Τελευταία Νέα
Διεθνή

Pfizer: Καθιστά τη Θεσσαλονίκη ψηφιακό κόμβο - Πάνω από 3.500 αιτήσεις για 200 θέσεις

Pfizer: Καθιστά τη Θεσσαλονίκη ψηφιακό κόμβο - Πάνω από 3.500 αιτήσεις για 200 θέσεις
Το 20% των 3.500 αιτήσεων για εργασία στον ψηφιακό κόμβο της Pfizerνα προέρχεται από Έλληνες του εξωτερικoύ - ​​​​​​​Ποιες ειδικότητες ζητάει για το digital hub και ποια είναι η διαδικασία πρόσληψης
Ψήφο εμπιστοσύνης στη χώρα μας δίνει ο αμερικανικός φαρμακευτικός κολοσσός Pfizer Inc. μέσω της υλοποίησης του digital hub (ψηφιακό κέντρο τεχνολογίας και καινοτομίας) στη Θεσσαλονίκη.
Την πρόθεση της αμερικανικής φαρμακοβιομηχανίας να συνεχίσει τις προσλήψεις και την επένδυση στο ψηφιακό της hub στη Θεσσαλονίκη το 2021 και πιθανώς και το 2022, γνωστοποίησε σήμερα Tρίτη, στη διάρκεια διαδικτυακής συνέντευξης Τύπου, ο επικεφαλής του, Νico Gariboldi, προσθέτοντας ότι η εταιρεία βρίσκεται πλέον «κοντά στον στόχο» για την ολοκλήρωση της πρόσληψης των πρώτων 200 εργαζομένων εντός του 2020 (σ.σ. στους εργαζομένους στο digital hub πρόκειται να προστεθούν τα επόμενα χρόνια οι εκατοντάδες επιστήμονες, που αναμένεται να στελεχώσουν ένα δεύτερο κέντρο της Pfizer στη Θεσσαλονίκη, όπως πρόσφατα ανακοίνωσε ο επικεφαλής της φαρμακοβιομηχανίας, Albert Bourla.
Οι συμμετέχοντες στη σημερινή συνέντευξη Τύπου παρέπεμψαν σε συγκεκριμένες ανακοινώσεις για το θέμα «εν ευθέτω χρόνω»).

3.500 αιτήσεις για 200 θέσεις, με το 20% να προέρχεται από Έλληνες του εξωτερικού

Ήδη, για αυτές τις πρώτες 200 θέσεις στο digital hub της εταιρείας, η Pfizer έχει λάβει 3500 αιτήσεις, σε ποσοστό 20% προερχόμενες από το εξωτερικό, κυρίως από Έλληνες και Ελληνίδες επιστήμονες, που ζουν και εργάζονται σε άλλες χώρες, ενώ πάνω από επτά στους δέκα αιτούντες (ποσοστό 74%) είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου.
Το digital hub της εταιρείας, που ήδη λειτουργεί, με τους επιστήμονές του να εργάζονται πάνω σε παγκόσμια πρότζεκτ (σ.σ. αλλά αναμένεται να είναι πλήρως επιχειρησιακά ενεργό από το 2021), θα αναπτύσσει δραστηριότητα στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, των Μεγάλων Δεδομένων και των analytics, με στόχο -μεταξύ άλλων- τη βελτίωση και ανάπτυξη νέων φαρμάκων, την επιτάχυνση της ανακάλυψής τους και τη δημιουργία ψηφιακών πλατφορμών που θα υποστηρίζουν γιατρούς και ασθενείς παγκοσμίως.
Εν αναμονή της πλήρους στελέχωσης του κέντρου, ο φαρμακευτικός κολοσσός έχει ήδη αρχίσει να «τρέχει» την προσπάθεια για την ανάπτυξη συνεργειών με τα μεγάλα πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με τον κ.Gariboldi, έχουν γίνει επαφές με το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και εξετάζονται δύο στόχοι: αφενός η σύνταξη πρωτοκόλλων (curricula) για την εύρεση περισσότερων ταλαντούχων επιστημόνων και, αφετέρου, η από κοινού εργασία με νεοφυείς επιχειρήσεις (ή spin-off), που δραστηριοποιούνται στο περιβάλλον της Θεσσαλονίκης, πάνω σε ιδέες προς συγχρηματοδότηση.

Γιατί η Pfizer επέλεξε τη Θεσσαλονίκη

Ως προς τους λόγους για τους οποίους η Pfizer επέλεξε τη Θεσσαλονίκη, για να εγκαταστήσει στην πόλη ένα από τα ψηφιακά της κέντρα, ο κ.Gariboldi επισήμανε πως οι λόγοι είναι πολλαπλοί, αναφέροντας μεταξύ άλλων το ασφαλές πολιτικό περιβάλλον, τις «πολύ υποστηρικτικές Αρχές», την ισχυρή δέσμευση της χώρας για ανάπτυξη, μέσω και της εθνικής ψηφιακής στρατηγικής καινοτομίας, το εξαιρετικό ανθρώπινο κεφάλαιο, το ταχέως αναπτυσσόμενο ψηφιακό και επιχειρηματικό οικοσύστημα, αλλά και το πρόσφορο έδαφος που διαμόρφωσε η πρόσφατη υπογραφή της συμφωνίας τεχνολογικής και επιστημονικής συμφωνίας Ελλάδας-ΗΠΑ (σ.σ. η συμφωνία υπεγράφη στη Θεσσαλονίκη τον περασμένο Σεπτέμβριο, με αφορμή την επίσκεψη του Αμερικανού ΥΠΕΞ, Mike Pompeο, στην Ελλάδα).
Ως προς το ανθρώπινο κεφάλαιο, ο κ. Gariboldi χαρακτήρισε τη Θεσσαλονίκη ως εκπαιδευτικό κόμβο για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, αναφερόμενος μεταξύ άλλων στα εκπαιδευτικά ιδρύματα της ευρύτερης περιοχής (ΑΠΘ, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, Αμερικανικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης) και τα εννέα -παγκοσμίου βεληνεκούς, όπως τα χαρακτήρισε- ερευνητικά της κέντρα.
«Η Ελλάδα παρέχει πολύ αξιόλογα ταλέντα σε πολύ ανταγωνιστικό κόστος και ένα αναπτυσσόμενο περιβάλλον νεοφυών επιχειρήσεων.
Ως αποτέλεσμα αυτών των παραγόντων, η χώρα αποτέλεσε το κέντρο ορισμένων νέων επενδυτικών επιλογών από μερικές από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες του κλάδου της πληροφορικής και των τεχνολογιών επικοινωνίας, ενώ παράλληλα έχει αυξήσει τις σχετικές με τον τεχνολογικό κλάδο εξαγωγές της, από το 7% το 2008 στο 10% το 2017» πρόσθεσε.
«Ένας από τους λόγους που επιλέξαμε να τοποθετήσουμε το hub στη Θεσσαλονίκη είναι γιατί η πόλη έχει ένα πολύ ζωντανό και ζωηρό οικοσύστημα από πλευράς εταιρειών τεχνολογίας» σημείωσε από την πλευρά του ο επικεφαλής του παγκόσμιου δικτύου ψηφιακής τεχνολογίας της εταιρείας, Jeff Hamilton, ο οποίος ερωτηθείς αν η Pfizer προτίθεται να μεταφέρει το ψηφιακό της hub (σ.σ. που σήμερα εδρεύει στον εμπορικό πολυχώρο Phoenix Center) στο τεχνολογικό πάρκο 4ης γενιάς Thess INTEC (σ.σ. που αναμένεται να λειτουργήσει ώς το τέλος του 2023), απάντησε: «διερευνούμε διάφορες ευκαιρίες ως προς τον χώρο, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει τίποτα οριστικό».

Ποιες ειδικότητες ζητάει η Pfizer για το digital hub, ποια η διαδικασία πρόσληψης

Οι ειδικότητες που ζητά η Pfizer για το ψηφιακό της κέντρο στη Θεσσαλονίκη είναι αυτές που σχετίζονται με την ανάπτυξη λογισμικού (software development and engineering), την ευέλικτη διαχείριση έργων (agile project management), τη μηχανική μάθηση και την Τεχνητή Νοημοσύνη, την Επιστήμη των Δεδομένων, την επιχειρησιακή αρχιτεκτονική (enterprise architecture), την αυτοματοποίηση διαδικασιών (process automation), τον σχεδιασμό προϊόντων και εμπειρίας (product & experience design) και τα customer analytics.
Για την αξιολόγηση των υποψηφίων από τα πανεπιστήμια και την πραγματοποίηση των προσλήψεων στο hub η εταιρεία εφαρμόζει τη στρατηγική των λεγόμενων «Bootcamps», δηλαδή εντακτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, στα οποία συγκεντρώνει υποψήφιους (συνήθως 25 για κάθε τάξη), τους εκπαιδεύει στις πιο προηγμένες τεχνολογίες και προσλαμβάνει όσους θεωρούνται καταλληλότεροι (κατά μέσο όρο 70% από τους υποψήφιους που συμμετέχουν στο Bootcamp προσλαμβάνονται).
Στο τέλος της εκπαίδευσης ο κάθε υποψήφιος παρουσιάζει ένα τεχνολογικό project υπό την επίβλεψη των μεντόρων τεχνολογίας, στους ανώτερους διευθυντές της Pfizer.
Τα πρώτα πέντε bootcamps, που στη διάρκεια περίπου έξι εβδομάδων κάλυψαν ευρύ φάσμα αντικειμένων (διαχείριση project, μηχανική λογισμικού, ευέλικτα έργα, επίλυση τεχνολογικών προβλημάτων, λήψη αποφάσεων) έχουν ήδη ολοκληρωθεί και προετοιμάζονται τα επόμενα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης