Στο κόκκινο οι αερομεταφορείς παγκοσμίως λόγω της πανδημικής κρίσης
Περί τα 128 δισεκ. δολάρια αναμένεται να «κάψουν» οι αερομεταφορείς έως το 2022 λόγω κορωνοϊού, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (IATA) - σημαντικά περισσότερο από την εκτίμηση της Ένωσης τον Ιούνιο, στα 84 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η ένωση δήλωσε ότι οι αερομεταφορείς-μέλη θα εξοικονομήσουν 77 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά κατά το β’ εξάμηνο του 2020 -σχεδόν 13 δισεκατομμύρια δολάρια τον μήνα-, παρά την σταδιακή επανεκκίνηση πολλών προγραμμάτων πτήσεων.
Η αργή ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών σημαίνει ότι η βιομηχανία θα συνεχίσει να «καίει» μετρητά με μέσο ρυθμό 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον μήνα το 2021 ή 60 δισεκατομμυρίων έως 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρο το έτος.
Ήδη 30 ή 40 αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε πτώχευση ή έχουν προχωρήσει σε αναδιάρθρωση.
Τα ρευστά διαθέσιμα των αερομεταφορέων επαρκούν 8,5 μήνες κατά μέσο όρο, με τον τρέχοντα ρυθμό «καύσης», σύμφωνα με την IATA.
Η εικόνα των αεροπορικών εταιρειών φαίνεται από το γεγονός ότι οι τιμές των μετοχών τους είναι 40% χαμηλότερες από εκείνες που ήταν στην αρχή της πανδημίας – αν και οι προσδοκίες των επενδυτών για την ευρύτερη αγορά είναι υψηλότερες.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ, Alexandre de Juniac, ζήτησε για άλλη μία φορά από τις κυβερνήσεις να δημιουργήσουν μια οικονομική γέφυρα για τις αεροπορικές εταιρείες κατά τη χειμερινή περίοδο μέχρι τον Μάρτιο, μια περίοδο κατά την οποία η κυκλοφορία των επιβατών συνήθως υποχωρεί.
Μέχρι στιγμής, οι κυβερνήσεις έχουν παράσχει στήριξη ύψους 162 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω άμεσων επιχορηγήσεων, δανείων, επιδοτήσεων μισθών, φορολογικών ελαφρύνσεων εταιρειών, μειώσεων φόρων καυσίμων και άλλων προσωρινών φορολογικών διακοπών.
Οι προμηθευτές έχουν επίσης συνεισφέρει 20 δισεκατομμύρια δολάρια στις αεροπορικές μέσω επιστροφών, όπως η αναβολή πληρωμών μισθώσεων αεροσκαφών και κανονιστικών τελών.
Η ΙΑΤΑ είπε ότι τα κυβερνητικά δάνεια δεν είναι επιθυμητά, αν οι αερομεταφορείς υποχρεωθούν να επιστρέψουν τα χρήματα.
www.bankingnews.gr
Η ένωση δήλωσε ότι οι αερομεταφορείς-μέλη θα εξοικονομήσουν 77 δισεκατομμύρια δολάρια σε μετρητά κατά το β’ εξάμηνο του 2020 -σχεδόν 13 δισεκατομμύρια δολάρια τον μήνα-, παρά την σταδιακή επανεκκίνηση πολλών προγραμμάτων πτήσεων.
Η αργή ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών σημαίνει ότι η βιομηχανία θα συνεχίσει να «καίει» μετρητά με μέσο ρυθμό 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως 6 δισεκατομμυρίων δολαρίων τον μήνα το 2021 ή 60 δισεκατομμυρίων έως 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων για ολόκληρο το έτος.
Ήδη 30 ή 40 αεροπορικές εταιρείες έχουν οδηγηθεί σε πτώχευση ή έχουν προχωρήσει σε αναδιάρθρωση.
Τα ρευστά διαθέσιμα των αερομεταφορέων επαρκούν 8,5 μήνες κατά μέσο όρο, με τον τρέχοντα ρυθμό «καύσης», σύμφωνα με την IATA.
Η εικόνα των αεροπορικών εταιρειών φαίνεται από το γεγονός ότι οι τιμές των μετοχών τους είναι 40% χαμηλότερες από εκείνες που ήταν στην αρχή της πανδημίας – αν και οι προσδοκίες των επενδυτών για την ευρύτερη αγορά είναι υψηλότερες.
Ο Γενικός Διευθυντής της ΙΑΤΑ, Alexandre de Juniac, ζήτησε για άλλη μία φορά από τις κυβερνήσεις να δημιουργήσουν μια οικονομική γέφυρα για τις αεροπορικές εταιρείες κατά τη χειμερινή περίοδο μέχρι τον Μάρτιο, μια περίοδο κατά την οποία η κυκλοφορία των επιβατών συνήθως υποχωρεί.
Μέχρι στιγμής, οι κυβερνήσεις έχουν παράσχει στήριξη ύψους 162 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέσω άμεσων επιχορηγήσεων, δανείων, επιδοτήσεων μισθών, φορολογικών ελαφρύνσεων εταιρειών, μειώσεων φόρων καυσίμων και άλλων προσωρινών φορολογικών διακοπών.
Οι προμηθευτές έχουν επίσης συνεισφέρει 20 δισεκατομμύρια δολάρια στις αεροπορικές μέσω επιστροφών, όπως η αναβολή πληρωμών μισθώσεων αεροσκαφών και κανονιστικών τελών.
Η ΙΑΤΑ είπε ότι τα κυβερνητικά δάνεια δεν είναι επιθυμητά, αν οι αερομεταφορείς υποχρεωθούν να επιστρέψουν τα χρήματα.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών