Τελευταία Νέα
Διεθνή

Έρευνα Mastercard: Το 74% των Ευρωπαίων πραγματοποιεί πλέον περισσότερες αγορές από τα καταστήματα της γειτονιάς

Έρευνα Mastercard: Το 74% των Ευρωπαίων πραγματοποιεί πλέον περισσότερες αγορές από τα καταστήματα της γειτονιάς
Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών πραγματοποιεί περισσότερες αγορές από τα καταστήματα της γειτονιάς
Έρευνα της Mastercard διαπιστώνει πως 3 στους 4 Ευρωπαίους καταναλωτές (74%) τείνουν να πραγματοποιούν όλο και περισσότερες αγορές στα καταστήματα της γειτονιάς τους, σε σχέση με τις αντίστοιχες συναλλαγές τους πριν από ένα χρόνο.
Ο ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη δομή των σύγχρονων εθνικών οικονομιών έχει διαταραχθεί πλήρως από τη παγκόσμια υγειονομική κρίση της φετινής χρονιάς, όμως η δυσμενής κατάσταση που βιώνουν οι επιχειρήσεις αυτές είναι αναστρέψιμη.
Μέσα από τη δέσμευση της Mastercard για τη χορήγηση 250 εκατ. δολαρίων με στόχο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και εμπόρων, καθώς και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα τοπικά καταστήματα να βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ευδοκιμήσουν ξανά και να αναπτυχθούν εντός των τοπικών κοινωνιών που δραστηριοποιούνται, αλλά και στο σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας.
Στην Ευρώπη, η Mastercard έχει ξεκινήσει να προσφέρει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών για την υποστήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως οι πλατφόρμες Business Unusual (vCITA) και Mastercard Trade Solution (Octet).
Οι συγκεκριμένες πλατφόρμες δίνουν την ευκαιρία στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να εκσυγχρονίσουν τις υπηρεσίες τους, βελτιώνοντας τις λειτουργικές τους δυνατότητες, μέσα από καινοτόμες εφαρμογές που ξεφεύγουν από τα όρια της παραδοσιακής τραπεζικής.
Για την υποστήριξη και ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα και την Κύπρο, η Mastercard, από την 1η Ιουλίου, προσφέρει τη νέα ψηφιακή υπηρεσία Virtual Personal Assistant.
Όλες οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που διαθέτουν εταιρική κάρτα Mastercard®, έχουν δωρεάν, απεριόριστη και αποκλειστική πρόσβαση σε έναν «ψηφιακό προσωπικό βοηθό», απολαμβάνοντας ένα ευρύ φάσμα υποστηρικτικών και συμβουλευτικών υπηρεσιών, για όλες τις πτυχές της δραστηριότητας και των επαγγελματικών αναγκών τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι ευρωπαίοι καταναλωτές εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι σχετικά με τη βιωσιμότητα των τοπικών καταστημάτων στις γειτονιές τους.
Κύριος τρόπος υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, αναφέρεται η αύξηση των αγορών από τοπικά καταστήματα (49%).
Παράλληλα, οι καταναλωτές σημειώνουν πως έχουν αναπτύξει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταστηματάρχες της γειτονιάς τους (28%), ενώ εμπιστεύονται όλο και περισσότερο προτάσεις αγορών που προέρχονται από γείτονές τους ή ανθρώπους που πραγματοποιούν αγορές στην ίδια τοπική κοινωνία (26%).
Δύο στους τρείς Ευρωπαίους (65%) αναφέρουν πως έχουν επανεκτιμήσει την αξία των αγορών από τα καταστήματα της γειτονιάς τους, από το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού και έπειτα, αναφέροντας τη διευκόλυνση (50%), τις μικρότερες ουρές στα μεγάλα πολυκαστήματα (40%) και τον περιορισμό των μετακινήσεων (31%), ως τους τρείς βασικότερους λόγους.
Επιπλέον, σχεδόν τρείς στους τέσσερις καταναλωτές (72%) σημειώνουν πως προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα από εμπόρους που γνωρίζουν, ενώ στο ίδιο ποσοστό (72%) δηλώνουν πως εμπιστεύονται πολύ περισσότερο τις προτάσεις τους για τις αγορές τους.
Η περίοδος του lockdown, εκτός από τη διάθεση υποστήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, έχει επαναφέρει και παραδοσιακές αξίες, καθώς το 58% των ερωτηθέντων δηλώνει πως χαιρετάει πιο αβίαστα τους γείτονες του σε σχέση με ένα χρόνο πριν.
Επιπλέον 1 στους 5 (19%) αναφέρει πως διαθέτει εφεδρικό κλειδί του σπιτιού της διπλανής πόρτας, 44% δηλώνει πως βοηθάει τον γείτονά του στην παραλαβή διαδικτυακών παραγγελιών, ενώ το 18% των ερωτηθέντων σημειώνει πως έχει δημιουργήσει μία κοινή συνομιλία με τους γείτονες του στις πλατφόρμες και εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης.
Τέλος, η έρευνα αποκαλύπτει πως τα ταχυδρομεία, τα μπαρ, τα σχολεία, τα πάρκα και τα ψιλικατζίδικα, αποτελούν τα χαρακτηριστικότερα σημείων της εκάστοτε γειτονιάς.
Η Δεκάδα των χαρακτηριστικότερων σημείων αποτελείται από:

1) Σχολείο

2) Καφετέρια

3) Φούρνος

4) Ταχυδρομεία

5) Πάρκο

6) Ψιλικατζίδικο

7) Μπαρ

8) Εκκλησία

9) Βιβλιοθήκη

10) Κρεοπωλείο

Ο Mark Barnett Πρόεδρος της Mastercard Europe, ανέφερε σχετικά:
«Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας.
Η επανασύνδεση των ανθρώπων με τις τοπικές κοινωνίες, τους οδηγούν στην εκ νέου ανακάλυψη ενός μεγάλου εύρους σπουδαίων, πολύτιμων και μοναδικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις γειτονιές τους.
Στη Mastercard, έχουμε διευρύνει και εισάγει έναν μεγάλο αριθμό υπηρεσιών για την υποστήριξη και ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τόσο σε παγκόσμια όσο και ευρωπαϊκή κλίμακα.
Ενθαρρύνουμε όλους τους καταναλωτές να συμμετάσχουν στην προσπάθειά μας και να στηρίξουν τους καταστηματάρχες, ψωνίζοντας απο τα καταστήματα της γειτονίας τους.
Η επανασύσταση της οικονομίας μας, ξεκινάει απο τη γειτονιά μας και τα τοπικά καταστήματα, ενώ οι τοπικές κοινωνίες διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο για την ανάκαμψη και επιστροφή στην ανάπτυξη».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης