Τελευταία Νέα
Διεθνή

Αυστραλία: Facebook και Google θα αμείβουν ΜΜΕ για το περιεχόμενό τους

Αυστραλία: Facebook και Google θα αμείβουν ΜΜΕ για το περιεχόμενό τους
Αυτός ο «υποχρεωτικός κώδικας συμπεριφοράς» προβλέπει «σημαντικές ποινές» σε περίπτωση παραβάσεων, πρόστιμα ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων
Ένα νομοσχέδιο θα κατατεθεί αύριο (9/12) στο κοινοβούλιο της Αυστραλίας με στόχο να υποχρεωθούν οι εταιρείες Facebook και Google να αμείβουν τα μέσα ενημέρωσης για τα περιεχόμενά τους.
«Πρόκειται για μια σημαντική μεταρρύθμιση.
Γίνεται για πρώτη φορά παγκοσμίως.
Και ο κόσμος κοιτάζει τι συμβαίνει εδώ στην Αυστραλία», δήλωσε ο αυστραλός υπουργός Οικονομικών.
Ο ίδιος διευκρίνισε πως το νομοσχέδιο αυτό, που παρουσιάσθηκε τον Ιούλιο, θα κατατεθεί αύριο, Τετάρτη 9/12, στο κοινοβούλιο με στόχο να τεθεί σε ισχύ την ερχόμενη χρονιά.
Αυτός ο «υποχρεωτικός κώδικας συμπεριφοράς» προβλέπει «σημαντικές ποινές» σε περίπτωση παραβάσεων, πρόστιμα ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων.
Θα βρει εφαρμογή στην προβολή των ειδήσεων από την Facebook και στις έρευνες της Google, δύο από τις πλουσιότερες και ισχυρότερες εταιρείες του κόσμου.
Οι γίγαντες του Ίντερνετ θα πρέπει να αποζημιώνουν τους ομίλους του αυστραλιανού Τύπου, όπως και τα αυστραλιανά τηλεοπτικά δίκτυα ABC και SBS, που είχαν αρχικά αποκλειστεί από το νομοσχέδιο.
Η κυβέρνηση αποφάσισε ωστόσο να εξαιρέσει τις πλατφόρμες YouTube και Instagram.
Πάντως, σε σχέση με την πρώτη μορφή του νομοσχεδίου, τα μέτρα έχουν αμβλυνθεί, ιδιαίτερα εκείνα που έχουν στόχο να υποχρεώσουν τους γίγαντες της τεχνολογίας να επιδεικνύουν διαφάνεια σχετικό με τους αλγορίθμους που χρησιμοποιούν για να εμφανισθούν οι ροές πληροφοριών στις πλατφόρμες και τα αποτελέσματα ερευνών.
Το ΥΠΟΙΚ της Αυστραλίας δήλωσε πως οι γιγάντιες αυτές εταιρείες του Ίντερνετ δεν θα είναι υποχρεωμένες να ενημερώνουν τους εκδοτικούς ομίλους για «τροποποιήσεις» αυτών των αλγορίθμων, παρά μόνο σε περίπτωση που οι τροποποιήσεις αυτές έχουν «σημαντικό αντίκτυπο» στην κατάταξη των ερευνών, με προειδοποίηση 14 ημερών, αντί των 28 ημερών που είχαν αρχικά προταθεί.
Στην αρχή η Αυστραλία είχε προτείνει έναν κώδικα συμπεριφοράς σε εθελοντική βάση, αλλά στη συνέχεια κατέστησε τη ρύθιση υποχρεωτική εξαιτίας της «ανισότητας» που υφίσταται στη διαπραγμάτευση ανάμεσα στα παραδοσιακα μέσα ενημέρωσης και τις ψηφιακές πλατφόρμες, κάτι που εμποδίζει τη σύναψη δίκαιων συμφωνιών.
Τα δύο μέρη εξακολουθούν να ενθαρρύνονται να συνάπτουν εμπορικές συμφωνίες, όμως, όταν δεν τα καταφέρνουν, το ζήτημα θα κρίνεται στο πλαίσιο διαιτησίας που θα έχει ισχύ νόμου.
Την αυστραλιανή πρωτοβουλία παρακολουθούν από κοντά σε όλον τον κόσμο σε μια περίοδο που τα μέσα ενημέρωσης αντιμετωπίζουν προβλήματα, καθώς στην ψηφιακή οικονομία τα διαφημιστικά έσοδα καρπώνονται όλο και περισσότερο η Facebook, η Google και άλλες μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης