H παραγωγική δυναμικότητα των ασιατικών εργοστασίων δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στην αυξημένη αυτή ζήτηση για τηλέφωνα 5G, laptops και αυτοκίνητα
Σήμα κινδύνου για πιθανές καθυστερήσεις στην παραγωγή τους και πιθανής περιορισμένης διάθεσης στα προϊόντα τους, εκπέμπουν μια σειρά από κλάδους από τους κατασκευαστές ηλεκτρονικών ειδών έως την αυτοκινητοβιομηχανία, εξαιτίας της έλλειψης σε πρώτες ύλες οι οποίες είναι απαραίτητες για την κατασκευή των προϊόντων τους . Πρόκειται για τους ημιαγωγούς (chips), σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters τη Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020.
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, το πρόβλημα έχει πολλαπλές αιτίες, από τις αυξημένες αγορές ημιαγωγών της Huawei η οποία εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων προσπαθεί να εξασφαλίσει την πρόσβασή της σε πρώτες ύλες, τη φωτιά που ξέσπασε σε μονάδα κατασκευής στη Ιαπωνία, τα lockdowns που εφαρμόσθηκαν εξαιτίας του κορωνοϊού στην νοτιοανατολική Ασία και μιας απεργίας σε εργοστάσιο στη Γαλλία.
Πιο σημαντικός παράγοντας, ωστόσο, υπήρξαν υποεπενδύσεις σε εργοστάσια παραγωγής chips 8 ιντσών που ανήκουν κυρίως σε ασιατικές εταιρείες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσαν να προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής τους καθώς η ζήτηση για τηλέφωνα 5G, φορητούς υπολογιστές και αυτοκίνητα αυξήθηκε γρηγορότερα από το αναμενόμενο.
Αύξηση της κατανάλωσης
«Επί του παρόντος σε ολόκληρη τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών, αντιμετωπίζει μια έλλειψη πρώτων υλών», όπως υπογραμμίζει ο Donny Zhang, CEO της Sand and Wave, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην παράδοση ενός μικροσυστήματος ελέγχου, που είναι ζωτικής σημασίας για ένα τύπο ακουστικών τον οποίο κατασκευάζει.
Η έλλειψη των κατασκευαστικών υλικών έρχεται την ώρα που η καταναλωτική ζήτηση αυξάνεται, με την αγορά αυτοκινήτων να αναζωογονείται από την ισχυρή ανάκαμψη των πωλήσεων στην Κίνα, ενώ ταυτόχρονα ο εγκλεισμός των ανθρώπων στα σπίτια εξαιτίας του κορωνοϊού, έχει αυξήσει κατακόρυφα τη ζήτηση για ηλεκτρονικές συσκευές και περιφερειακά εξαρτήματα γι’ αυτές.
Αποεπένδυση στην Ασία
Υπό το πλαίσιο αυτό, υπάρχει κι ένας αστάθμητος παράγοντας ο οποίος όμως ενδεχομένως να προκαλέσει δομικούς τριγμούς στην αγορά των ημιαγωγών.
Οι ασιατικές εταιρείες οι οποίες έχουν υπό ιδιοκτησία τους τις μονάδες παραγωγής, επέλεξαν τα προηγούμενα χρόνια να μην προβούν σε επενδύσεις στους υλικούς πόρους τους, με αποτέλεσμα πλέον η παραγωγική τους δυναμικότητα να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην αυξημένη αυτή ζήτηση για τηλέφωνα 5G, laptops και αυτοκίνητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.
Πηγή την οποία επικαλείται το Reuters, ανέφερε ότι αναμένει καθυστερήσεις στην παράδοση υλικών περισσότερο των 10 εβδομάδων.
Οι τιμές των ημιαγωγών
Η καταναλωτική ζήτηση στην Κίνα, ειδικά για αυτοκίνητα, έχει εκτοξευθεί απροσδόκητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι παραγγελίες για προϊόντα όπως φορητοί υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα σε περιοχές που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν lockdowns, όπως η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν επίσης αυξηθεί.
Σύμφωνα με αξιωματούχο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρόμοιες καθυστερήσεις θα αντιμετωπίσουν και οι κινεζικές εταιρείες του κλάδου και οι οποίες θα επηρεαστούν κατά το α ΄ τρίμηνο του 2020, την ώρα που οι πωλήσεις οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο έχουν ανεβάσει ταχύτητα.
Και όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις όταν η προσφορά δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση, έτσι και οι τιμές των ημιαγωγών αναμένεται να πάρουν την ανιούσα.
Αυτό έχει δηλώσει ήδη η ολλανδική κατασκευάστρια των εν λόγω προϊόντων τα οποία προορίζονται για αυτοκίνητα, NXP Semiconductors, θα αυξήσει τις τιμές, εξαιτίας της σημαντικής ενίσχυσης του κόστους των υλικών και της σοβαρής έλλειψης ημιαγωγών.
Εφοδιαστική αλυσίδα
Η TSMC με πελάτες όπως η Apple και η Qualcomm, έχει αναφέρει ότι η παραγωγική της δυναμικότητα είναι κοντά στα όριά της, ενώ εταιρείες όπως οι DB Hitek, UMC και SMIC, έχουν δηλώσει ότι κατά το γ ΄ τρίμηνο η παραγωγή τους έφθασε στο 100%.
Κι όμως με τις κατασκευάστριες των ημιαγωγών να έχουν φθάσει στα όριά τους, οι ανάγκες της αυξημένης ζήτησης δεν καλύπτονται, με αποτέλεσμα έχουν εμφανισθεί αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες και είναι υπεύθυνες για αυτές τις καθυστερήσεις και εγκυμονούν να επιφέρουν νέες πιέσεις σε αγορές όπως αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας και των ηλεκτρικών ειδών.
Η TSMC της Ταϊβάν κυριαρχεί στα συμβόλαια κατασκευής chips, με τη Samsung να έρχεται δεύτερη, ακολουθούμενη από τις SMIC, GlobalFoundries και UMC, σύμφωνα με τα στοιχεία της Trendforce.
«Το πρόβλημα φαίνεται κυρίως να βρίσκεται στα εργοστάσια», δήλωσε μια πηγή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ημιαγωγών, η οποία είπε ότι η TSMC και η GlobalFoundries συγκεκριμένα έχουν φτάσει το παραγωγικό τους όριο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης μειώσει την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή chip της Κίνας, της SMIC, να αποκτήσει εξοπλισμό και πρώτες ύλες από τις ΗΠΑ, επιδεινώνοντας τη μείωση της προσφοράς στους ημιαγωγούς.
www.bankingnews.gr
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, το πρόβλημα έχει πολλαπλές αιτίες, από τις αυξημένες αγορές ημιαγωγών της Huawei η οποία εξαιτίας των αμερικανικών κυρώσεων προσπαθεί να εξασφαλίσει την πρόσβασή της σε πρώτες ύλες, τη φωτιά που ξέσπασε σε μονάδα κατασκευής στη Ιαπωνία, τα lockdowns που εφαρμόσθηκαν εξαιτίας του κορωνοϊού στην νοτιοανατολική Ασία και μιας απεργίας σε εργοστάσιο στη Γαλλία.
Πιο σημαντικός παράγοντας, ωστόσο, υπήρξαν υποεπενδύσεις σε εργοστάσια παραγωγής chips 8 ιντσών που ανήκουν κυρίως σε ασιατικές εταιρείες, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορούσαν να προχωρήσουν σε αύξηση της παραγωγής τους καθώς η ζήτηση για τηλέφωνα 5G, φορητούς υπολογιστές και αυτοκίνητα αυξήθηκε γρηγορότερα από το αναμενόμενο.
Αύξηση της κατανάλωσης
«Επί του παρόντος σε ολόκληρη τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών, αντιμετωπίζει μια έλλειψη πρώτων υλών», όπως υπογραμμίζει ο Donny Zhang, CEO της Sand and Wave, προσθέτοντας ότι η εταιρεία του αντιμετώπισε καθυστερήσεις στην παράδοση ενός μικροσυστήματος ελέγχου, που είναι ζωτικής σημασίας για ένα τύπο ακουστικών τον οποίο κατασκευάζει.
Η έλλειψη των κατασκευαστικών υλικών έρχεται την ώρα που η καταναλωτική ζήτηση αυξάνεται, με την αγορά αυτοκινήτων να αναζωογονείται από την ισχυρή ανάκαμψη των πωλήσεων στην Κίνα, ενώ ταυτόχρονα ο εγκλεισμός των ανθρώπων στα σπίτια εξαιτίας του κορωνοϊού, έχει αυξήσει κατακόρυφα τη ζήτηση για ηλεκτρονικές συσκευές και περιφερειακά εξαρτήματα γι’ αυτές.
Αποεπένδυση στην Ασία
Υπό το πλαίσιο αυτό, υπάρχει κι ένας αστάθμητος παράγοντας ο οποίος όμως ενδεχομένως να προκαλέσει δομικούς τριγμούς στην αγορά των ημιαγωγών.
Οι ασιατικές εταιρείες οι οποίες έχουν υπό ιδιοκτησία τους τις μονάδες παραγωγής, επέλεξαν τα προηγούμενα χρόνια να μην προβούν σε επενδύσεις στους υλικούς πόρους τους, με αποτέλεσμα πλέον η παραγωγική τους δυναμικότητα να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στην αυξημένη αυτή ζήτηση για τηλέφωνα 5G, laptops και αυτοκίνητα που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα.
Πηγή την οποία επικαλείται το Reuters, ανέφερε ότι αναμένει καθυστερήσεις στην παράδοση υλικών περισσότερο των 10 εβδομάδων.
Οι τιμές των ημιαγωγών
Η καταναλωτική ζήτηση στην Κίνα, ειδικά για αυτοκίνητα, έχει εκτοξευθεί απροσδόκητα κατά τη διάρκεια της πανδημίας και οι παραγγελίες για προϊόντα όπως φορητοί υπολογιστές και κινητά τηλέφωνα σε περιοχές που εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν lockdowns, όπως η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες, έχουν επίσης αυξηθεί.
Σύμφωνα με αξιωματούχο της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, παρόμοιες καθυστερήσεις θα αντιμετωπίσουν και οι κινεζικές εταιρείες του κλάδου και οι οποίες θα επηρεαστούν κατά το α ΄ τρίμηνο του 2020, την ώρα που οι πωλήσεις οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο έχουν ανεβάσει ταχύτητα.
Και όπως συμβαίνει στις περιπτώσεις όταν η προσφορά δεν μπορεί να καλύψει τη ζήτηση, έτσι και οι τιμές των ημιαγωγών αναμένεται να πάρουν την ανιούσα.
Αυτό έχει δηλώσει ήδη η ολλανδική κατασκευάστρια των εν λόγω προϊόντων τα οποία προορίζονται για αυτοκίνητα, NXP Semiconductors, θα αυξήσει τις τιμές, εξαιτίας της σημαντικής ενίσχυσης του κόστους των υλικών και της σοβαρής έλλειψης ημιαγωγών.
Εφοδιαστική αλυσίδα
Η TSMC με πελάτες όπως η Apple και η Qualcomm, έχει αναφέρει ότι η παραγωγική της δυναμικότητα είναι κοντά στα όριά της, ενώ εταιρείες όπως οι DB Hitek, UMC και SMIC, έχουν δηλώσει ότι κατά το γ ΄ τρίμηνο η παραγωγή τους έφθασε στο 100%.
Κι όμως με τις κατασκευάστριες των ημιαγωγών να έχουν φθάσει στα όριά τους, οι ανάγκες της αυξημένης ζήτησης δεν καλύπτονται, με αποτέλεσμα έχουν εμφανισθεί αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι οποίες και είναι υπεύθυνες για αυτές τις καθυστερήσεις και εγκυμονούν να επιφέρουν νέες πιέσεις σε αγορές όπως αυτή της αυτοκινητοβιομηχανίας και των ηλεκτρικών ειδών.
Η TSMC της Ταϊβάν κυριαρχεί στα συμβόλαια κατασκευής chips, με τη Samsung να έρχεται δεύτερη, ακολουθούμενη από τις SMIC, GlobalFoundries και UMC, σύμφωνα με τα στοιχεία της Trendforce.
«Το πρόβλημα φαίνεται κυρίως να βρίσκεται στα εργοστάσια», δήλωσε μια πηγή της ευρωπαϊκής βιομηχανίας ημιαγωγών, η οποία είπε ότι η TSMC και η GlobalFoundries συγκεκριμένα έχουν φτάσει το παραγωγικό τους όριο.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επίσης μειώσει την ικανότητα του κορυφαίου κατασκευαστή chip της Κίνας, της SMIC, να αποκτήσει εξοπλισμό και πρώτες ύλες από τις ΗΠΑ, επιδεινώνοντας τη μείωση της προσφοράς στους ημιαγωγούς.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών