Επιτυγχάνουν τα ίδια κέρδη αλλά χρηματιστηριακά η Ferrari είναι 9 φορές μικρότερη από την Tesla
Συγκρίνοντας την Ferrari με την Tesla... θα πουν πολλοί ιεροσυλία αλλά έχει ενδιαφέρον όχι να δούμε τις τελικές ταχύτητες αλλά τις οικονομικές και χρηματιστηριακές τους επιδόσεις.
Η Ferrari είναι ιταλική εταιρία supercars υπερ-πολυτελών αυτοκινήτων που πουλάει σχεδόν 2.400 αυτοκίνητα σε τριμηνιαία βάση, οι κινητήρες της είναι κατά βάση εσωτερικής καύσης αν και εσχάτως υποστηρίζεται και από ηλεκτροκινητήρες.
Συμμετέχει στην Formula 1 και μαζί με McLaren και Mercedes είναι οι πιο ιστορικές ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Tesla είναι αμερικανική εταιρία που ειδικεύεται σε αυτοκίνητα που φέρουν αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρες, ενώ οι πωλήσεις της σε τριμηνιαία βάση ανέρχονται σε 400 χιλιάδες οχήματα.
Η σύγκριση
Η Ferrari στο 9μηνο του 2020 πέτυχε 346 εκατ κέρδη με τα EBITDA δηλαδή τα προ φόρων τόκων προβλέψεων και αποσβέσεων κέρδη να διαμορφώνονται στα 771 εκατ ευρώ.
Το συνολικό ενεργητικό, η συνολική περιουσία της Ferrari που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα είναι 6 δισεκ. ευρώ ενώ τα κεφάλαια ανέρχονται σε 1,5 δισεκ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά η Tesla με όρους ευρώ έχει συνολικό ενεργητικό - total assets - περίπου 37 δισεκ. ευρώ ή 45,6 δισεκ. δολάρια.
Τα κέρδη στο 9μηνο του 2020 ανήλθαν σε 368 εκατ ευρώ ή 450 εκατ δολάρια και τα συνολικά κεφάλαια ανέρχονται σε 13 δισεκ. ευρώ ή 16 δισεκ. δολάρια.
Ferrari και Tesla επιτυγχάνουν τα ίδια κέρδη αλλά έχουν μεγάλες διαφορές στα κεφάλαια και στο ενεργητικό.
Το brand name
Είναι προφανές ότι το brand name της Ferrari είναι πολλαπλάσιας αξίας και βαρύτητας.
Βέβαια υπάρχουν διαφορές, η Ferrari δεν παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής σε αντίθεση με την Tesla που ουσιαστικά παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.
Με οικονομικούς όρους οι δύο εταιρίες έχουν παραπλήσια κέρδη με την Ferrari να αποδεικνύει σταθερότητα ενώ η Tesla να ποντάρει στην προοπτική.
Ωστόσο έχει υπολογιστεί ότι η Ferrari επιτυγχάνει κέρδη 30 χιλιάδες ευρώ ανά αυτοκίνητο ενώ η Tesla βρίσκεται περίπου στο μηδέν.
Στην σύγκριση λαμβάνεται υπόψη ότι η Tesla ανοίγει νέα εργοστάσια οπότε έχει αυξημένο κόστος και αποσβέσεις.
Χαοτική η διαφορά χρηματιστηριακά
Με χρηματιστηριακούς όρους η Ferrari έχει αποτίμηση στο χρηματιστήριο 56 δισεκ. ευρώ και η Tesla 513 δισεκ. ευρώ ή 627 δισεκ. δολάρια δηλαδή με όρους αποτίμησης στο χρηματιστήριο και συγκρινόμενες στο ίδιο νόμισμα το ευρώ η Ferrari είναι 9 φορές μικρότερη από την Tesla.
Η Tesla είναι φούσκα;
Υπάρχουν φούσκες και φούσκες στην χρηματιστηριακή ιστορία, αλλά η Tesla η εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μονοπωλεί το ενδιαφέρον… δεν έχει προηγούμενο.
Εισήλθε στον δείκτη βαρόμετρο S&P 500 στις 21 Δεκεμβρίου 2020 και η ένταξη αυτή… προκάλεσε το προηγούμενο διάστημα ντελίριο αγορών οδηγώντας την χρηματιστηριακή τιμή στα 695 δολάρια και την συνολική χρηματιστηριακή αξία στα 658 δισεκ. δολάρια και πλέον βρίσκεται στα 627 δισεκ. δολάρια.
Ως μέτρο σύγκρισης η Daimler που παράγει τα αυτοκίνητα Mercedes έχει χρηματιστηριακή αξία 63 δισεκ. ευρώ και η Ferrari έχει συνολική χρηματιστηριακή αξία 56 δισεκ. ευρώ.
Επίσης η γερμανική Volkswagen έχει χρηματιστηριακή αξία 80 δισεκ. ευρώ.
Η Tesla έχει συνολικό ενεργητικό 45,6 δισεκ. δολάρια, τα κέρδη για το 2020 εκτιμώνται σε 750 εκατ από 450 εκατ στο 9μηνο του 2020 και συνολικά κεφάλαια 16 δισεκ. δολάρια.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η σχέση χρηματιστηριακής αξίας προς κεφάλαια είναι 41 φορές… ενώ η χρηματιστηριακή της αξία είναι… 870 φορές τα κέρδη της.
Στην απλή καθομιλουμένη αυτό ονομάζεται ακραία φούσκα, αλλά παρ΄ όλα αυτά οι επενδυτές έχουν πάθει φρενίτιδα και αγοράζουν μετοχές, επηρεαζόμενοι από την ιστορία που πουλάει ο Elon Musk o διευθύνων σύμβουλος.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με ηλεκτρικά moter η Tesla έχει πάρει το όνομα της από τον ηλεκτρολόγο μηχανικό και φυσικό Νίκολα Τέσλα.
Η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί 800% από τα χαμηλά του Μαρτίου.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η μετοχή αυξήθηκε κατά περίπου 50% ακριβώς με την είδηση της προσθήκης στον δείκτη S&P.
Με βάση την Goldman, «όταν η Tesla ενταχθεί στην S&P 500, θα αυξήσει τον δείκτη P/E κατά 0,4 φορές , πολύ λιγότερο από ό, τι περιμένουν οι περισσότεροι επενδυτές.
Σύμφωνα με την Goldman, η Tesla διαπραγματεύεται επί του παρόντος (μόνο) 170 φορές τα κέρδη του 2021 και 870 φορές τα κέρδη του 2020.
Με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή της, η εταιρεία εντάχθηκε στον δείκτη με βάρος περίπου 1,5%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Goldman και δεδομένου του μεγάλου μεγέθους της Tesla θα διαμορφώσει το δείκτη κέρδη ανά μετοχή του S&P 500 στο 22.
Ωστόσο το σταθμισμένο P / E θα αυξηθεί από 28,9x σε 31,0x.
Το 2000, η GE διαπραγματευόταν με P/E 40 φορές.
Σήμερα, η Amazon διαπραγματεύεται με P/E 70 και η Tesla διαπραγματεύεται 170 φορές τα κέρδη του 2021.
Δεδομένου ότι η Tesla (σύμβολο στο χρηματιστήριο TSLA) έχει αυξηθεί κατά 657% το 2020, ξεπερνώντας το S&P 500.
Η μετοχή της Tesla καθοδηγείται από μια αέναη μηχανή κίνησης ροής διαφημίσεων και προώθησης και τίποτα περισσότερο.
Και όλοι το γνωρίζουν.
Όμως τι δεν γνωρίζουν όλοι:
Όταν μια μετοχή εντάσσεται στο S&P 500, γίνεται μέρος ενός τεράστιου συστήματος μεταβλητότητας, το οποίο είναι ένα τρομακτικό πλέγμα σχέσεων arbitrage και ψευδο-arbitrage.
Για πολλούς η Tesla είναι μια από τις μεγαλύτερες φούσκες στην ιστορία των αυτοκινητοβιομηχανιών... αλλά αυτό θα αποδειχθεί ή όχι μετά την ένταξη στον δείκτη S&P 500 της Wall Steet.
www.bankingnews.gr
Η Ferrari είναι ιταλική εταιρία supercars υπερ-πολυτελών αυτοκινήτων που πουλάει σχεδόν 2.400 αυτοκίνητα σε τριμηνιαία βάση, οι κινητήρες της είναι κατά βάση εσωτερικής καύσης αν και εσχάτως υποστηρίζεται και από ηλεκτροκινητήρες.
Συμμετέχει στην Formula 1 και μαζί με McLaren και Mercedes είναι οι πιο ιστορικές ομάδες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η Tesla είναι αμερικανική εταιρία που ειδικεύεται σε αυτοκίνητα που φέρουν αποκλειστικά ηλεκτροκινητήρες, ενώ οι πωλήσεις της σε τριμηνιαία βάση ανέρχονται σε 400 χιλιάδες οχήματα.
Η σύγκριση
Η Ferrari στο 9μηνο του 2020 πέτυχε 346 εκατ κέρδη με τα EBITDA δηλαδή τα προ φόρων τόκων προβλέψεων και αποσβέσεων κέρδη να διαμορφώνονται στα 771 εκατ ευρώ.
Το συνολικό ενεργητικό, η συνολική περιουσία της Ferrari που κατασκευάζει τα αυτοκίνητα είναι 6 δισεκ. ευρώ ενώ τα κεφάλαια ανέρχονται σε 1,5 δισεκ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά η Tesla με όρους ευρώ έχει συνολικό ενεργητικό - total assets - περίπου 37 δισεκ. ευρώ ή 45,6 δισεκ. δολάρια.
Τα κέρδη στο 9μηνο του 2020 ανήλθαν σε 368 εκατ ευρώ ή 450 εκατ δολάρια και τα συνολικά κεφάλαια ανέρχονται σε 13 δισεκ. ευρώ ή 16 δισεκ. δολάρια.
Ferrari και Tesla επιτυγχάνουν τα ίδια κέρδη αλλά έχουν μεγάλες διαφορές στα κεφάλαια και στο ενεργητικό.
Το brand name
Είναι προφανές ότι το brand name της Ferrari είναι πολλαπλάσιας αξίας και βαρύτητας.
Βέβαια υπάρχουν διαφορές, η Ferrari δεν παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής σε αντίθεση με την Tesla που ουσιαστικά παράγει αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.
Με οικονομικούς όρους οι δύο εταιρίες έχουν παραπλήσια κέρδη με την Ferrari να αποδεικνύει σταθερότητα ενώ η Tesla να ποντάρει στην προοπτική.
Ωστόσο έχει υπολογιστεί ότι η Ferrari επιτυγχάνει κέρδη 30 χιλιάδες ευρώ ανά αυτοκίνητο ενώ η Tesla βρίσκεται περίπου στο μηδέν.
Στην σύγκριση λαμβάνεται υπόψη ότι η Tesla ανοίγει νέα εργοστάσια οπότε έχει αυξημένο κόστος και αποσβέσεις.
Χαοτική η διαφορά χρηματιστηριακά
Με χρηματιστηριακούς όρους η Ferrari έχει αποτίμηση στο χρηματιστήριο 56 δισεκ. ευρώ και η Tesla 513 δισεκ. ευρώ ή 627 δισεκ. δολάρια δηλαδή με όρους αποτίμησης στο χρηματιστήριο και συγκρινόμενες στο ίδιο νόμισμα το ευρώ η Ferrari είναι 9 φορές μικρότερη από την Tesla.
Η Tesla είναι φούσκα;
Υπάρχουν φούσκες και φούσκες στην χρηματιστηριακή ιστορία, αλλά η Tesla η εταιρία ηλεκτρικών αυτοκινήτων που μονοπωλεί το ενδιαφέρον… δεν έχει προηγούμενο.
Εισήλθε στον δείκτη βαρόμετρο S&P 500 στις 21 Δεκεμβρίου 2020 και η ένταξη αυτή… προκάλεσε το προηγούμενο διάστημα ντελίριο αγορών οδηγώντας την χρηματιστηριακή τιμή στα 695 δολάρια και την συνολική χρηματιστηριακή αξία στα 658 δισεκ. δολάρια και πλέον βρίσκεται στα 627 δισεκ. δολάρια.
Ως μέτρο σύγκρισης η Daimler που παράγει τα αυτοκίνητα Mercedes έχει χρηματιστηριακή αξία 63 δισεκ. ευρώ και η Ferrari έχει συνολική χρηματιστηριακή αξία 56 δισεκ. ευρώ.
Επίσης η γερμανική Volkswagen έχει χρηματιστηριακή αξία 80 δισεκ. ευρώ.
Η Tesla έχει συνολικό ενεργητικό 45,6 δισεκ. δολάρια, τα κέρδη για το 2020 εκτιμώνται σε 750 εκατ από 450 εκατ στο 9μηνο του 2020 και συνολικά κεφάλαια 16 δισεκ. δολάρια.
Με βάση αυτά τα δεδομένα η σχέση χρηματιστηριακής αξίας προς κεφάλαια είναι 41 φορές… ενώ η χρηματιστηριακή της αξία είναι… 870 φορές τα κέρδη της.
Στην απλή καθομιλουμένη αυτό ονομάζεται ακραία φούσκα, αλλά παρ΄ όλα αυτά οι επενδυτές έχουν πάθει φρενίτιδα και αγοράζουν μετοχές, επηρεαζόμενοι από την ιστορία που πουλάει ο Elon Musk o διευθύνων σύμβουλος.
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία με ηλεκτρικά moter η Tesla έχει πάρει το όνομα της από τον ηλεκτρολόγο μηχανικό και φυσικό Νίκολα Τέσλα.
Η μετοχή της Tesla έχει αυξηθεί 800% από τα χαμηλά του Μαρτίου.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η μετοχή αυξήθηκε κατά περίπου 50% ακριβώς με την είδηση της προσθήκης στον δείκτη S&P.
Με βάση την Goldman, «όταν η Tesla ενταχθεί στην S&P 500, θα αυξήσει τον δείκτη P/E κατά 0,4 φορές , πολύ λιγότερο από ό, τι περιμένουν οι περισσότεροι επενδυτές.
Σύμφωνα με την Goldman, η Tesla διαπραγματεύεται επί του παρόντος (μόνο) 170 φορές τα κέρδη του 2021 και 870 φορές τα κέρδη του 2020.
Με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίησή της, η εταιρεία εντάχθηκε στον δείκτη με βάρος περίπου 1,5%, σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Goldman και δεδομένου του μεγάλου μεγέθους της Tesla θα διαμορφώσει το δείκτη κέρδη ανά μετοχή του S&P 500 στο 22.
Ωστόσο το σταθμισμένο P / E θα αυξηθεί από 28,9x σε 31,0x.
Το 2000, η GE διαπραγματευόταν με P/E 40 φορές.
Σήμερα, η Amazon διαπραγματεύεται με P/E 70 και η Tesla διαπραγματεύεται 170 φορές τα κέρδη του 2021.
Δεδομένου ότι η Tesla (σύμβολο στο χρηματιστήριο TSLA) έχει αυξηθεί κατά 657% το 2020, ξεπερνώντας το S&P 500.
Η μετοχή της Tesla καθοδηγείται από μια αέναη μηχανή κίνησης ροής διαφημίσεων και προώθησης και τίποτα περισσότερο.
Και όλοι το γνωρίζουν.
Όμως τι δεν γνωρίζουν όλοι:
Όταν μια μετοχή εντάσσεται στο S&P 500, γίνεται μέρος ενός τεράστιου συστήματος μεταβλητότητας, το οποίο είναι ένα τρομακτικό πλέγμα σχέσεων arbitrage και ψευδο-arbitrage.
Για πολλούς η Tesla είναι μια από τις μεγαλύτερες φούσκες στην ιστορία των αυτοκινητοβιομηχανιών... αλλά αυτό θα αποδειχθεί ή όχι μετά την ένταξη στον δείκτη S&P 500 της Wall Steet.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών