Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ εγείρουν σοβαρούς προβληματισμούς σχετικά με το μονοπώλιο - Ο νέος γίγαντας στα ναυπηγεία αναμένεται να ελέγχει το 20% της αγοράς στον εν λόγω κλάδο
Σε συνομιλίες βρίσκεται η μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία στον κόσμο Hyundai, με τις ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ σχετικά με παραχωρήσεις που θα συντελέσουν στο να προχωρήσει η συγχώνευση με την αντίπαλη Daewoo.
Ειδικότερα, η συμφωνία αξίας 2 δισ. δολαρίων όπως αναφέρει το Reuters, έχει προκαλέσει ανησυχίες στις αρχές που σχετίζονται με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.
Οι δύο εταιρείες, η πρώτη και η δεύτερη παγκοσμίως στην κατάταξη του ναυπηγοκατασκευαστικού κλάδου, θα συναπαρτίζουν τον νέο όμιλο, ελέγχοντας πλέον άνω του 20% της αγοράς.
Όπως προκύπτει, η συνένωση των δυνάμεων τους θα δημιουργήσει έναν... γίγαντα στα ναυπηγεία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για τη συμφωνία τον περασμένο Δεκέμβριο (2019) λόγω έντονων προβληματισμών που προέκυψαν ότι δηλαδή ενδέχεται ο νέος κολοσσός θα διόγκωνε τις τιμές, μειώνοντας ταυτόχρονα τον ανταγωνισμό στην ναυπηγική βιομηχανία.
Ωστόσο, η Hyundai και η Daewoo αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν οριστεί ποιες παραχωρήσεις θα προτείνουν οι εταιρείες.
Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ συνήθως προτιμούν τις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ή τη μεταφορά τεχνολογιών ή συμβάσεων σε ανταγωνιστές για την αντιμετώπιση προβλημάτων ανταγωνισμού.
Σημειώνεται επίσης ότι η Επιτροπή σταμάτησε προσωρινά την έρευνά της στις 13 Ιουλίου 2020, για τρίτη συνεχόμενη φορά.
Οι δύο προηγούμενες καθυστερήσεις οφείλονταν στην κρίση λόγω της πανδημίας ενώ ανέμεναν παράλληλα στοιχεία αναφορικά με τον νέο όμιλο.
www.bankingnews.gr
Ειδικότερα, η συμφωνία αξίας 2 δισ. δολαρίων όπως αναφέρει το Reuters, έχει προκαλέσει ανησυχίες στις αρχές που σχετίζονται με την αντιμονοπωλιακή νομοθεσία.
Οι δύο εταιρείες, η πρώτη και η δεύτερη παγκοσμίως στην κατάταξη του ναυπηγοκατασκευαστικού κλάδου, θα συναπαρτίζουν τον νέο όμιλο, ελέγχοντας πλέον άνω του 20% της αγοράς.
Όπως προκύπτει, η συνένωση των δυνάμεων τους θα δημιουργήσει έναν... γίγαντα στα ναυπηγεία.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ξεκίνησε διεξοδική έρευνα για τη συμφωνία τον περασμένο Δεκέμβριο (2019) λόγω έντονων προβληματισμών που προέκυψαν ότι δηλαδή ενδέχεται ο νέος κολοσσός θα διόγκωνε τις τιμές, μειώνοντας ταυτόχρονα τον ανταγωνισμό στην ναυπηγική βιομηχανία.
Ωστόσο, η Hyundai και η Daewoo αρνήθηκαν να σχολιάσουν τις πληροφορίες.
Μέχρι στιγμής δεν έχουν οριστεί ποιες παραχωρήσεις θα προτείνουν οι εταιρείες.
Οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ συνήθως προτιμούν τις πωλήσεις περιουσιακών στοιχείων ή τη μεταφορά τεχνολογιών ή συμβάσεων σε ανταγωνιστές για την αντιμετώπιση προβλημάτων ανταγωνισμού.
Σημειώνεται επίσης ότι η Επιτροπή σταμάτησε προσωρινά την έρευνά της στις 13 Ιουλίου 2020, για τρίτη συνεχόμενη φορά.
Οι δύο προηγούμενες καθυστερήσεις οφείλονταν στην κρίση λόγω της πανδημίας ενώ ανέμεναν παράλληλα στοιχεία αναφορικά με τον νέο όμιλο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών