Τελευταία Νέα
Διεθνή

Πορτογαλία: Αναδιάρθρωση του εθνικού αερομεταφορέα με κεφαλαιακή ενίσχυση 2 δισ. ευρώ

Πορτογαλία: Αναδιάρθρωση του εθνικού αερομεταφορέα με κεφαλαιακή ενίσχυση 2 δισ. ευρώ
Τι περιλαμβάνει το σχέδιο αναδιάρθρωσης που κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Ο εθνικός αερομεταφορέας της Πορτογαλίας TAP αναμένεται ότι θα χρειαστεί περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιπλέον κεφάλαια με κρατικές εγγυήσεις (μέσω warrants) προκειμένου να καλύψει τις χρηματοδοτικές του ανάγκες έως το 2024 στο πλαίσιο σχεδίου αναδιάρθρωσης που έχει καταρτίσει η πορτογαλική κυβέρνηση.
Η TAP Air Portugal ζήτησε κρατική ενίσχυση τον Απρίλιο αφού ανέστειλε σχεδόν όλες τις 2.500 εβδομαδιαίες πτήσεις της στο αποκορύφωμα της κρίσης της πανδημίας, η οποία έπληξε τις αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως.
Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας, το οποίο έχει υποβληθεί προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Πέμπτη 10/12, προβλέπει ότι θα χρειαστεί να περικόψει περίπου 2.000 θέσεις εργασίας έως το 2022 και να προχωρήσει σε περικοπές μισθών έως και 25%.
Προβλέπεται ότι ο εθνικός αερομεταφορέας, ο οποίος είχε απώλειες 701 εκατομμύρια ευρώ στο εννέαμηνο του 2020, καθώς η πανδημία μείωσε τον αριθμό των επιβατών κατά 70%, θα ισοσκελίσει τον ισολογισμό του σε μια πενταετία, το 2025.

Το σχέδιο διάσωσης

Εάν δοθεί το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες, η εταιρεία θα μπορούσε να λάβει έως και 1,17 δισεκατομμύρια ευρώ σε κρατικές ενισχύσεις μόνο το 2021, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών της Πορτογαλίας. Pedro Nuno Santos.
Ο Santos δήλωσε ότι το πακέτο στήριξης θα μπορούσε να φτάσει τα 2,5 δισ. ευρώ, αλλά η κυβέρνηση περίμενε να παραμείνει πιο κοντά στα 2 δισ. ευρώ, όπως αποκάλυψε το πρακτορείο Reuters.
«Το σχέδιο αναδιάρθρωσης της TAP θα είναι σκληρό... ώστε η εταιρεία να καταστεί βιώσιμη μακροπρόθεσμα και ακόμη και να αναπτυχθεί στο μέλλον», δήλωσε ο Santos.
Εάν οι Βρυξέλλες απορρίψουν το σχέδιο, η TAP θα πρέπει να αποπληρώσει άμεσα δανεισμό έκτακτης ανάγκης ύψους 1,2 δισ. ευρώ που συμφωνήθηκε νωρίτερα αυτό το έτος, αλλιώς οδηγείται σε αφερεγγυότητα.

Οι ομολογιούχοι

«Ο TAP έχει 28% περισσότερα μέλη πληρώματος ανά αεροσκάφος από τους περισσότερους ανταγωνιστές του, γεγονός που καθιστά την προσαρμογή που πρέπει να κάνουμε πιο δύσκολη τώρα", είπε.
«Οι πιλότοι έχουν μεγαλύτερους μισθούς σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας», σημείωσε.
Το σχέδιο προέβλεπε επίσης τη μείωση του στόλου της TAP σε 88 αεροσκάφη από 100 και πλέων
Το υπουργείο Οικονομικών σημείωσε ότι το χρέος ύψους 725 εκατομμυρίων ευρώ που κατέχουν οι ομολογιούχοι της ΤΑΡ «είναι ένα ζήτημα που βρίσκεται ακόμη υπό εξέταση» και η συζήτηση του σχεδίου αναδιάρθρωσης με τις Βρυξέλλες θα ήταν σημαντική για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

www.bankingnews.gr



Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης