Για τα περισσότερα αυτοκίνητα έως 1.600 κυβικά εκατοστά ο ειδικός φόρος αυξάνεται στο 80% από 60%
Η Τουρκία αυξάνει τους φόρους στα περισσότερα εισαγόμενα αυτοκίνητα, ένα βήμα που στοχεύει στη βελτίωση της κακής εικόνας του εξωτερικού εμπορίου που προκαλείται από την πανδημία Covid - 19.
Για τα περισσότερα αυτοκίνητα έως 1.600 κυβικά εκατοστά – η πλειοψηφία των εισαγόμενων στην Τουρκία -, ο ειδικός φόρος αυξάνεται στο 80% από 60%, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών, ο φόρος αυξάνεται στο 130% από 100% ενώ για τα οχήματα πολυτελείας η επιβάρυνση θα φτάνει το 220% από 160%, όπως αναφέρει το Bloomberg.
«Η Τουρκία έχει για άλλη μια φορά τους υψηλότερους φόρους αυτοκινήτων στον κόσμο», σύμφωνα με τον Erol Sahin, γενικό διευθυντή της εταιρείας EBS στην Κωνσταντινούπολη.
Παρόλο που οι αυξήσεις δεν ισχύουν για αυτοκίνητα που παράγονται τοπικά, οι εγχώριοι παραγωγοί μπορεί να δυσκολεύονται να επωφεληθούν, καθώς βασίζονται επίσης σε εισαγόμενα αγαθά για μεγάλο μέρος των προμηθειών τους, δήλωσε ο Sahin.
Τα μέτρα ακολουθούν μια σειρά φορολογικών αυξήσεων που ανακοίνωσε η Τουρκία από την αρχή της πανδημίας για να αποθαρρύνει τις εισαγωγές ενώ υποστηρίζει τις εγχώριες βιομηχανίες.
Η παγκόσμια οικονομική ύφεση έπληξε τους κύριους εξαγωγικούς προορισμούς της Τουρκίας, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η επιβράδυνση του τουρισμού ενίσχυσε την κατάσταση των δημόσιων οικονομικών.
Η Τουρκία κατέγραψε το έβδομο συνεχές έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών τον Ιούνιο, όταν οι ετήσιες εισαγωγές αυτοκινήτων ανήλθαν σε 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, μία αύξηση 16% από το 2019.
Για τα περισσότερα αυτοκίνητα έως 1.600 κυβικά εκατοστά – η πλειοψηφία των εισαγόμενων στην Τουρκία -, ο ειδικός φόρος αυξάνεται στο 80% από 60%, σύμφωνα με το προεδρικό διάταγμα, που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών, ο φόρος αυξάνεται στο 130% από 100% ενώ για τα οχήματα πολυτελείας η επιβάρυνση θα φτάνει το 220% από 160%, όπως αναφέρει το Bloomberg.
«Η Τουρκία έχει για άλλη μια φορά τους υψηλότερους φόρους αυτοκινήτων στον κόσμο», σύμφωνα με τον Erol Sahin, γενικό διευθυντή της εταιρείας EBS στην Κωνσταντινούπολη.
Παρόλο που οι αυξήσεις δεν ισχύουν για αυτοκίνητα που παράγονται τοπικά, οι εγχώριοι παραγωγοί μπορεί να δυσκολεύονται να επωφεληθούν, καθώς βασίζονται επίσης σε εισαγόμενα αγαθά για μεγάλο μέρος των προμηθειών τους, δήλωσε ο Sahin.
Τα μέτρα ακολουθούν μια σειρά φορολογικών αυξήσεων που ανακοίνωσε η Τουρκία από την αρχή της πανδημίας για να αποθαρρύνει τις εισαγωγές ενώ υποστηρίζει τις εγχώριες βιομηχανίες.
Η παγκόσμια οικονομική ύφεση έπληξε τους κύριους εξαγωγικούς προορισμούς της Τουρκίας, όπως η Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η επιβράδυνση του τουρισμού ενίσχυσε την κατάσταση των δημόσιων οικονομικών.
Η Τουρκία κατέγραψε το έβδομο συνεχές έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών τον Ιούνιο, όταν οι ετήσιες εισαγωγές αυτοκινήτων ανήλθαν σε 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, μία αύξηση 16% από το 2019.
Σχόλια αναγνωστών