας είναι πάντα να κάνουμε ό,τι είναι σωστό για τους εργαζόμενούς μας», τόνισε σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της FCA M. Manly.
«Συνεργαστήκαμε στενά με τα συνδικάτα για να καταρτίσουμε πρωτόκολλα που θα εγγυώνται την ασφάλεια στην εργασία και την υιοθέτηση όλων των πιθανών μέτρων για την προστασία των εργαζομένων», πρόσθεσε ο Manly.
Προστατεύστε τα εργοστάσια
Μεταξύ των αλλαγών που υιοθέτησε η FCA είναι η απολύμανση περισσότερων από 5 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων χώρων παραγωγής, ενώ 4.700 θέσεις εργασίας τροποποιήθηκαν προκειμένου να τηρηθούν οι κανόνες κοινωνικής απόστασης.
Η έναρξη της λειτουργίας το πρωί θα γίνεται σταδιακά, ενώ θα αλλάξει και το ωράριο των διαλειμμάτων προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Εργαζόμενοι και επισκέπτες θα πρέπει να ελέγχουν μόνοι τους τη θερμοκρασία τους. Επίσης όλο το προσωπικό θα πρέπει να φορά μάσκες και γυαλιά, εξήγησαν αξιωματούχοι της εταιρείας.
Η GM και η Ford ανακοίνωσαν αντίστοιχα μέτρα.
Ο J. Gleen, αντιπρόεδρος ασφάλειας εργασίας της GM, επεσήμανε ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ακολουθούν ένα αυστηρό πρωτόκολλο στην αρχή κάθε ημέρας, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο και ελέγχοντας τη θερμοκρασία τους.
«Δεν είχαμε ούτε ένα κρούσμα άμεσης μόλυνσης μεταξύ εργαζομένων» αφότου εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο αυτό στα εργοστάσια της GM στην Ασία και σε αυτά των ΗΠΑ όπου τώρα κατασκευάζεται ιατρικός εξοπλισμός, τόνισε ο Gleen.
Το συνδικάτο των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες United Auto Workers (UAW) ζήτησε εξάλλου από τις GM, Ford και FCA να χαλαρώσουν την πολιτική τους για τις άδειες των υπαλλήλων τους.
Ωστόσο καμία από τις εταιρείες δεν θα κάνει τακτικά διαγνωστικά τεστ για τον κορονοϊό στους εργαζόμενους.
Είναι αρκετά;
Η απουσία διαγνωστικών τεστ αποτελεί πρόβλημα για το UAW, το οποίο τελικά δεν στήριξε το σχέδιο επαναλειτουργίας των αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Παραμένουμε σε εγρήγορση για να προστατεύσουμε την υγεία και την ασφάλεια των μελών μας, των οικογενειών τους και των κοινοτήτων τους», ανακοίνωσε χθες Κυριακή ο B. Rotenberg, εκπρόσωπος του συνδικάτου.
Το UAW έχει επιφυλάξεις καθώς περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους στις τρεις αυτές τις εταιρείες είναι άνω των 50 ετών, ενώ σχεδόν 40 εργαζόμενοι στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχουν πεθάνει από τον κορωνοϊό.
www.bankingnews.gr
Η General Motors (GM), η Ford και η Fiat Chrysler Automobiles (FCA) διαβεβαιώνουν ότι έχουν λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσουν τους εργαζόμενούς τους, καθώς η επανέναρξη λειτουργίας των αυτοκινητοβιομηχανιών αποτελεί μια κρίσιμη φάση στην επανέναρξη της αμερικανικής οικονομίας.
Η επαναλειτουργία των «Big Three» συμπίπτει με την επιστροφή στην παραγωγή της Τesla στην Καλιφόρνια, μετά την αντιπαράθεση που είχε ο επικεφαλής της Ilon Musk με τις αρχές της κομητεία Αλαμέντα όπου βρίσκεται το μοναδικό εργοστάσιο συναρμολόγησης της εταιρείας στις ΗΠΑ.
Στο Μίσιγκαν η κυβερνήτης G. Witmer, υπό την πίεση των αυτοκινητοβιομηχανιών, χαλάρωσε τα περιοριστικά μέτρα που είχαν υιοθετηθεί λόγω της covid-19 προκειμένου να επιτρέψει την επιστροφή στην παραγωγή, υπό αυστηρούς κανόνες κοινωνικής απόστασης.
Οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες δηλώνουν έτοιμες να επαναλειτουργήσουν.
«Πάνω απ’ όλα προτεραιότητά μας είναι πάντα να κάνουμε ό,τι είναι σωστό για τους εργαζόμενούς μας», τόνισε σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της FCA M. Manly.
«Συνεργαστήκαμε στενά με τα συνδικάτα για να καταρτίσουμε πρωτόκολλα που θα εγγυώνται την ασφάλεια στην εργασία και την υιοθέτηση όλων των πιθανών μέτρων για την προστασία των εργαζομένων», πρόσθεσε ο Manly.
Προστατεύστε τα εργοστάσια
Μεταξύ των αλλαγών που υιοθέτησε η FCA είναι η απολύμανση περισσότερων από 5 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων χώρων παραγωγής, ενώ 4.700 θέσεις εργασίας τροποποιήθηκαν προκειμένου να τηρηθούν οι κανόνες κοινωνικής απόστασης.
Η έναρξη της λειτουργίας το πρωί θα γίνεται σταδιακά, ενώ θα αλλάξει και το ωράριο των διαλειμμάτων προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός. Εργαζόμενοι και επισκέπτες θα πρέπει να ελέγχουν μόνοι τους τη θερμοκρασία τους. Επίσης όλο το προσωπικό θα πρέπει να φορά μάσκες και γυαλιά, εξήγησαν αξιωματούχοι της εταιρείας.
Η GM και η Ford ανακοίνωσαν αντίστοιχα μέτρα.
Ο J. Gleen, αντιπρόεδρος ασφάλειας εργασίας της GM, επεσήμανε ότι οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ακολουθούν ένα αυστηρό πρωτόκολλο στην αρχή κάθε ημέρας, συμπληρώνοντας ένα ερωτηματολόγιο και ελέγχοντας τη θερμοκρασία τους.
«Δεν είχαμε ούτε ένα κρούσμα άμεσης μόλυνσης μεταξύ εργαζομένων» αφότου εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο αυτό στα εργοστάσια της GM στην Ασία και σε αυτά των ΗΠΑ όπου τώρα κατασκευάζεται ιατρικός εξοπλισμός, τόνισε ο Gleen.
Το συνδικάτο των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες United Auto Workers (UAW) ζήτησε εξάλλου από τις GM, Ford και FCA να χαλαρώσουν την πολιτική τους για τις άδειες των υπαλλήλων τους.
Ωστόσο καμία από τις εταιρείες δεν θα κάνει τακτικά διαγνωστικά τεστ για τον κορονοϊό στους εργαζόμενους.
Είναι αρκετά;
Η απουσία διαγνωστικών τεστ αποτελεί πρόβλημα για το UAW, το οποίο τελικά δεν στήριξε το σχέδιο επαναλειτουργίας των αυτοκινητοβιομηχανιών.
«Παραμένουμε σε εγρήγορση για να προστατεύσουμε την υγεία και την ασφάλεια των μελών μας, των οικογενειών τους και των κοινοτήτων τους», ανακοίνωσε χθες Κυριακή ο B. Rotenberg, εκπρόσωπος του συνδικάτου.
Το UAW έχει επιφυλάξεις καθώς περισσότεροι από τους μισούς εργαζόμενους στις τρεις αυτές τις εταιρείες είναι άνω των 50 ετών, ενώ σχεδόν 40 εργαζόμενοι στην αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία έχουν πεθάνει από τον κορωνοϊό.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών