«Ράλι» στο πετρέλαιο
Σημαντική άνοδος καταγράφηκε σήμερα 16/9 στις τιμές πετρελαίου, χάρη στη μειωμένη παραγωγή που προκαλεί ο τυφώνας «Sally» στον Κόλπο του Μεξικού και την πτώση στα αποθέματα την προηγούμενη εβδομάδα -κατά 4,4 εκατομμύρια βαρέλια, σύμφωνα με την ΕΙΑ (Energy Information Administration).
Η τιμή του αμερικανικού αργού πετρελαίου (West Texas Intermediate, WTI) παραδόσεως Οκτωβρίου 2020 έκλεισε με άνοδο 4,9% στα 40,2 δολάρια ανά βαρέλι, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Νοεμβρίου 2020 για το πετρέλαιο Brent, λίγο πριν το κλείσιμο, διαπραγματεύονται στα 42,2 δολάρια το βαρέλι, έπειτα από άνοδο 4,2% σε ημερήσια βάση.
Για το σύνολο της προηγούμενης εβδομάδας, ο «μαύρος χρυσός» απώλεσε πάνω από το 6% της αξίας του.
BP: Η κατανάλωση πετρελαίου δεν θα φτάσει ποτέ στα προπανδημικά επίπεδα
Η κατανάλωση πετρελαίου δεν θα φτάσει ποτέ στα προπανδημικά επίπεδα, υποστηρίζει σε report της ο πετρελαϊκός κολοσσός BP, προσθέτοντας για την κάθετη πτώση της ζήτησης δεν ευθύνεται μόνον ο κορωνοϊός.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν μια σειρά από άλλους παράγοντες.
«Η ζήτηση για πετρέλαιο μειώνεται σταθερά τα τελευταία 30 χρόνια.
Η κλίμακα και ο ρυθμός αυτής της μείωσης καθοδηγούνται από την αυξανόμενη απόδοση και την ηλεκτροδότηση των οδικών μεταφορών» αναφέρει η BP.
Στην έκθεση, η πετρελαϊκή εξετάζει τρία σενάρια για το μέλλον της ζήτησης πετρελαίου:
Business-as-usual, Rapid και Net Zero.
Κανένα από αυτά δεν προβλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου μακροπρόθεσμα.
Το πιο αισιόδοξο είναι το σενάριο που «βλέπει» τη ζήτηση να ανακάμπτει από τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά τα επόμενα χρόνια να μειώνεται.
Ωστόσο, αυτό το σενάριο, το οποίο προβλέπει την υιοθέτηση κυβερνητικών πολιτικών με τον ρυθμό που είχαν στο πρόσφατο παρελθόν, μπορεί να μην είναι το πιο πιθανό.
Πολλές κυβερνήσεις έχουν όλο και πιο επιθετικές περιβαλλοντικές ατζέντες.
Ως εκ τούτου, η ζήτηση πετρελαίου δεν θα επιστρέψει ποτέ σε επίπεδα προ πανδημίας, σύμφωνα με την BP.
Όπερ σημαίνει ότι η ζήτηση θα έχει κορυφωθεί το 2019, σε επίπεδο περίπου 100 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως.
Σύμφωνα με το «rapid» σενάριο της BP, η ζήτηση για υγρά καύσιμα θα μειωθεί στα 55 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα έως το 2050, με το σενάριο να προβλέπει μείωση κατά 70% των εκπομπών από τη χρήση ενέργειας έως εκείνο το έτος.
Σύμφωνα με το σενάριο «Net Zero», οι εκπομπές θα μειωθούν κατά 95% έως το 2050, γεγονός που θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης υγρών καυσίμων στα 30 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα.
www.bankingnews.gr
Η τιμή του αμερικανικού αργού πετρελαίου (West Texas Intermediate, WTI) παραδόσεως Οκτωβρίου 2020 έκλεισε με άνοδο 4,9% στα 40,2 δολάρια ανά βαρέλι, ενώ τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης Νοεμβρίου 2020 για το πετρέλαιο Brent, λίγο πριν το κλείσιμο, διαπραγματεύονται στα 42,2 δολάρια το βαρέλι, έπειτα από άνοδο 4,2% σε ημερήσια βάση.
Για το σύνολο της προηγούμενης εβδομάδας, ο «μαύρος χρυσός» απώλεσε πάνω από το 6% της αξίας του.
BP: Η κατανάλωση πετρελαίου δεν θα φτάσει ποτέ στα προπανδημικά επίπεδα
Η κατανάλωση πετρελαίου δεν θα φτάσει ποτέ στα προπανδημικά επίπεδα, υποστηρίζει σε report της ο πετρελαϊκός κολοσσός BP, προσθέτοντας για την κάθετη πτώση της ζήτησης δεν ευθύνεται μόνον ο κορωνοϊός.
Σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν μια σειρά από άλλους παράγοντες.
«Η ζήτηση για πετρέλαιο μειώνεται σταθερά τα τελευταία 30 χρόνια.
Η κλίμακα και ο ρυθμός αυτής της μείωσης καθοδηγούνται από την αυξανόμενη απόδοση και την ηλεκτροδότηση των οδικών μεταφορών» αναφέρει η BP.
Στην έκθεση, η πετρελαϊκή εξετάζει τρία σενάρια για το μέλλον της ζήτησης πετρελαίου:
Business-as-usual, Rapid και Net Zero.
Κανένα από αυτά δεν προβλέπει αύξηση της ζήτησης πετρελαίου μακροπρόθεσμα.
Το πιο αισιόδοξο είναι το σενάριο που «βλέπει» τη ζήτηση να ανακάμπτει από τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά τα επόμενα χρόνια να μειώνεται.
Ωστόσο, αυτό το σενάριο, το οποίο προβλέπει την υιοθέτηση κυβερνητικών πολιτικών με τον ρυθμό που είχαν στο πρόσφατο παρελθόν, μπορεί να μην είναι το πιο πιθανό.
Πολλές κυβερνήσεις έχουν όλο και πιο επιθετικές περιβαλλοντικές ατζέντες.
Ως εκ τούτου, η ζήτηση πετρελαίου δεν θα επιστρέψει ποτέ σε επίπεδα προ πανδημίας, σύμφωνα με την BP.
Όπερ σημαίνει ότι η ζήτηση θα έχει κορυφωθεί το 2019, σε επίπεδο περίπου 100 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως.
Σύμφωνα με το «rapid» σενάριο της BP, η ζήτηση για υγρά καύσιμα θα μειωθεί στα 55 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα έως το 2050, με το σενάριο να προβλέπει μείωση κατά 70% των εκπομπών από τη χρήση ενέργειας έως εκείνο το έτος.
Σύμφωνα με το σενάριο «Net Zero», οι εκπομπές θα μειωθούν κατά 95% έως το 2050, γεγονός που θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της ζήτησης υγρών καυσίμων στα 30 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών