Τελευταία Νέα
Διεθνή

ΗΠΑ: Αγωγή σε Google και Facebook από 10 πολιτείες για χειραγώγηση της διαφημιστικής αγοράς

ΗΠΑ: Αγωγή σε Google και Facebook από 10 πολιτείες για χειραγώγηση της διαφημιστικής αγοράς
Οι δύο εταιρείες κατηγορούνται ότι είχαν κάνει «συμφωνία κάτω από το τραπάζι» για να μην ανταγωνίζονται μεταξύ τους όσον αφορά τις διαφημιστικές εισροές
Με τις νομικές συνέπειες από την παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού στις ΗΠΑ βρεθήκαν για άλλη μια φορά αντιμέτωπες η Alphabet (μητρική της Google) και το Facebook, με δέκα πολιτείες να έχουν καταθέσει αγωγή εναντίον τους, με αντικείμενο συμφωνία που έχουν συνάψει οι δύο τεχνολογικοί γίγαντες και με την οποία «θα συνεργασθούν και θα βοηθήσουν η μία εταιρεία την άλλη», σε περίπτωση που διεξαγόταν οποιαδήποτε έρευνα αναφορικά με παλαιότερη μεταξύ τους συμφωνία, βάσει της οποίας δεν θα ανταγωνίζονταν στις διαφημίσεις στο διαδίκτυο, όπως επισημαίνεται σε δημοσίευμα της Wall Street Journal την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020.
Με την αγωγή οι δέκα Ρεπουμπλικανοί γενικοί εισαγγελείς καταγγέλλουν ότι η Google και το Facebook, από τον Σεπτέμβριο του 2018 έχουν συμφωνήσει, το μεγαλύτερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης να μην χρησιμοποιεί ανταγωνιστικά διαφημιστικά εργαλεία με αυτά της Google, με αντάλλαγμα να έχει ευνοϊκή μεταχείριση όταν κάνει χρήση αυτών της Alphabet.
Όπως αναφέρεται στην αγωγή, η Google χρησιμοποιούσε μια κωδικοποιημένη γλώσσα για τη συμφωνία εμπνευσμένη από τη σειρά ταινιών «Ο Πόλεμος των Άστρων», αποκαλώντας την «Jedi Blue».
Σύμφωνα με το εσωτερικό κείμενο που αποκαλύφθηκε, οι δύο εταιρείες γνώριζαν ότι η μεταξύ τους συμφωνία θα μπορούσε να πυροδοτήσει έρευνες για μονοπωλιακές πρακτικές και προβληματίζονταν για τον τρόπο διαχείρισής τους.
Στο τελικό κείμενο της συλλογικής αγωγής δεν προσδιορίζεται η χρηματική αξία της συμφωνίας, ωστόσο στο προσχέδιό της αναφέρεται ότι κατά τον 4ο χρόνο εφαρμογής της το Facebook θα δαπανούσε 550 εκατ. δολάρια στις διαφημιστικές δημοπρασίες της Google, ποσό που σύμφωνα με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης είναι σχετικά μικρό σε σχέση με το αν θα έπρεπε να διεκδικήσει διαφημιστικό μερίδιο από την Google όπως οι ανταγωνιστές της.
Όπως αναφέρει η Wall Street Journal επικαλούμενη εσωτερικό έγγραφο, από τον Οκτώβριο του 2016, στέλεχος της Google ανέδειξε έναν σκεπτικισμό για την πιθανότητα να υπάρξει ανταγωνιστική «σύγκρουση» με το Facebook και τις άλλες μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, τονίζοντας, ότι «για να τις αποτρέψουμε αυτό τον διαφημιστικό ανταγωνισμό, πιθανώς θα πρέπει να σκεφτούμε κάτι πιο επιθετικό».
Στο πλαίσιο αυτό, μετά από σχεδόν δύο χρόνια επήλθε η μεταξύ τους συμφωνία, με την οποία οι δύο Big Tech, δεν θα ανταγωνίζονταν η μία την άλλη στην προσέλκυση διαφημίσεων.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης