Σε εποχές βαθιάς ύφεσης βρίσκεται η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, με τα αδιάθετα αποθέματα να φτάνουν σε αξία τα δισεκατομμύρια δολάρια
Σε εποχές βαθιάς ύφεσης βρίσκεται η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου, καθώς η εμφάνιση του κορωνοϊού και ειδικά η εφαρμογή των μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων από το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου οδήγησαν σε κάθετη πτώση των πωλήσεων αυτοκινήτων και τον Μάιο, η οποία φτάνει το -57% (πουλήθηκαν 623.812 αυτοκίνητα).
Και τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημείωσαν διψήφιες μειώσεις σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το Ηνωμένο Βασίλειο να καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση, στο -80%.
Η αρνητική εξέλιξη λόγω κορωνοϊού έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρισκόταν σε τροχιά ανάκαμψης, χωρίς ωστόσο να έχει προλάβει να ανακτήσει το έδαφος που είχε χάσει από το 2010 κι έπειτα και χωρίς να έχει βρεθεί στα προ του 2009 επίπεδα.
Την ίδια στιγμή, τα αποθέματα διογκώνονται, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη επιβράδυνση της ανάπτυξης του κλάδου.
Ως εκ τούτου, εταιρείες και θέσεις εργασίας τελούν υπό μια δαμόκλειο σπάθη, που, όπως φαίνεται, δεν πρόκειται να εξαλειφθεί εφόσον συνεχίσει να υφίσταται η πανδημική απειλή του κορωνοϊού.
Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν ακόμη πουληθεί ξεπερνούν τα κανονικά επίπεδα κατά 30%.
Μόνο στη Γερμανία τα αδιάθετα αποθέματα φτάνουν σε αξία τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο οι νέες ταξινομήσεις είχαν υποχωρήσει κατά 76%.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από 1.143.046 σε μόλις 270.682 τον ίδιο μήνα.
ο πλεόνασμα νέων οχημάτων που έχει δημιουργήσει η κατάρρευση της ζήτησης, προκαλεί πονοκέφαλο στις αυτοκινητοβιομηχανίες και απειλεί τις θέσεις εργασίας και την κερδοφορία.
Οι πωλήσεις του ομίλου Renault (στον οποίο ανήκουν η Dacia, η Lada και η Alpine) σημείωσαν πτώση 52.5% και αυτές του PSA (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhaul, DS) κατά 56,4%, ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA).
Στην Ισπανία σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση (-72,7%), ενώ η Γαλλία (-50,3%), η Ιταλία (-49,6%) και η Γερμανία (-49,5%) επωφελήθηκαν από την έναρξη της χαλάρωσης του lockdown.
Τους πέντε πρώτους μήνες του έτους η πτώση στην αγορά αυτοκινήτων έφτασε το 41,5%.
Αν και τον Ιούνιο αναμένεται ανάκαμψη, οι απώλειες που σημειώθηκαν από τον Μάρτιο ως τον Μάιο δεν εκτιμάται ότι θα αναπληρωθούν μέσα στο 2020.
Η εταιρεία Alix Partners εκτιμά ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη στο σύνολο του έτους θα παρουσιάσουν πτώση 32%.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover ανακοίνωσε χθες Τρίτη την κατάργηση 1.100 προσωρινών θέσεων εργασίας στη Βρετανία και απώλειες στα κέρδη της προ φόρων ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η Renault αναμένεται να καταργήσει 15.000 θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο.
www.bankingnews.gr
Και τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης σημείωσαν διψήφιες μειώσεις σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, με το Ηνωμένο Βασίλειο να καταγράφει τη μεγαλύτερη πτώση, στο -80%.
Η αρνητική εξέλιξη λόγω κορωνοϊού έρχεται σε μια εποχή κατά την οποία η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου βρισκόταν σε τροχιά ανάκαμψης, χωρίς ωστόσο να έχει προλάβει να ανακτήσει το έδαφος που είχε χάσει από το 2010 κι έπειτα και χωρίς να έχει βρεθεί στα προ του 2009 επίπεδα.
Την ίδια στιγμή, τα αποθέματα διογκώνονται, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά μεγάλη επιβράδυνση της ανάπτυξης του κλάδου.
Ως εκ τούτου, εταιρείες και θέσεις εργασίας τελούν υπό μια δαμόκλειο σπάθη, που, όπως φαίνεται, δεν πρόκειται να εξαλειφθεί εφόσον συνεχίσει να υφίσταται η πανδημική απειλή του κορωνοϊού.
Τα αυτοκίνητα που δεν έχουν ακόμη πουληθεί ξεπερνούν τα κανονικά επίπεδα κατά 30%.
Μόνο στη Γερμανία τα αδιάθετα αποθέματα φτάνουν σε αξία τα 17 δισεκατομμύρια δολάρια.
Υπενθυμίζεται πως τον Απρίλιο οι νέες ταξινομήσεις είχαν υποχωρήσει κατά 76%.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, ο αριθμός των καινούργιων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν μειώθηκε από 1.143.046 σε μόλις 270.682 τον ίδιο μήνα.
ο πλεόνασμα νέων οχημάτων που έχει δημιουργήσει η κατάρρευση της ζήτησης, προκαλεί πονοκέφαλο στις αυτοκινητοβιομηχανίες και απειλεί τις θέσεις εργασίας και την κερδοφορία.
Οι πωλήσεις του ομίλου Renault (στον οποίο ανήκουν η Dacia, η Lada και η Alpine) σημείωσαν πτώση 52.5% και αυτές του PSA (Peugeot, Citroen, Opel/Vauxhaul, DS) κατά 56,4%, ανακοίνωσε η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών αυτοκινήτων (ACEA).
Στην Ισπανία σημειώθηκε η μεγαλύτερη πτώση (-72,7%), ενώ η Γαλλία (-50,3%), η Ιταλία (-49,6%) και η Γερμανία (-49,5%) επωφελήθηκαν από την έναρξη της χαλάρωσης του lockdown.
Τους πέντε πρώτους μήνες του έτους η πτώση στην αγορά αυτοκινήτων έφτασε το 41,5%.
Αν και τον Ιούνιο αναμένεται ανάκαμψη, οι απώλειες που σημειώθηκαν από τον Μάρτιο ως τον Μάιο δεν εκτιμάται ότι θα αναπληρωθούν μέσα στο 2020.
Η εταιρεία Alix Partners εκτιμά ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη στο σύνολο του έτους θα παρουσιάσουν πτώση 32%.
Η αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover ανακοίνωσε χθες Τρίτη την κατάργηση 1.100 προσωρινών θέσεων εργασίας στη Βρετανία και απώλειες στα κέρδη της προ φόρων ύψους 500 εκατομμυρίων λιρών το πρώτο τρίμηνο του έτους. Η Renault αναμένεται να καταργήσει 15.000 θέσεις εργασίας σε όλο τον κόσμο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών